Քաղաքական միֆերը հայաստանյան նախընտրական հեռուստաբանավեճերում

Authors

  • Լիանա Մարտիրոսյան Երևանի պետական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/BYSU:B/2023.14.2.130

Keywords:

քաղաքականություն, միֆեր, բանավեճ, ընտրություններ, դավադրություն, հերոս-փրկիչ, մանիպուլյացիա

Abstract

Քաղաքական կյանքի առասպելականացումը  միշտ զբաղեցրել է մարդու ստեղծագործ միտքը։ Տարիներ շարունակ հետազոտողները խորհել են քաղաքական միֆերի և դրանց գործառույթների ձևակերպման հարցերի շուրջ։ Այսօր էլ դրանք համարվում են յուրաքանչյուր քաղաքական ուժի զինանոցի անբաժանելի մասնիկը և օգտագործվում են նոր իրականության ստեղծման և կառուցարկման համար։ Քաղաքական միֆերի կիրառելիության տիրույթը մեծացել է տեղեկատվական տեխնոլոգիաների զարգացման, ապրելու մշակույթի պարբերական փոփոխելիության ֆոնին, ինչը առաջ է բերել դրանք մշտապես ուսումնասիրության հղանցքում պահելու խնդիր։ Այս հանգամանքն էլ պայմանավորում է մեր հոդվածի արդիականությունը։ Մեր խնդիրն է մերօրյա իրականությունից վերցված օրինակի միջոցով ուսումնասիրել նախընտրական քարոզարշավների, մասնավորապես արդյունավետ արտահայտման ձևաչափ համարվող նախընտրական հեռուստաբանավեճերի ժամանակ կիրառվող մանիպուլյացիոն տեխնոլոգիաները և դրանց արդյունքում ձևավորված քաղաքական միֆերը։ Հոդվածի մեթոդաբանական հիմքը կազմում են վերլուծության, համեմատության, ընդհանրացման, արխիվային տեսանյութերի, ինչպես նաև այլ գիտական նյութերի համադրման մեթոդները: Իրականացված հետազոտությունից պարզ դարձավ, որ 2018 թվականի արտահերթ խորհրդարանական ընտրություններում թեքնածություն ներկայացրած ուժերը հիմնականում փորձել են կառուցարկել դավադրության, հերոս-փրկչի, ոսկե դարի, հեղափոխությունների մասին ավանդական միֆերը։ Դրանք կառուցվել են մի շարք մանիպուլյացիոն տեխնոլոգիաների կիրառման միջոցով։

Author Biography

Լիանա Մարտիրոսյան, Երևանի պետական համալսարան

ԵՊՀ նոր մեդիայի և հաղորդակցության ամբիոնի ասպիրանտ

References

Բաբաջանյան Լ․, Առասպելը որպես ամբոխի մարդու սոցիոմշակութային իրականության կառուցարկման գործիք, Երևան, «Բանբեր Երևանի համալսարանի. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն», № 3 (18), 2015, էջ 14:

Հակոբյան Մ․, Նախընտրական հեռուստաբանավեճերը որպես քաղաքական լրատվության աղբյուր, Երևան, «Բանբեր Երևանի համալսարանի. Բանասիրություն», 2020, № 1 (31), 2020, էջ 92։

Մելքնյան Ն․, Քաղաքական միֆոլոգիան 2008-ի նախագահական ընտրությունների համատեքստում | 21-րդ դար «Նորավանք» գիտակրթական հիմնադրամի հանդես, N2, Երևան, 2009 թ., էջ 94-101։

Մելքնյան Ն․, ԶԼՄ-ում կիրառվող մանիպուլացիոն հնարներն ու սոցիալ-հոգեբանական ազդեցության մեխանիզմները, 1-րդ դար» «Նորավանք» գիտակրթական հիմնադրամի հանդես, № 5 (63), 2015 թ., էջ 61։

Պետրոսյան Դ, Գրական բանավեճերը 20-րդ դարասկզբի հայ մամուլում | Երևանի համալսարանի հրատ., 2007, էջ 7։

Նախընտրական մեծ բանավեճ, Հանրային հեռուստաընկերություն, 2018:

https://www.youtube.com/watch?v=gPRONKHsF6k

Кассирер Э. Техника современных политических мифов, “Вестник Московского университета”. Сер. 7, № 2, Москва., 1990, с.

Элиаде М. Аспекты мифа, Москва, 2010. С. 53․

Downloads

Published

2023-06-27

How to Cite

Մարտիրոսյան Լ. (2023). Քաղաքական միֆերը հայաստանյան նախընտրական հեռուստաբանավեճերում. Բանբեր Երեւանի համալսարանի. Բանասիրություն, 14(2 (41), 130–145. https://doi.org/10.46991/BYSU:B/2023.14.2.130

Issue

Section

Ժուռնալիստիկա