ԱԲՈՒ ԲԱՔՐ ԱԼ-ՍՈՒԼԻԻ «ԱԽԲԱՐ ԱԼ-ՇՈՒԱՐԱ» ԳՐՔԻ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԿՈԴԵՐԻ ՀԱՄԱԿԱՐԳԸ
DOI:
https://doi.org/10.46991/jos.2023.24.2.154Keywords:
Ախբար ալ-Շուարա, Աբու Բաքր ալ-Սուլի, մշակութային կոդեր, բինար հակասություններ, Աբբասյան խալիֆայություն, արաբամուսուլմանական հասարակություն, միջնադարյան արաբական մշակույթAbstract
Հոդվածում ուսումնասիրվում է Աբբասյան խալիֆայության 10-րդ դարի հեղինակ Աբու Բաքր ալ-Սուլիի «Ախբար ալ-Շուարա» աշխատության մշակութային կոդերի համակարգը։ Երեք հիմնական սոցիալական, կրոնական և տարածաժամանակային չափումներով արտահայտված համակարգը բնութագրվում է հիերարխիկությամբ և բինար հակասությունների առկայությամբ։ Ընդ որում, կրոնական և սոցիալական կոդերը ցուցաբերում են միատեսակ հատկանիշներ, որոնք կրում են գործնական և տեսական բնույթ։ Դրանց համադրման արդյունքում կարելի է հետևել 8-9 դդ. արաբամուսուլմանական հասարակության զարգացման առանձնահատկությունները. ընտանիքից՝ ցեղախումբ, հետո՝ սոցիալական շերտեր և պետություն։ «Մարդիկ» ընդհանրական հասկացությանն ու հեղինակային «ես»-ին կարևոր դեր է վերապահված մշակութային կոդերի վարքային նմուշներում։
Տարածաժամանակային կողմը, որը քանակական ցուցանիշներով զիջում է նախորդ երկուսին, իրականացնում է կարևոր գործառույթ. միավորում է պատմական ժամանակի տարբեր հատվածները, ինչն էլ ալ-Սուլիի աշխատությունը դարձնում է ամբողջական՝ ժամանակակից ըմբռնման տեսանկյունից։
References
Беляев В. И., Халидов А. Б., Абу Бакр Мухаммад ас-Сули, Китаб ал-Аврак («Книга листов»), Институт востоковедения Российской Академии наук, Санкт-Петербургский филиал, Центр «Петербургское Востоковедение», 1998 г
Букина Н. В., Культурные коды как элемент пространства культуры, Читинский государственный университет, https://lomonosov-msu.ru/archive/Lomonosov_2007/20/moyanauka@list.ru.pdf
Д. Оганнесян, Содержание понятия “Ma’arif” и круг знаний Адиба, Вопросы востоковедения, Том VIII, Ереван, ЕГУ, 2012 г.
Егорова С.Б., Павел Флоренский об антиномиях языка, УДК 1(09):81file:///C:/Users/armine.hakobyan/Downloads/pavel-florenskiy-ob-antinomiyah-yazyka.pdf
Коран, 126-й аят суры «Ан-Ниса» («Женщины»)
Краснобаева-Черная Ж. В., Пространственный код культуры ценностной картины мира (на материале русской, украинской, английской и немецкой фразеологии), Донецкий национальный университет, prostranstvennyy-kod-kultury-tsennostnoy-kartiny-mira-na-materiale-russkoy-ukrainskoy-angliyskoy-i-nemetskoy-frazeologii.pdf
Кузнецова А. В., Прагматикакультурныхкодоввхудожественномтексте, Южный федеральный университет, Тематический выпуск: Взаимодействие языков и культур: Традиции и инновации, 2021, N 3, file:///C:/Users/armine.hakobyan/Downloads/pragmatika-kulturnyh-kodov-v-hudozhestvennom-tekste.pdf
Куликова Б. Э., Символические коды понимания в сфере повседневности мусульманской и христианской духовной культуры, Научный журнал КубГАУ, N 90 (06), 2013 г., simvolicheskie-kody-ponimaniya-v-sfere-povsednevnosti-musulmanskoy-i-hristianskoy-duhovnoy-kultury.pdf
Лотман Ю. М., Семиосфера, С.-Петербург: «Искусство - СПБ», 2000 – 704 с., https://edu.vsu.ru/pluginfile.php?file=%2F193961%2Fmod_resource%2Fcontent%2F1%2F%D0%9B%D0%BE%D1%82%D0%BC%D0%B0%D0%BD%20%D0%AE.%D0%9C.%20%D0%9A%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0%20%D0%B8%20%D0%B2%D0%B7%D1%80%D1%8B%D0%B2.pdf
Предметный код как один из основных кодов культуры, JournalofInterantionalCulture 12.1, file:///C:/Users/armine.hakobyan/Downloads/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BD%D1%8B%D0%B9%20%D0%BA%D0%BE%D0%B4%20%D0%BA%D0%B0%D0%BA%20%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%20%D0%B8%D0%B7%20%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D1%8B%D1%85%20%D0%BA%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2%20%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D1%8B.pdf
Самигуллина А.С., Пространственный код культуры и его смысловые проекции, с. 84 file:///C:/Users/armine.hakobyan/Downloads/prostranstvennyy-kod-kultury-i-ego-smyslovye-proektsii.pdf
Симбирцева Н.А., «Код культуры» как культурологическая категория, Проблемы культурологии, 2016- N 1, file:///C:/Users/armine.hakobyan/Downloads/kod-kultury-kak-kulturologicheskaya-kategoriya.pdf
Уайт Л. А., Понятие культуры, Вопросы социальной теории, 2009. Том III, Вып. 1 (3) https://iphras.ru/uplfile/root/biblio/vst/2009/white.pdf
Фролова Е. А., «История арабо-мусульманской философии. Средние века и современность», учебное пособие, М.-2006, с.7https://iphras.ru/uplfile/root/biblio/2006/Frolova1.pdf
Хилял ас-Саби, Установления и обычаи двора халифов, Москва, 1983
كتاب الأوراق، لابي بكر محمد بن يحي الصولي، أخبار الشعراء، إلطبعة الاولى، 1934
الادب الصغير و الادب الكبير، لابن المقفع، بيروت، 2005، 139 صفحات
هلال ناجي، ما لم ينشر من أوراق الصولي(أخبار السنوات 295 ـ 315 ه)، 2000، 240 صفحات
المعارف لابن قتيبة أبي محمد عبدالله بن مسلم، الطبعة الرابعة، القاهرة
file:///C:/Users/armine.hakobyan/Downloads/Noor-Book.com%20%20%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81%20%D8%A7%D8%A8%D9%86%20%D9%82%D8%AA%D9%8A%D8%A8%D8%A9%20%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%8A%203%20.pdf
رابطة العلماء السوريين، مفهوم الكفر في القرآن الكريم
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Armine Hakobyan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Հոդվածների նկատմամբ հեղինակների հեղինակային իրավունքը պահպանվում է:
Երրորդ կողմի թույլատրված կրկնակի օգտագործումը սահմանվում է հետևյալ օգտագործման լիցենզիայով.
Creative Commons վերագրում-ոչ առևտրային (CC BY-NC): CC BY-NC օգտագործողներին թույլ է տալիս պատճենել և տարածեք հոդվածլ ոչ կոմերցիոն նպատակներով: Օգտագործողները կարող են վերաձևակերպել, փոփոխել նյութը, հարմարեցնել այն տեքստին՝ հղում անելով
լիցենզիային։ Լիցենզիայի մանրամասները հասանելի են
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ հասցեով:
Այս լիցենզիայի համաձայն հոդվածների նկատմամբ հեղինակների հեղինակային իրավունքը պահպանվում է, սակայն
«Արևելագիտության հարցեր» ամսագիրը և Երևանի պետական համալսարանի հրատարակչությունը ստանում են հոդվածը թղթային և էլեկտրոնային տարբերակով հրատարակելու և երրորդ անձնանց՝ բնօրինակին պատշաճ կերպով հղում անելու պայմանով այն օգտագործելու, տարածելու և վերարտադրելու իրավունք տալուլ ոչ բացառիկ լիցենզիա: Համապատասխան մեջբերումը բնօրինակին սովորական հղումն է: Հեղինակների կամ հրատարակիչների թույլտվություն չի պահանջվում: