Երիտասարդների ֆիզիկական դաստիարակության համակարգում առողջախնայող տեխնոլոգիաների ներդրման մեթոդաբանական հիմքերը

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2023.14.2.068

Keywords:

ֆիզիկական դաստիարակություն, կրթություն, առողջարարական գործառույթ, համալիր մոտեցում, առողջ կենսակերպ, գործառական վիճակ, առողջախնայող տեխնոլոգիաներ

Abstract

Ժամանակակից ֆիզդաստիարակության համակարգում առանձնահատուկ կարևորվում է առողջախնայող կրթական միջավայրի ձևավորման, մասնավորապես առողջախնայող տեխնոլոգիաների ներդրման գործընթացը, որի հաջող իրագործումը ենթադրում է մի շարք հետազոտական խնդիրների համալիր լուծում։ Բուհերում առողջախնայող տեխնոլոգիաների կիրառության հնարավորությունների ուսումնասիրման հրատապությունը բխում է ներկայիս ուսանողների առաջադիմության միջին մակարդակից՝ պայմանավորված նրանց հիվանդացության բարձր աստիճանով։ Բացի այդ՝ ուսանողության առողջությունը դիտարկվում է որպես նրանց պատրաստության որակի, սոցիալական և ստեղծագործական ակտիվության ցուցիչ, իբրև աշխատաշուկայում ապագա մասնագետի մրցունակությունն ապահովող տնտեսական արդյունք։ Այս համատեքստում խիստ կարևորվում է ժամանակակից ուսանողության շրջանում առողջագիտական բարձր մշակույթ ձևավորելու անհրաժեշտությունն ու բուհական ֆիզդաստիարակության համակարգում առողջախնայող տեխնոլոգիաների ներդրման համալիր մեթոդաբանության մշակումը։ Սույն հոդվածում լուսաբանվում են առողջախնայող տեխնոլոգիաների հասկացման և դրանց ներդրման գործուն կառուցակարգերն ու առկա մոտեցումները։ Ըստ այդմ, ներդրվելիք առողջախնայող տեխնոլոգիաները սույն հետազոտությունում ներկայացվում են որպես մի համալիր նորարարական գործընթաց, որը պետք է խարսխված լինի կրթական միջավայրի հետ մանկավաժական գործընթացի բոլոր մասնակիցների համակարգված և ներդաշնակ փոխգործակցության, ինչպես նաև առողջության և ուսումնական գործունեության հանդեպ նրանց վերաբերմունքի արժեքային փոփոխությունների վրա։ Հետևաբար, ուսանողների ֆիզդաստիարակության համակարգում առողջախնայող տեխնոլոգիաներ ներդնելիս հարկ է հաշվի առնել նաև նրանց սեռատարիքային առանձնահատկություններն ու գործառնական հնարավորությունները։

Author Biography

Սահակ Հովհաննիսյան, Երևանի պետական համալսարան

մանկավարժական գիտությունների թեկնածու, ԵՊՀ ընդհանուր հոգեբանության ամբիոնի դոցենտ, ԵՊՀ հոգեբանության գիտահետազոտական կենտրոնի ավագ գիտաշխատող

References

Ա. Լ. Գրիգորյան, Ուսանողների ֆիզիկական ակտիվությունը պայմանավորող կրթական ազդեցության միջոցները // «Կրթությունը 21-րդ դարում» հանդես, // № 1(1), 2019, էջ 104-113։

Ս. Հովհաննիսյան, Առողջ կենսակերպի և սեփական առողջության հանդեպ երիտասարդների արժեքային վերաբերմունքի գենդերային տարբերությունների ուսումնասիրություն։ Բանբեր Երևանի համալսարանի. Փիլիսոփայություն, հոգեբանություն, 2022, № 1, էջ 73-74։ https://doi.org/10.46991/BYSU: E /2022.13.1.072

Борщёва И. В. Психологические проблемы здоровьесбережения студентов СГА // Здоровьесберегающие образовательные технологии: материалы междисциплинарной научно-практической конференции / Отв. ред. Е. В. Усова, М.: СГА, 2007, էջ 59-60։

Вирабова А. Р. Рефлексивное управление системой ресурсов здоровьесберегающей школы. // Вариативность технологий здоровьесбережения в дошкольном и школьном образовании / под ред. член-корр. РАН, проф., д.м.н. Кучмы В. Р., проф., д.м.н. Вирабовой А. Р. – М.: ПРОБЕЛ-2000, 2017, էջ 12։

Грядкина Т. С. Здоровьесберегающее и здоровьеформирующее физическое воспитание в дошкольном образовательном учреждении // Дошкольная педагогика, 2008, № 2, էջ 10։

Григорян А. Л., Векилян К. М., Оганесян С. В., Мартиросян А. В. Оздоровительная физическая культура в системе здорового образа жизни современной студенческой молодёжи (учебно-методическое пособие для студентов), Ер.: Изд. РАУ, 2020, 80 էջ։

Грядкина Т. С Реализация здоровьесберегающих и здоровьесозидающих педагогических технологий в современных дошкольных образовательных организациях (образовательная область «физическое развитие») // Здоровьесбережение дошкольников: вызовы времени и потенциал образования: сб. материалов межрегиональной науч.-практ. конф. / под общ. ред.: Т. С. Грядкиной. СПб.: ГАОУ ДПО «ЛОИРО», 2019, էջ 8։

Ивахненко Г. А. Здоровьесберегающие технологии в российских вузах [Электронный ресурс] // Вестник института социологии, 2013, № 6, էջ 107, առցանց՝ https://www.vestnik-isras.ru/files/File/Vestnik_2013_6/Ivachnenko.pdf, այց՝ 21․10․2022։

Ирхин В. Н., Ирхина И. В., Беседина О. А. Педагогическое сопровождение студентов в условиях здоровьесберегающего образовательного процесса в вузе. // Культура физическая и здоровье, 2010, № 4 (29), էջ 38։

Катренко М. В., Продиус А. Н., Иванова С. В., Михайлова Н. А. Здоровьесберегающие технологии в практике физкультурного образования студентов. / Физическая культура: воспитание, образование, тренировка, 2013, № 5, էջ 65։

Маджуга А. Г. Педагогическая концепция здоровьесозидающей функции образования. / Автореф. дисс. на соиск. уч. ст. докт. пед. наук, Владимир, 2011, էջ 4-5։

Медведева С. А. Здоровьесберегающая физическая культура в профессионально-педагогическом вузе [Электронный ресурс]: учебно-методическое пособие / под ред. С. А. Медведевой, Е. Б. Ольховской, Т. А. Сапегиной. Екатеринбург: Изд-во Рос. гос. проф.-пед. ун-та, 2016, էջ 3, առցանց՝ http://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/20927, այց՝ 29.06.2022։

Панов Е. В., Кудрявцев М. Д., Шукюрова Э. Ш. Здоровьесберегающие технологии в системе физического воспитания студентов. // «Научно-практический электронный журнал Аллея Науки», № 6 (22), 2018, առցանց՝ https://alley-science.ru/sovremennaya_nauka_i_ee_razvitie__6_22___2018/, այց՝ 05.05.2022։

Соловьева Н. И. Концепция здоровьесберегающей технологии в образовании и основные организационно-методические подходы к ее реализации. // Экология, культура, образование, Ставрополь, 2005, № 17, էջ 30-31։

Сытый В. П., Соклаков В. И., Тихонова В. И. Инновационная технология процесса физического воспитания учащихся // Здоровьесберегающие психолого-педагогические технологии и медико-биологические системы оздоровления: материалы I Междунар. науч.-практ. конференции, 28 апреля, 2014 г., Барановичи: РИО БарГУ, 2014, էջ 98-101։

Таничева Ю. А. Методика реализации здоровьесберегающих технологий, առցանց՝ https://infourok.ru/metodika-realizacii-zdorovesberegayushih-tehnologij-5669008.html, այց՝ 13.12.2022։

Тихонова В. И., Касько В. А., Савицкая Я. И., Девдера И. А. Здоровьесберегающие технологии в образовательной среде: модные тенденции или актуальная потребность [электронный ресурс] // Оздоровительная физическая культура молодежи: актуальные проблемы и перспективы: материалы III Междунар. науч.-практ. конф.: в 2 ч., Минск, 12-13 апреля 2018 г., Минск: БГМУ, 2018, Ч. 2, էջ 106, առցանց՝ http://rep.bsmu.by/handle/BSMU/22049, այց՝ 29.06.2022։

Филимонова Н. И., Трищина Т. И., Дивисенко О. Н. Здоровьесберегающие технологии в практике физического воспитания студенток. // Современные методы формирования здорового образа жизни у студенческой молодежи: сб. науч. ст. по материалам I Респ. науч.-практ. конф. с междунар. участием, Минск: Изд. Центр БГУ, 2017, էջ 226-230, առցանց՝ http://elib.bsu.by/handle/123456789/169497, այց՝ 29.10.2022։

Arpentieva M. R. (2018). Healthy saving in the high school: problems and prospects. // Health, Physical Culture and Sports, 4(11), էջ 14-15 (in Russian). / Submitted 28.05.2018 / Accepted 16.10.2018, առցանց՝ http://journal.asu.ru/index.php/zosh, այց՝ 21.10.2022։

Downloads

Published

2023-06-13

How to Cite

Հովհաննիսյան Ս. (2023). Երիտասարդների ֆիզիկական դաստիարակության համակարգում առողջախնայող տեխնոլոգիաների ներդրման մեթոդաբանական հիմքերը. Բանբեր Երևանի համալսարանի. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն, 14(2 (41), 68–77. https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2023.14.2.068

Issue

Section

PSYCHOLOGY