Բարձրագույն կրթության և աղքատության փոխկապակցվածության առանձնահատկությունները ՀՀ-ում

Authors

  • Կարինե Հարությունյան Վ. Բրյուսովի անվան պետական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/BYSU:G/2022.13.2.003

Keywords:

բարձրագույն կրթություն, աղքատություն, սոցիալական արդարություն, համախառն ընդգրկվածության ցուցանիշ, ուսման վարձ

Abstract

Հոդ­վա­ծում ներ­կա­յաց­ված են բարձ­րա­գույն կրթութ­յան և­ աղ­քա­տութ­յան փոխ­կա­պակց­վա­ծութ­յան հար­ցե­րի ու­սում­նա­սի­րութ­յան արդ­յունք­ներն ու դրանց ա­ռանձ­նա­հատ­կութ­յուն­նե­րը Հա­յաս­տա­նում: Բու­հե­րում սո­վո­րող­նե­րի հա­մա­կազ­մի վե­րա­բեր­յալ տվյալ­նե­րի վեր­լու­ծութ­յունն ակն­հայ­տո­րեն ցույց է տա­լիս, որ բնակ­չութ­յան սո­ցիա­լա­կան տար­բեր խա­վե­րից սո­վո­րող­նե­րի թվա­քա­նա­կը խիստ տար­բեր է, մաս­նա­վո­րա­պես՝ աղ­քատ ըն­տա­նիք­նե­րից սո­վո­րող­նե­րի թիվն ան­գամ­ներ ա­վե­լի փոքր է, քան բա­րե­կե­ցիկ ըն­տա­նիք­նե­րից: Ա­վե­լին, վեր­լու­ծութ­յու­նը ցույց է տա­լիս, որ վեր­ջին տա­րի­նե­րին նկա­տե­լի է ոչ միայն վճա­րո­վի, այլև անվ­ճար հի­մունք­նե­րով սո­վո­րող­նե­րի թվա­քա­նա­կի և հա­մա­մաս­նութ­յան նվա­զում, ին­չը խիստ ան­հանգս­տաց­նող մի­տում է: Իսկ ուս­ման վար­ձե­րի չա­փի հա­մադ­րու­մը աղ­քա­տութ­յան գծի հետ պարզ է դարձ­նում, որ տնա­յին տնտե­սութ­յուն­նե­րի գրե­թե կե­սը չի կա­րող ի­րեն թույլ տալ բու­հում վճա­րո­վի հի­մունք­նե­րով սո­վո­րող ու­նե­նալ, քա­նի որ ուս­ման վար­ձի չա­փը մի­ջի­նում ա­վե­լի է, քան նրանց ամ­սա­կան սպառ­ման գու­մա­րը: Այս­պի­սով, բարձ­րա­գույն կրթութ­յու­նը Հա­յաս­տա­նում ըստ էութ­յան մատ­չե­լի չէ աղ­քատ ըն­տա­նիք­նե­րի հա­մար, ին­չը բարձ­րա­գույն կրթութ­յուն ստա­նա­լու հա­վա­սար հնա­րա­վո­րութ­յուն­նե­րի և սո­ցիա­լա­կան ար­դա­րութ­յան ա­պա­հով­մանն ուղղ­ված պե­տա­կան քա­ղա­քա­կա­նութ­յան բա­ցա­կա­յութ­յան հետ­ևանք է։

Author Biography

Կարինե Հարությունյան, Վ. Բրյուսովի անվան պետական համալսարան

Ֆիզիկամաթեմատիկական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ, Վ. Բրյուսովի անվան պետական համալսարանի ռեկտոր

References

«ՀՀ սոցիալական վիճակը 2017 թ.-ին և դինամիկ շարքեր (2013 - 2017)» վիճակագրական ժողովածու, 2․ ՀՀ վիճակագրական կոմիտե, 2018, Եր.,

«ՀՀ սոցիալական վիճակը 2018 թ.-ին և դինամիկ շարքեր (2014 - 2018)» վիճակագրական ժողովածու, ՀՀ վիճակագրական կոմիտե, 2019, Եր.,

«ՀՀ սոցիալական վիճակը 2020 թ.-ին և դինամիկ շարքեր (2016 - 2020)» վիճակագրական ժողովածու, ՀՀ վիճակագրական կոմիտե, 2021, Եր.,

The World Bank data,

«Հայաստանի սոցիալական պատկերը և աղքատությունը, 2019. ըստ 2018 թ.-ի տնային տնտեսությունների կենսապայմանների ամբողջացված հետազոտության արդյունքների» վիճակագրական-վերլուծական զեկույց, ՀՀ վիճակագրական կոմիտե, Եր., 2019 թ.,

«Հայաստանի սոցիալական պատկերը և աղքատությունը, 2018. ըստ 2017 թ. տնային տնտեսությունների կենսապայմանների ամբողջացված հետազոտության արդյունքների» վիճակագրական-վերլուծական զեկույց, ՀՀ վիճակագրական կոմիտե, Եր., 2018,

Կ. Հարությունյան, ՀՀ բարձրագույն կրթական համակարգի սոցիալական ուղղվածությունը, Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի Բանբեր, «Տնտեսագետ» հրատարակչություն, h. 4 (56), Եր., 2019թ.,

«ՀՀ սոցիալական վիճակը 2016 թ.-ին և դինամիկ շարքեր (2012 - 2016)» վիճակագրական ժողովածու, ՀՀ ազգային վիճակագրական ծառայություն, Եր., 2017,

Կ. Հարությունյան, ՀՀ բարձրագույն կրթական համակարգի սոցիալական ուղղվածությունը, Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի Բանբեր, «Տնտեսագետ» հրատարակչություն, h. 4 (56), Եր., 2019թ.,

«ՀՀ բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների՝ ըստ մասնագիտությունների պետության կողմից ուսանողական նպաստների ձևով ուսման վարձի լրիվ փոխհատուցմամբ (անվճար) և ուսման վարձի մասնակի զեղչի կիրառման իրավունքով (վճարովի), առկա ուսուցմամբ բակալավրի ու անընդհատ և ինտեգրացված կրթական ծրագրերով ընդունելության տեղերը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության 01.04.2021 թ. N465-Ն և 20.04.2017 թ. N 434-Ն որոշումներ։

«ՀՀ բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների 2021/2022 ուսումնական տարվա` պետության կողմից ուսանողական նպաստների ձևով ուսման վարձի լրիվ փոխհատուցմամբ (անվճար), առկա ուսուցմամբ, մագիստրոսի կրթական ծրագրով ընդունելության տեղերը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության 15.04.2021թ. N543-Ն և 15.04.2016 թ. N405-Ն որոշումներ:

«ՀՀ բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների և գիտական կազմակերպությունների 2021-2022 ուսումնական տարվա ասպիրանտուրա ընդունելության տեղերը և դրանց բաշխումը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության 20.05.2021թ. N799-Ն

OECD (2021), Education at a Glance 2021: OECD Indicators, OECD Publishing, Paris,

«Հայաստանը թվերով 2021» վիճակագրական գրքույկ, ՀՀ վիճակագրական կոմիտե, Եր., 2021,

«ՀՀ 2020 թվականի պետական բյուջեի մասին» ՀՀ օրենքը, էջ 29, https://www.gov.am/files/docs/3929.pdf

«ՀՀ 2021 թվականի պետական բյուջեի մասին» ՀՀ օրենքը, էջ 110, https://www.gov.am/files/docs/4337.pdf

«Հայաստանը թվերով 2021» վիճակագրական գրքույկ, ՀՀ վիճակագրական կոմիտե, Եր., 2021,

European Education and Culture Executive Agency, Eurydice, Krémó, A.,National student fee and support systems in European higher education: 2020/21,

«Հայաստանի սոցիալական պատկերը և աղքատությունը. ըստ 2019թ.-ի տնային տնտեսությունների կենսապայմանների ամբողջացված հետազոտության արդյունքների» վիճակագրական - վերլուծական զեկույց, ՀՀ վիճակագրական կոմիտե, Եր, 2020թ.

Downloads

Published

2022-10-17

How to Cite

Հարությունյան Կ. (2022). Բարձրագույն կրթության և աղքատության փոխկապակցվածության առանձնահատկությունները ՀՀ-ում. Բանբեր Երևանի համալսարանի. Տնտեսագիտություն, 13(2 (38), 3–18. https://doi.org/10.46991/BYSU:G/2022.13.2.003

Issue

Section

Կառավարում