Բեմականացված հասարակություն․ դիմակով մարդը

Authors

  • Օվսաննա Նահապետյան Երևանի պետական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2023.14.1.017

Keywords:

բեմականացված հասարակություն, վիրտուալ իրականություն, դեմք, դեր, դիմակ, սոցիալական խաղ, դերային վարք

Abstract

Ժա­մա­նա­կա­կից «ա­րագ ժա­մա­նակ­նե­րի» աշ­խար­հում տե­ղի ու­նե­ցող ի­րա­դար­ձութ­յուն­ներն ա­սես խա­թա­րել են ժա­մա­նա­կի օբ­յեկ­տիվ զգա­ցո­ղութ­յու­նը: Սո­ցիալ-մշա­կու­թա­յին ար­մա­տա­կան ո­րոշ փո­խա­կեր­պում­ներ ոչ միայն ար­ժեզր­կում են կյան­քի կազ­մա­կերպ­ման ու կա­նո­նա­կարգ­ման եր­բեմ­նի սո­վո­րույթ­նե­րի, ա­վան­դույթ­նե­րի ու բա­րո­յա­կան նոր­մե­րի դերն ու նշա­նա­կութ­յու­նը, այլև ջլա­տում ու աղ­ճա­տում սո­ցիա­լա­կան ամ­բող­ջա­կա­նութ­յու­նը։ Ըստ էութ­յան մարդ­կութ­յու­նը այլևս ապ­րում է մի աշ­խար­հում, ո­րը օբ­յեկ­տիվ, սուբ­յեկ­տիվ, վիր­տո­ւալ և պատ­րան­քա­յին ի­րա­կա­նութ­յուն­նե­րի մի յու­րօ­րի­նակ խառ­նա­տե­ղում (սիմ­բիոզ) է, և­ որ­տեղ ա­վան­դա­կան կազ­մա­կերպ­ված հա­սա­րա­կութ­յան մար­դը անն­կատ վե­րած­վում է սո­ցիա­լա­կան զա­նա­զան բե­մա­կա­նա­ցում­նե­րի մարդ-դե­կո­րի, ո­րը յու­րա­քանչ­յուր ա­րա­րում պար­տա­վոր է ի­րեն վե­րագր­ված դե­րին հա­մա­պա­տաս­խան դի­մակ կրել:

Գո­յա­բա­նա­կան ա­ռու­մով թերևս դժվար է մար­դուն տար­բե­րել իր դի­մա­կից, քա­նի որ այն ձևա­վոր­վում է մարդ­կա­յին ան­հա­տա­կա­նութ­յան սո­ցիա­լա­կա­նաց­մա­նը զու­գըն­թաց։ Վեր­ջի­վեր­ջո, ան­հա­տը անձ է դառ­նում այն ժա­մա­նակ, երբ յու­րաց­նում է տվյալ հա­սա­րա­կութ­յան կյան­քի կազ­մա­կերպ­ման մշա­կույ­թով նա­խա­տես­ված ո­րո­շա­կի սո­ցիա­լա­կան դե­րեր և դ­րանց հա­մա­պա­տաս­խան սո­ցիա­լա­կան դի­մակ­ներ։ Այս տե­սա­կե­տից կա­րե­լի է ա­սել, որ սո­ցիա­լա­կան դերն ու հա­մա­պա­տաս­խան դի­մա­կը ոչ միայն հստակ ուր­վագ­ծում են մարդ­կա­յին կյան­քին մշտա­պես ու­ղե­կից թվաց­յա­լի, ձևա­կա­նի և­ ի­րա­կա­նի սահ­ման­նե­րը, ին­չը ինք­նաըն­կալ­ման կար­ևոր պայ­ման է, այլև կա­տա­րում են մար­դու նե­րաշ­խարհն ար­տա­քին աշ­խար­հի հետ կամր­ջո­ղի դեր։ Արդ­յուն­քում, ինչ­պես ա­սում են, ցան­կա­ցած դեմք դառ­նում է ա­զա­տո­րեն ընտր­ված դի­մակ, իսկ դի­մա­կը՝ հան­րա­յին դեմք։

   

Author Biography

Օվսաննա Նահապետյան, Երևանի պետական համալսարան

ԵՊՀ Փիլիսոփայության պատմության, տեսության և տրամաբանության ամբիոնի ասիստենտ

References

Декарт Р., Сочиненич в 2томах, Т.1, М.;1989, էջ 573:

Агамбмен Дж. Нагота. М.,2014, էջ 79։

Дебор Г. Общество спектакля, М., 2020, էջ 32։

Бодрийяр Ж., Общество потребления, М., 2020, էջ 256:

Կոբո Ա․, Ուրիշի դեմքը//Երեք վեպ/, Եր․,1985, էջ 330։

Юнг К․ Психологические типы, Минск, 2017, էջ 449։

Евреинов Н. Н. Демон театральности, М., 2002, էջ 45։

Фромм Э. Бегство от свободы.Человек для себя.М.,2006, էջ 149։

Сеннет Р., Падение публичного человека, М., 2002, էջ 48:

Кон И.С. Люди и роли // Новый мир. 1970. № 12. էջ 39։

Сеннет Р., Падение публичного человека, М., 2002, էջ 26:

Швейцер А., Культура и этика, М., 2016, էջ 104։

Кули Ч. Х., Человеческая природа и социальный порядок․ М., 2000, էջ. 320։

Бодрийяр Ж., Общество потребления, М., 2020, էջ 306:

Мид Дж. Г. Аз и Я // Американская социологическая мысль / , М. ,էջ 126։

Маркузе Г., Одномерный человек, М., 1994, էջ 30:

Агамбмен Дж. Нагота. М., 2014, էջ 76:

Сеннет Р. Падение публичного человека. М.; 2002. էջ 383։

Downloads

Published

2023-03-17

How to Cite

Նահապետյան Օ. (2023). Բեմականացված հասարակություն․ դիմակով մարդը. Բանբեր Երևանի համալսարանի. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն, 14(1 (40), 17–28. https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2023.14.1.017

Issue

Section

PHILOSOPHY