Անձնային գծերի և դրդապատճառների դերը մանկավարժների կոմպետենցիաների դրսևորումներում

Authors

  • Վարդուհի Պապոյան Երևանի պետական համալսարան
  • ԱԼԻՆԱ ԳԱԼՍՏՅԱՆ Երևանի պետական համալսարան
  • ԴԻԱՆԱ ՍԱՐԳՍՅԱՆ Երևանի պետական համալսարան
  • ՄԻԼԵՆԱ ԿԱՐԱՊԵՏՅԱՆ Երևանի պետական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2023.14.1.055

Keywords:

մասնագիտական կոմպետենցիաներ, անձնային գծեր, դրդապատճառներ, անձնային որակներ

Abstract

Հոդ­վա­ծում ու­սում­նա­սիր­վում և կար­ևոր­վում են անձ­նա­յին գծե­րը, ան­ձի ո­րակ­նե­րը և դր­դա­պատ­ճառ­նե­րը, ո­րոնք ման­կա­վարժ­նե­րի կա­րո­ղու­նա­կութ­յուն­նե­րի ձևա­վոր­ման և զար­գաց­ման հիմք են։ Անձ­նա­յին գծերն ու ան­ձի ո­րակ­նե­րը, ո­րոնք բխում են ա­վե­լի կա­յուն ան­ձա­յին բնու­թագ­րիչ­նե­րից, ինչ­պես նաև դրդա­պատ­ճառ­նե­րը ոչ միայն ման­կա­վար­ժի գոր­ծու­նեութ­յան, այլև նրա մաս­նա­գի­տա­կան ու­նա­կութ­յուն­նե­րի հիմ­նա­րար մասն են։

Հե­տա­զո­տութ­յունն ի­րա­կա­նաց­վել է ՀՀ ինչ­պես քա­ղա­քա­յին, այն­պես էլ հա­մայն­քա­յին դպրոց­նե­րի 115 ման­կա­վարժ­նե­րի շրջա­նում։ Տվ­յալ­նե­րից վա­լի­դութ­յան պա­հանջ­նե­րը բա­վա­րա­րել են 99 հե­տա­զոտ­վող­նե­րի արդ­յունք­նե­րը։ Հե­տա­զո­տութ­յան հա­մար օգ­տա­գործ­վել է ան­ձի հինգգոր­ծո­նա­յին մո­դե­լը՝ անձ­նա­յին ո­րակ­նե­րի և մո­տի­վա­ցիա­յի միջև փոխ­հա­րա­բե­րակ­ցութ­յու­նը պար­զե­լու նպա­տա­կով: Արդ­յունք­նե­րի վեր­լու­ծութ­յու­նը հա­վաս­տում է, որ կա­րո­ղու­նա­կութ­յան ձևա­վոր­ման և զար­գաց­ման հա­մար ման­կա­վարժ­նե­րի շրջա­նում նշա­նա­կա­լի է այն­պի­սի անձ­նա­յին ո­րակ­նե­րի դե­րը, ինչ­պի­սիք են բար­յա­ցա­կա­մութ­յու­նը, գի­տակց­վա­ծութ­յու­նը, փոր­ձի նկատ­մամբ բաց լի­նե­լը, հա­ղոր­դակց­ման բնու­թագ­րե­րը և ներ­քին մո­տի­վա­ցիան: Ներ­քին մո­տի­վա­ցիան, ի տար­բե­րութ­յուն ար­տա­քի­նի, ներ­կա­յաց­վում է որ­պես բա­վա­րար­վա­ծութ­յուն բուն գոր­ծըն­թա­ցից և­ աշ­խա­տան­քի արդ­յուն­քից, ինչ­պես նաև դի­տարկ­վում է տվյալ գոր­ծու­նեութ­յան մեջ որ­պես ա­ռա­վել ամ­բող­ջա­կան ինք­նաի­րաց­ման հնա­րա­վո­րութ­յուն: Այն դրսևոր­վում է, երբ ման­կա­վար­ժի գոր­ծու­նեութ­յու­նը ա­ռաջ­նա­յին նշա­նա­կութ­յուն է ու­նե­նում ան­ձի հա­մար։

Author Biographies

Վարդուհի Պապոյան, Երևանի պետական համալսարան

հոգեբանական գիտությունների թեկնածու, պրոֆեսոր, ԵՊՀ փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետի ընդհանուր հոգեբանության ամբիոնի դասախոս

ԱԼԻՆԱ ԳԱԼՍՏՅԱՆ, Երևանի պետական համալսարան

ԵՊՀ փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետի ընդհանուր հոգեբանության ամբիոնի դասախոս

ԴԻԱՆԱ ՍԱՐԳՍՅԱՆ, Երևանի պետական համալսարան

հոգեբանական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ, ԵՊՀ փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետի ընդհանուր հոգեբանության ամբիոնի դասախոս

ՄԻԼԵՆԱ ԿԱՐԱՊԵՏՅԱՆ, Երևանի պետական համալսարան

Մագիստրոս, ԵՊՀ, հ․ 21T-5A044 գիտական թեմայի հետազոտող

References

Fischer A., Neubert J., The multiple faces of complex problems: A model of problem solving competency and its implications for training and assessment, Journal of Dynamic Decision Making, 2015, p. 2-5, DOI: https://doi.org/10.11588/jddm.2015.1.23945

Guerrero Dante, De los Rios, Ignacio, Professional competences: a classification of international models, Procedia – Social and Behavioral Sciences 46, 2012, p. 1291

Huseyin Ates, Ash Saylan, Investigation of pre-service science teachers’ academic self-efficacy and academic motivation toward biology, international journal of high education, N 3, 2015, p. 90-103, doi:10.5430/ijhe. v4n3p90

Hussin Wan, 3-D stress management: Surveying the unexpected and mapping the expected, 9th International Surveyors Congress, 2007, p. 34-44

Linga T. Murthy, E-Education integrated teacher education and research, international journal of innovative research in advanced engineering, Issue 12, Volume 3, 2016, p. 24-28

Maksimovic J., Petrovic J., Osmanovic J., Professional competencies of future pedagogues, original scientific paper, 2015, p. 52-66, DOI: 10.17810/2015.05

McClelland, D. C. (1973). Testing for competence rather than for "intelligence." American Psychologist, 28(1), 1–14. https://doi.org/10.1037/h0034092

Nessipbayeva O. The competencies of the modern teacher, Pre-service and In-service teacher training, 2012, p. 148-154

Panares Nick, Mahinay Ray Butch D., Magnaong Mala Epra B., Classroom teachers’ 21st century skills in the K to 12 basic education curriculum implementations: Basis for policy review to increase NAT scores, ResearchGate, 2021, p. 1-10

Papoyan V., Galstyan A., Sargsyan D., (2022). Transformation of Professional Psychosocial Competencies in Crisis Conditions: Bulletin of Yerevan University E: Philosophy, Psychology, 13(1 (37), p. 52–58. https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2022.13.1.052

Terracciano A., Abdel-Khalek A.M., Adam N., Adamovova L. and etc., National character does not reflect mean personality trait levels in 49 cultures, Science. Author manuscript, available in PMC 2009 p. 96-100, doi: 10.1126/science.1117199

Битянова Н. Р., Психология личностного роста: практическое пособие по проведению тренинга личностного роста психологов, педагогов, социальных работников. – М.: Международная педагогическая академия, 1995, 4-9 стр.

Климов Е.А., Психология профессионального самоопределения: 4-е изд., стер.-М.: Издательский центр «Академия», 2010, 304с.

Сергеев А.Г. Компетентность и компетенции: монография Владим. гос. ун-т. – Владимир: Изд-во Владим. гос. ун-та, 2010. – 107 с.

Գրիգորյան Ա., Սերոբյան Ա., Խաչատրյան Ն., Անձի դիսպոզիցիոնալ գծեր և սոցիալ-մշակութային կողմնորոշումներ. հոգեչափողական գործիքների տեղայնացում: Գիտամեթոդական ձեռնարկ. -Եր., ԵՊՀ հրատ., 2021, էջ 43-48

Հովհաննիսյան Ս․, Մասնագիտական կողմնորոշման հիմունքներ (գործնական հոգեբանություն), ուսումնամեթոդական ձեռնարկ, - Եր․։ԵՊՀ հրատ․ 2014, 170-172 էջ

Ստեփանյան Ռ., Գալստյան Ա., Հոգեդիագնոստիկա: Ուսումնական ձեռնարկ – Եր.: ԵՊՀ հրատ., 2012, էջ 121-128

Downloads

Published

2023-03-17

How to Cite

Պապոյան Վ. ., ԳԱԼՍՏՅԱՆ Ա., ՍԱՐԳՍՅԱՆ Դ., & ԿԱՐԱՊԵՏՅԱՆ Մ. (2023). Անձնային գծերի և դրդապատճառների դերը մանկավարժների կոմպետենցիաների դրսևորումներում. Բանբեր Երևանի համալսարանի. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն, 14(1 (40), 55–63. https://doi.org/10.46991/BYSU:E/2023.14.1.055

Issue

Section

PSYCHOLOGY