TEACHERS' PROFESSIONAL DEVELOPMENT ISSUES AND WAYS OF SOLUTION IN THE RA
DOI:
https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v7i1.8151Keywords:
educational reforms,, general education quality,, professional activity of a teacher,, professional development of a teacher, , training of a teacher, , teacher competencies.Abstract
The relevance of this article is conditioned by the large-scale reforms in the field of general education in the Republic of Armenia (RA), the different demands of all stakeholders on the quality of education, and the exigency of study the existing issues in the field. Within the framework of this article, modern professional literature related to the topic was studied, the legislation in the field of education was analyzed, as well as an electronic survey was conducted among 432 teachers of general education institutions in 11 regions of RA to find out the issues of teachers' professional development in the RA. The results of the analysis conducted within the framework of this article can be further implemented in the processes of development and implementation of reforms in the field of education, educational policy and teachers' professional development programs in order to increase efficiency of their professional activity and to improve education quality.
References
«Ատեստավորման ենթակա ուսուցչին վերապատրաստող երաշխավորված կազմակեր-
պությունների ցանկի ձևավորման կարգը հաստատելու մասին» ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի N 24-Ն
հրաման (ընդունված 05․03․2021)։
Հակոբյան Ֆ․, Ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման առանձնահատկություններն
ու արդյունավետության բարձրացման ուղիները ՀՀ կրթության համակարգում, «Բանբեր Վ.
Բրյուսովի անվան պետական համալսարանի. Մանկավարժություն և հասարակական գիտու-
թյուններ», Երևան, «Լինգվա», 2020, 2(53), էջ 45-60։
«Հերթական ատեստավորման ենթակա ուսուցիչների վերապատրաստման չափորոշիչը
և օրինակելի ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի N 367 Ա/2 հրաման (ընդուն-
ված 04․03․2022)։
Bowe J., Gore J. Reassembling Teacher Professional Development: The Case for Quality
Teaching Rounds, Teachers and Teaching: Theory and Practice 23(3), 2016, 352- 366.
Darling-Hammond L., Hyler M. E., Gardner M. Effective Teacher Professional Development,
Palo Alto, CA: Learning Policy Institute, 2017.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Education in the 21st Century
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.