ALBERT CAMUS’S PANTHEISM IN THE LINGUISTIC AND STYLISTIC MANIFESTATIONS OF THE ESSAY SERIES "NUPTIALS".

Authors

  • Ruzan Mirzoyan YSU

DOI:

https://doi.org/10.46991/FLHE.2024.28.2.175

Keywords:

essay, vocabulary, stylistic tricks, metaphor, personification, epithet

Abstract

This article aims to study and analyze the presence and role of the wonderful nature in Albert Camus's essay series "Nuptials", for which the author has a cult-like love, to present his enthusiasm for communication with the world, nature, Tipaza with its Roman ruins, sea, sun, light, stones, where man celebrates his marriage (fusion, rapprochement) with nature. An attempt is made to present the philosophical goal of the work, to clarify the idea of being happy and to strive for it in the inevitable transience of life, as well as the language and stylistic features used in the work and the vocabulary reflecting the nature, choosing the analytical methodology, with the help of which the various linguistic and stylistic means and techniques used are considered, which play an irreplaceable role. played in presenting the landscapes and the author’s reflections.

Author Biography

  • Ruzan Mirzoyan, YSU

    «Օտար լեզուները բարձրագույն դպրոցում» պարբերականը լեզվաբանության, արտասահմանյան գրականության, ինչպես նաև օտար լեզուների դասավանդման մեթոդների ուսումնասիրությանը նվիրված գիտական հոդվածների հանդես է, որը հրատարակվում է Երևանի պետական համալսարանի (Հայաստան) կողմից: Այն յուրատեսակ հարթակ է լեզվաբանության, գրականության, մշակութային ուսումնասիրությունների և հաղորդակցության ոլորտներում միջլեզվական/միջմշակութային և միջդիսցիպլինար հետազոտությունների համար: Պարբերականը լույս է տեսնում տարեկան 2 անգամ: Հոդվածները կարող են ներկայացվել ամբողջ տարվա ընթացքում: Ձևաչափի և գրախոսման գործընթացի մասին տեղեկությունների համար այցելեք «Հեղինակների համար» բաժինը:

Published

2024-12-26

Issue

Section

Literary Criticism