ՍՊԱՌՈՂԱԿԱՆ ՎԱՐՔԻ ՆԵՅՐՈՄԱՐԿԵԹԻՆԳԱՅԻՆ ՀԵՏԱԶՈՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՀԵՌԱՆԿԱՐՆԵՐԻ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/SBMP/2022.5.2.018

Keywords:

նեյրոմարքետինգ, ենթագիտակցություն, սպառող, սպառողի վարքագիծ,, մարքետինգային ազդակներ

Abstract

Ամփոփագիր. Սույն տեսական  հոդվածում քննարկվում է նեյրոմարքեթինգի` որպես գիտության ձևավորման և զարգացման պատմական ակնարկը, էությունն ու  առանձնահատկությունները:   Ուսումնասիրվել է նեյրոմարքետինգային հետազոտությունների կատեգորիական համակարգն ու գործիքակազմը՝ որպես գիտությունների նոր բնագավառ, որը ծագել է կենսաբանության, բժշկության, տնտեսագիտության, սոցիոլոգիայի և հոգեբանության սահմանագծին:Ըստ այդմ՝ հոդվածի նպատակն է համակողմանիորեն ներկայացնել նեյրոմակեթինգը՝ որպես սպառողի հոգեբանության ուսումնասիրության նոր ուղղություն:

Սպառողների կարիքները բացահայտելու համար նեյրոմարկետինգային մեթոդների կիրառման  անհրաժեշտությունը գնալով  ավելի է կարևորվում, քանզի ժամանակակից աշխարհում սպառողները ծանրաբեռնված են գովազդային հաղորդագրություններով, և գովազդատուների միջև մրցակցությունը գնալով ավելի է թեժանում: Այդ իսկ պատճառով շուկայավարներին  անհրաժեշտ է մշակել արդյունավետ մարքեթինգային հաղորդագրություններ, որոնք կազդեն մարդու ենթագիտակցության վրա՝ դրդելով նրան, օրինակ, գնել ապրանք կամ օգտվել ծառայությունից ։ Այս տեսակյունից, նեյրոմարքեթինգը, ըստ երևույթին, հետազոտական ​​գործիք է, որը չափում է մարքեթինգային խթանիչների նկատմամբ մարդու ենթագիտակցական ռեակցիաները: Հոդվածում քննադատորեն վերլուծվում են նեյրոմարքեթինգի գոյություն ունեցող մեթոդները, բացահայտվում դրանց առավելություններն ու թերությունները։ Արդյունքում բացահայտվել են նեյրոմարքեթինգի մեթոդների հետևյալ խմբերը՝ ուղեղի նյութափոխանակության ակտիվությունը չափող մեթոդներ; մեթոդներ, որոնք չափում են ուղեղի էլեկտրական ակտիվությունը,  ստացված ենթագիտակցական ռեակցիաների չափման մեթոդներ. այս մեթոդները հնարավորություն են տալիս գնահատել ուշադրության և հուզական ներգրավվածության մակարդակը, հիշողության ակտիվացումը: Միաժամանակ, նեյրոմարքեթինգն ունի նաև թերություններ, որոնց թվում են բարձր արժեքը, մասնագետներ գտնելու դժվարությունը, ինչպես նաև փորձերի ժամանակ լաբորատոր պայմանների բացասական ազդեցությունը։

Շուկայում ապրանքանիշերի չափազանց մեծ թիվը հանգեցնում է տեղեկատվության գերծանրաբեռնվածության: Ժամանակակից հասարակության ուրբանիզացիան ստեղծում է այնպիսի միջավայր, որտեղ չափազանց շատ խանութներ են առաջարկում նմանատիպ ապրանքներ: Հենց սա է պատճառը, որ էականորեն կարևոր է ուսումնասիրել նեյրոգիտական ​​դիսցիպլինի մեթոդները՝ պարզելու համար, թե արդյոք արված մարքեթինգային ընտրությունները հանգեցնում են սպառողների պահանջմունքների առավելագույն բավարարվածության: Նեյրոմարքեթինգը` որպես մարքեթինգային հետազոտությունների ոլորտում գիտական հայեցակարգ, նպատակ ունի ուսումնասիրելու, հասկանալու և վերլուծելու  սպառողի վարքագիծը: Որպես երկու գիտական ​​առարկաների՝ սպառողների վարքագծի և նեյրոգիտության միավորում, նեյրոմարքեթինգը փոխարինում է մարքեթինգային հետազոտությունների ավանդական տեսակներին:

References

Льюис Д. Нейромаркетинг вдействии. Как проникнуть в мозг покупателя / пер. сангл. Марии Мацковской.–М., 2015.

Aishwarya S and Dr.K. Malik Ali. Neuromarketing and neuroethics– anemerging trend on evaluation of emotional responses of consumers to marketing stimuli // International Journal of Innovative Research in Management Studies (IJIRMS). 2017. Т.1, N12. pp. 27–30.

Berger, A. A. Neuromarketing, Encyclopedia of Consumer Culture՛՛, 2011, pp. 1040-1041.

Kotler, P., and Keller, K.L. Marketing Management.՛՛ 2012. 14th Global Edition, Boston.

Levallois, C., Clithero, J.A., Wouters, P., Smidts, A., and Huettel, S.A. Translating upwards: linking the neural and social sciences via neuroeconomics, Nature Reviews, Neuroscience, (2012): pp. 789-797.

Marcel P. Neuromarketing-getting inside the customer’s mind՛՛ // J. Econ.Lit. 2004. Т.1. pp. 804–807.

Collins dictionary, meaning of neuromarketing

https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/neuromarketing (last

access: May 10, 22:00).

Downloads

Published

2022-09-28

How to Cite

Գրիգորյան Շ. (2022). ՍՊԱՌՈՂԱԿԱՆ ՎԱՐՔԻ ՆԵՅՐՈՄԱՐԿԵԹԻՆԳԱՅԻՆ ՀԵՏԱԶՈՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՀԵՌԱՆԿԱՐՆԵՐԻ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ. Արդի հոգեբանություն, 5(2(11), 18–27. https://doi.org/10.46991/SBMP/2022.5.2.018

Issue

Section

Articles