ՊԼԱՆԱՎՈՐՈՒՄԸ ՈՐՊԵՍ ԲՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՑԻԿԼԻ ԱՌԱՐԿԱՆԵՐԻ ԻՆՏԵԳՐՎԱԾ ԴԱՍԻ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՄԱՆ, ԱՆՑԿԱՑՄԱՆ ԱՐԴՅՈՒՆԱՎԵՏ ՄԻՋՈՑ
DOI:
https://doi.org/10.46991/ai.2023.1.90Keywords:
ինտեգրված ուսուցում, բազմառարկա դասեր, համագործակցային հմտություններ, պլանավորման ձևաթղթերAbstract
Բնական գիտությունների ցիկլի առարկաների ուսումնասիրությունը աշակերտների շրջանում ձևավորում է բնության միասնականության մասին գաղափար։ Սակայն առկա դպրոցական ծրագրերը ենթադրում են մեծ թվով հասկացությունների յուրացում, որոնք գործում են որպես գիտելիքի առանձին տարրեր: Այդ պատճառով ուսումնական գործընթացում որոշակի խնդիրների լուծման և ուսուցման պլանավորված արդյունքների հասնելու համար կիրառվում են տարբեր տեսակի ուսուցման տեխնոլոգիաներ: Բնագիտական ցիկլի առարկաների դասավանդման գործընթացում անհրաժեշտ է նոր տեսակի ուսուցման տեխնոլոգիաների կիրառում, ինչպիսին է ինտեգրված դասի կազմակերպումը։
Բնագիտական առարկայախմբերի ինտեգրացիան հնարավորություն է տալիս լուծելու կենսաբանական գործընթացների մասին գիտելիքների կոմպլեքս ուսումնասիրման ու ձևավորման հարցը: Արդյունքում առաջ է գալիս գիտելիքների ինտեգրացիայի գաղափարը:
Ուսուցիչների ինտեգրված ուսուցման կազմակերպման հմտությունների զարգացման ուղիներից է դասի ճիշտ պլանավորումն ու վերլուծությունը։ Այս հոդվածում առաջարկում ենք դասի կառուցվածքի և վերլուծության ձևաթղթեր՝ որպես ինտեգրված դասի պլանավորման և անցկացման արդյունավետության բարձրացման միջոց։ Առաջարկված ձևաթղթերով կազմվել են ինտեգրված դասի պլաններ, որոնք փորձարկվել են Շիրակի մարզի մի շարք դպրոցներում։
Անցկացվող ինտեգրված դասերի արդյունավետությունն ապահովելու և հետագա կատարելագործում իրականացնելու համար, յուրաքանչյուր դասից հետո ուսուցչի և այլ մասնագետների կողմից վերլուծվել են դասերը՝ նշելով դրանց ուժեղ և թույլ կողմերը։ Այս վերլուծությունն էլ թույլ է տալիս ինտեգրված դասի ճիշտ կազմակերպում և կատարելագործում։ Ուսուցիչների և ուսանողների գնահատմամբ վերոնշյալ դպրոցներում փորձարկված ինտեգրված դասերը եղել են բավականին արդյունավետ, իսկ առաջարկվող ձևաթղթերը՝ օգնող։
References
Ադամյան Ն., Ջիվանյան Հ., Գրիգորյան Ա. - Նկատառումներ «Բնագիտություն» ինտեգրված առարկայի դասավանդման վերաբերյալ // Համահայկական 2-րդ կրթական գիտաժողով Բնագիտությունը 21-րդ դարում. Ուսուցման հիմնախնդիրներ և լուծումներ» Գիտաժողովի նյութերի ժողովածու, Երևան, 20-21 նոյեմբեր, 2009 «Բնագետ» հատուկ թողարկում, 2009, էջ 100-101
Ադամյան Ն., Ավագյան Կ., Ամազարյան Ա., Միքայելյան Հ.։ Ինտեգրացված ուսուցման առանձնահատկությունները // Բնագետ 1. 2017, էջ 23-28
Ադամյան Ն., Ավագյան Կ., Ամազարյան Ա., Միքայելյան Հ.- Ինտեգրված դասերի պլանավորման մոտեցումներ // «Բնագիտությունը 21-րդ դարում. Ուսուցման հիմնախնդիրներ և լուծումներ» Համահայկական գիտաժողովի նյութերի ժողովածու էջ 131-137։ Երևան-2018 ՀՌՀ հրատարակչություն
Ադամյան Ն., Ավագյան Կ., Ամազարյան Ա., Միքայելյան Հ.։ Ջուրը գիտելիքների խաչմերուկում - Ուսումնամեթոդական ձեռնարկ // Երևան, «Արման Ասմանգուլյան», 2018 - 467 էջ
Զադոյան Ա. Մ. - Ինտեգրված ուսուցումը որպես կրթության որակի բարձրացման գործոն // <<Գիտական տեղեկագիր>> N 1: Պրակ Բ: էջ 83-90: Գյումրի 2019:
Бурлаченко Я.Н., Бобрешова И.О., Гейда Н. С. Интегрированный урок по математике и биологии «Координаты на плоскости» Педагогика . «Молодой учёный» . № 29 (319) Июль 2020 г 164-166
Гультяева Т.В. , Трубинова Е.А. , Ванюкова Е.С. Интегрированный урок как средство межпредметного взаимодействия VIII Международная научно-практическая конференция «Актуальные направления научных исследований: перспективы развития»: материалы VIII Междунар. науч-практ. конф., 2019.- ц.37-38,-ISBN 978-5-6042714-3-8.
Гуреева С.В. Интегрированное и проектное обучение: планирование и проведение уроков / С.В. Гуреева // Учебный год. – 2016. - № 2(43). – С. 55-56.
Ногаева И.С. Интегрированные уроки как одно из средств повышения активности обучающихся на уроках в старших классах / И.С. Ногаева, К.О. Еналдиева // Современные технологии в образовании. – 2014. – № XIV-2. – С. 54-59.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Grigoryan Angin, Ayvazyan Gayane
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.