ՁԱԽԼԻԿՈՒԹՅԱՆ ԴՐՍԵՎՈՐՄԱՆ ԿԵՆՍԱԳԵՆԵՏԻԿԱԿԱՆ ՀԻՄՔԵՐԸ. ԺԱՌԱՆԳԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ

Authors

  • Անահիտ Խլոպուզյան Երևանի պետկան համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i5.10817

Keywords:

Ձախլիկություն, լատերալ, կիսագունդ, ասիմետրիա, հարմարում, ապահարմարում, գենետիկա, պաթոլոգիա, սոցիալականացում։

Abstract

Մանկավարժության մեջ ձախլիկության ծագումնաբա-նության հիմնախնդիրը առաջադիր խնդիր չէ, քանի որ մանկավարժությունը ուսում-նասիրում է արդեն իսկ գոյություն ունեցող երևույթի դրսևորումը ուսումնադաստիա-րակչական և անձի սոցիալականացման գործընթացներում՝ հարմարում, ապահար-մարում։
Հաշվի առնելով ձախլիկ երեխաների սոցիալական հարմարումը՝ հատուկ ուշադ-րություն պետք է դարձնել երեխայի անձի հոգեֆիզիոլոգիական առանձնահատկու-թյուններին, մասնավորապես ուղեղի կիսագնդային ասիմետրիային:
Գլխուղեղի ֆունկցիոնալ ասիմետրիան անմիջական կապ ունի կրթության խնդրի հետ։ Ժամանակակից կրթությունը գրեթե ամբողջությամբ կառուցված է բանավոր-տրամաբանական մտածողության զարգացման վրա, այսինքն՝ կենտրոնանում է գլխուղեղի լատերալ աջակողմյան պրոֆիլի վրա, որն իրականացնում է տեղեկատվու-թյան հետևողական ռացիոնալ մշակում:
Ձախ կիսագնդի գերակայության դեպքում տեղեկատվության վերամշակման ռազ-մավարությունը բաղկացած է պարամետրերի և երևույթների ամբողջական, համալիր ընկալումից, բազմաթիվ պարամետրերի միաժամանակյա մշակումից, բազմաթիվ ձախլիկների մոտ նկատվում են հաճախ հանդիպող խանգարումներ կամ տեսողական-շարժիչային համակարգման զարգացման թերություններ։

References

Հարությունյան Ն. Կ., Ղազարյան Ա. Փ., Ղուկասյան Լ. Հ., Սոցիալական մանկավարժու-թյուն (Բուհական ձեռնարկ), Երևան, ԵՊՀ հրատ., 2017, էջ 250:

Психология. Словарь Под ред. Г. Н. Сердюковой и А.П. Чуприкова. М, 1987.

Бианки В., Асимметрия головного мозга. Наука. Ленинградское отделение, 1985, 98 с.

Айрапетянц В. А., Исследование рукости и других латеральных признаков среди практи-чески здоровых школьников г. Москвы //Медико-социальные аспекты развития и воспитания здоро-вого ребёнка, М., 1983, с. 88-97.

Липатов П. И., Липатова Л. Н., Основы антропологии с элементами генетики человека // "Биология" № 48, М.: Первое сентября, 2003.

Леви Д., Церебральная асимметрия и эстетическое переживание // Красота и мозг, биологические аспекты эстетики / Под ред. И. Ренчлера, Б. Херцбергера, Д. Эпстайна, М.: Мир, 1995, с. 227-250.

Ямбург Е. А., Школа для всех: Адаптивная модель (Теоретические основы и практическая реализация), М.: Новая шк., 1997, 352 с.

Адрианов О. С., Проблемы структурной организации правого и левого полушарий мозга. Нейропсихологический анализ межполушарной асимметрии мозга. М., 1986, 120 с․

Москвин В. А., Межполушарная асимметрия и индивидуальные стили эмоционального реагирования// Вопросы психологии, 1988, № 6, с. 116-120.

Downloads

Published

2023-09-12

How to Cite

Խլոպուզյան . . Ա. (2023). ՁԱԽԼԻԿՈՒԹՅԱՆ ԴՐՍԵՎՈՐՄԱՆ ԿԵՆՍԱԳԵՆԵՏԻԿԱԿԱՆ ՀԻՄՔԵՐԸ. ԺԱՌԱՆԳԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 1(5), 254–261. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i5.10817

Issue

Section

Հատուկ մանկավարժություն