ՈՒՍՈՒՑՉԱՊԵՏ ՄԽԻԹԱՐ ԳՈՇԻ ԴԵՐԱԿԱՏԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԱՅՈՑ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԳՈՐԾՈՒՄ

Authors

  • Նարինե Միրզոյան Երևանի պետական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v7i1.8175

Keywords:

Մխիթար Գոշ, կրթություն, վարդապետարան, վանք, անվճար ուսուցում, բարեփոխում, զարգացում, դատաստանագիրք

Abstract

Հետազոտությունն ուրվագծում է հայտնի օրենսդիր, մատենագիր, եկեղեցական և պետական գործիչ Մխիթար Գոշի գործունեության ևս մեկ տիրույթ՝ կրթությունը: Զաքարյանների կողմից անկախ պետության կառուցման պայմաններում Մխիթար Գոշը ձեռնարկում է կրթական համակարգի բարեփոխման համապետական գործընթաց՝  իրականացնելով ոլորտի իրավական կարգավորում և ներմուծելով իրավաուսուցումը՝ որպես գիտակարգ, որով հիմքեր են դրվում քաղաքացիական կրթության ձևավորման: Օրենսդրորեն ամրագրվում է միջնակարգ անվճար կրթությունը: Զաքարյան բարձրագույն իշխանության կողմից իրականացվում է պետակրթական քաղաքականություն՝ Մխիթար Գոշի առաջադրած բարեփոխումների հենքի վրա ձևավորելու համապետական ընդհանուր կրթահամակարգ: Արդյունքում՝ որոշակիանում է Մխիթար Գոշի նշանակալի դերակատարությունը կրթության զարգացման գործում:

Author Biography

Նարինե Միրզոյան, Երևանի պետական համալսարան

Պատմական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ

References

Օգտագործված գրականության ցանկ

ՄՄ ձեռ. Հմր 486:

ՄՄ ձեռ. Հմր 11:

ՄՄ ձեռ. Հմր 553:

ՄՄ ձեռ. Հմր 634:

Ալիշան Ղ., Հայապատում, հտ. Բ, Վենետիկ, Ի Վանս Ս. Ղազարու, Մխիթարեան տպ.,

:

Կիրակոս Գանձակեցի, Պատմություն հայոց, աշխատ.՝ Կ. Մելիք-Օհանջանյանի, Երևան,

:

Մանր ժամանակագրություններ (XIII-XVIII դդ.), հտ. II, կազմեց` Վ. Ա. Հակոբյան,

Երևան, 1956:

Մխիթար Գոշ, Գիրք դատաստանի, աշխ,՝ Խ.Թորոսյանի, Երևան, 1975:

Միրզոյան Ն., Մխիթար Գոշը և իր «Գիրք դառտաստանի» երկը, ատենախոսություն, անտիպ, Երևան, 2015:

Մինասյան Թ., Ուտիքի գրչության կենտրոնները, Երևան, 2020:

Всеобщая декларация прав человека, https://www.un.org/ru/documents/decl_conv/-

declarations/declhr.shtml (վերջին դիտումը՝03.04.2022):

Downloads

Published

2022-07-21

How to Cite

Միրզոյան Ն. (2022). ՈՒՍՈՒՑՉԱՊԵՏ ՄԽԻԹԱՐ ԳՈՇԻ ԴԵՐԱԿԱՏԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԱՅՈՑ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԳՈՐԾՈՒՄ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 7(1), 225–233. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v7i1.8175

Issue

Section

Մանկավարժության պատմություն