Բարձրագույն կրթության և աղքատության փոխկապվածությունը Հայաստանում

Authors

  • Կարինե Հարությունյան Վ. Բրյուսովի անվան պետական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/BYSU:G/2022.13.1.021

Keywords:

բարձրագույն կրթություն, աղքատություն, սոցիալական արդարություն, սոցիալական ուղղվածություն, ուսման վարձ, մատչելիություն, ընդգրկվածություն

Abstract

Ներ­կա­յումս բարձ­րա­գույն կրթութ­յան կար­ևոր բնու­թագ­րիչ­նե­րից է զանգ­վա­ծայ­նա­ցու­մը, ո­րը նպաս­տում է բարձ­րա­գույն կրթութ­յուն ստա­ցող­նե­րի թվի շա­րու­նա­կա­կան ա­ճին։ Սա­կայն բարձ­րա­գույն կրթութ­յա­նը դեռևս բնո­րոշ է «է­լի­տա­րիզ­մը»՝ բնակ­չութ­յան աղ­քատ ու խո­ցե­լի այլ խմբե­րի թեր­ներգ­րավ­վա­ծութ­յամբ։ Հոդ­վա­ծում ու­սում­նա­սիր­վել է Հա­յաս­տա­նում բարձ­րա­գույն կրթու­թ­յան և­ աղ­քա­տութ­յան փոխ­կա­պակց­վա­ծութ­յու­նը՝ որ­պես սո­ցիա­լա­կան ուղղ­վա­ծութ­յան ա­ռանց­քա­յին հարց՝ հա­մադ­րե­լով այն տար­բեր երկր­նե­րում ի­րա­վի­Ճա­կի հետ։ Ու­սում­նա­սի­րութ­յունն ի­րա­կա­նաց­վել է ֆի­նան­սատն­տե­սա­կան վեր­լու­ծութ­յան և կր­թա­կան հե­տա­զո­տութ­յուն­նե­րի մե­թո­դա­բա­նա­կան բա­ղադ­րիչ­նե­րի հա­մադր­մամբ: Հա­վաք­ված տվյալ­նե­րի վեր­լու­ծութ­յան հի­ման վրա կա­տար­ված հաշ­վարկ­նե­րը հստակ ցույց են տա­լիս, որ Հա­յաս­տա­նում չի ա­պա­հով­վում բարձ­րա­գույն կրթութ­յան հա­վա­սար մատ­չե­լիութ­յու­նը, մաս­նա­վո­րա­պես՝ բուհ ըն­դուն­վե­լու, բու­հում սո­վո­րե­լու և­ այն հա­ջող ա­վար­տե­լու հնա­րա­վո­րութ­յուն­նե­րը խիստ ան­հա­վա­սար են բնակ­չութ­յան աղ­քատ և բա­րե­կե­ցիկ ըն­տա­նիք­նե­րից ե­րի­տա­սարդ­նե­րի հա­մար, և­ որ ուս­ման վար­ձավ­ճար­ներն ու ուս­ման հետ կապ­ված այլ ծախ­սե­րը բարձ­րա­գույն կրթութ­յուն ստա­նա­լու ի­րա­կան խո­չըն­դոտ­ներ են։ Հե­տա­զո­տութ­յան եզ­րա­կա­ցութ­յուն­նե­րից ակն­հայտ է դառ­նում, որ աղ­քա­տութ­յու­նը բարձ­րա­գույն կրթութ­յուն ստա­նա­լու ի­րա­կան խո­չըն­դոտ է, իսկ բարձ­րա­գույն կրթութ­յուն չու­նե­նա­լը՝ աղ­քատ մնա­լու ի­րա­կան վտանգ։

Author Biography

Կարինե Հարությունյան, Վ. Բրյուսովի անվան պետական համալսարան

Ֆիզիկամաթեմատիկական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ, Վ. Բրյուսովի անվան պետական համալսարանի ռեկտոր

References

Ballas D., Lupton R., Kavroudakis D., Hennig B., Yiagopoulou V., Dale R., Dorling D., Mind the gap: Education inequality across EU regions. An independent report authored for the European Commission by the NESSE network of experts; www.nesse.fr., 2012, pp. 13-14.

Gwosć C., Vögtle E. M., Hauschildt K., Social and Economic Conditions of Student Life in Europe: Eurostudent VI, 2016–2018: Synopsis of Indicators, 2008, p. 17, https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/EUROSTUDENT_VI_Synopsis_of_Indicators. pdf

Gwosć C., Vögtle E. M., Hauschildt K., Eurostudent VI: Overview and Selected Findings: Social and Economic Conditions of Student Life in Europe, German Center for Higher Education Research and Science Studies, wbv Media GmbH & Co. KG, 2018, p. 8. https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/EUROSTUDENT_VI_short_report.pdf

Hackl E., The Intrusion and Expansion of Community Policies in Higher Education, Higher Education Management, 2001, 13 (3), pp. 99–117 (p. 115)

Hauschildt K., Gwosć C., Schirmer H., Wartenbergh-Cras F., Social and Economic Conditions of Student Life in Europe, EUROSTUDENT VII: Synopsis of Indicators 2018–2021, 2021, pp. 12-16, https://www.eurostudent.eu/download_files/documents/EUROSTUDENT_VII_Synopsis_of_Indicators.pdf

Klemenčič M., How ESIB- the National Union of Students Got into the Bologna Process. In Ivosević V., Päll A. and M. Vukasović. ESU turns 30! Fighting for Student Rights Since 1982. Brussels: European Students’ Union, 2012, pp. 17-28 (p. 26-27), http://scholar.harvard.edu/files/manja_klemencic/files/2012_klemencic_how_esib_got_into_bologna_process.pdf?m=1444558454

Kooij Y., European Higher Education Policy and the Social Dimension: A Comparative Study of the Bologna Process, Palgrave Macmillan, 2015, p. 58.

Marginson S., The Worldwide Trend to High Participation Higher Education: Dynamics of Social Stratification in Inclusive Systems, Higher Education, 72, 2016, pp. 413–434.

Meng C., Wessling K., Mühleck K., & Unger M., EUROGRADUATE pilot survey: Design and implementation of a pilot European graduate survey, Publications Office of the European Union, 2020, p. 19, file:///D:/USER/Downloads/NC0220240ENN.en.pdf

Salmi J., Social Dimension Within a Quality Oriented Higher Education System// Curaj A., Deca L., Pricopie R. (eds) European Higher Education Area: The Impact of Past and Future Policies, Springer, Cham, 2018, p. 141-154

Zgaga P., The Social Dimension in the European Higher Education Area, In Baranović, B. (ed.) Koji srednješkolci namjeravaju studirati? Pristup visokom obrazovanju i odabir studija [Which High School Students Plan to Study? Access to Higher Education and the Selection of Studies]. (Biblioteka Znanost i društvo, 37). Zagreb, 2015, pp. 211-233 (p. 217)

Կ. Հարությունյան, «ՀՀ բարձրագույն կրթական համակարգի սոցիալական ուղղվածությունը», Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարանի Բանբեր, «Տնտեսագետ» հրատարակչություն, h. 4 (56), Երևան, 2019թ.

Downloads

Published

2022-04-05

How to Cite

Հարությունյան Կ. (2022). Բարձրագույն կրթության և աղքատության փոխկապվածությունը Հայաստանում. Բանբեր Երևանի համալսարանի. Տնտեսագիտություն, 13(1 (37), 21–34. https://doi.org/10.46991/BYSU:G/2022.13.1.021

Issue

Section

Կառավարում