The Productive Impulse of Management of Organizations. Kind Leadership.
DOI:
https://doi.org/10.46991/BYSU:D/2024.15.1.083Keywords:
kind leadership, efficiency, new management methods, productive impulse, benevolence, teamwork,, eadership, influence,, management,, positive environment, professional skills.Abstract
Team leaders at leading organizations are beginning to rebuild their skills with a training methodology that can deliver unprecedented progress for any organization. When a leader emphasizes listening, recognition, communication and talent appreciation, in this case we are dealing with Kind Leadership. A new approach that develops people's professional skills, helping them to use their own potential by creating the right space and opportunity. In a corporate environment, it allows you to create a positive and stimulating environment where employees feel valued and important. Employees with a well-mannered leader feel more confident because they feel they can express their thoughts and concerns without being judged. Goodness increases communication and cooperation, a good leader listens carefully and respects the ideas of others.
This method of leadership includes qualities such as good education, politeness, management skills, benevolence, etc.. It is also important to note that in the management of organizations, kindness is not equivalent to weakness, weakness, passion, moreover, its strength is to balance power and compassion, facing conflicts with understanding.
References
Քալանթարյան Է. Ա. Հանրային կազմակերպությունների տեսություն,, ԵՊՀ հրատ., 2016թ․, էջ 6:
Ինչպե˚ս արժևորել տաղանդներին կազմակերպությունում, https://www.adecco.it/servizi-per-le-aziende/contenuti-utili/come-valorizzare-i-talenti?id=alternativeColloquioOnboarding։
Քալանթարյան Է. Ա. Կազմակերպությունների կազմակերպչական կառուցվածք և արդյունավետություն, Գիտական Արցախ № 2 (3),Եր. 2019թ., էջ 141-142։
Քալանթարյան Է. Ա նշվ․աշխ․, գլուխ 1, էջ 9-18։
Krech D. and Crutchfield R. Theory and Problems of Social Psychology, 1 th ed, New York, McGraw-Hill Book Co., 1948, էջ 48-51:
Bass B. Leadership, psychology, and organizational behavior, New York, 1960; Cartwright D. Influence, Leadership, Control, New York, 1965; Katz D. and Kahn R. The social psychology of organizations. Wiley, New York, 1966:
Linton C. The Sociological Concept of "Group": An Empirical Test of Two Models, American Journal of Sociology, Vol. 98, No. 1 (Jul., 1992), pp. 152-166:
Joseph R. Leadership for the Twenty-First Century, Preager Press, Berlin, 1993:
Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի 2023 թ․-ի զեկույցը, https://www.weforum.org/events/world-economic-forum-annual-meeting-2023/։
Արդյունավետ առաջնորդությունը՝ կազմակերպությունների կառավարման հաջողության գրավական, https://mercuri.it/insights/leadership-efficace/։
Բարեկիրթ առաջնորդության վերաբերյալ վերլուծություն ․մարտահրավերներ, արդյունավետություն, https://www.manageritalia.it/it/management/leadership-gentile:
Schuman M. Confucius: And the World He Created, Basic Books, USA, 2015թ․, էջ 98-102:
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Author(s) and the Journal Political Sciences:Bulletin of Yerevan University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.