ՖԻՆԱՆՍԱԿԱՆ ՎԱՐՔԻ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԿԱՆԽԻԿՈՎ, ՔԱՐՏԵՐՈՎ ԵՎ ՀԱՎԵԼՎԱԾՆԵՐՈՎ

Authors

  • Դավիթ Հայրապետյան Երևանի պետական համալսարան https://orcid.org/0000-0003-3474-5169
  • Նվարդ Պետրոսյան Երևանի պետական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/SBMP/2023.6.1.049

Keywords:

տնտեսական հոգեբանություն, վարքաին տնտեսագիտություն, ֆինանսական վարք, սպառողների սովորություններ, դրամային նախընտրություններ

Abstract

Ներկայումս շուկան մշակում է վճարման նոր միջոցներ՝ սպառողներին ստիպելու մեծացնել ծախսելու պատրաստակամությունը։ Վճարման նոր մեթոդները (տարբեր հավելվածներ և քարտեր) նվազեցնում են «վճարման ցավոտությունը» և մեծացնում ծախսելու պատրաստակամությունը: Բայց վճարման տարբեր միջոցները սպառողների կողմից տարբեր կերպ են ընկալվում և ընդունվում: Այս ուսումնասիրությունը նպատակ ունի բացահայտելու սպառողների ծախսերի և ֆինանսական վարքագծի որոշ մոդելներ՝ հիմնվելով կանխիկի, քարտերի և հավելվածների նկատմամբ նրանց նախասիրությունների վրա: Մեր ավելի վաղ հետազոտություններն ապացուցում են, որ կանխիկ գումարի օգտագործումը տարբերվում է տարիքից կախված: Տարեցները նախընտրում են կանխիկ գումար: Որոշ վճարումների դեպքում երիտասարդները նախընտրում են վճարումներ կատարել հավելվածներով։ Գործազուրկներն ավելի հավանական է, որ ընտրեն կանխիկ վճարումը: Նրանք, ովքեր հիմնականում նախընտրում էին վճարել կանխիկ կամ քարտով, նշել են, որ կոմունալ վճարումները վճարվում են հավելվածի միջոցով։ Այսպիսով, եթե կա լավ գործող և ապացուցված համակարգ, մարդիկ ընտրում են հավելվածը։ Պատճառը կարող է լինել կամ այն, որ սպառողները հակված են ավելի քիչ կենտրոնանալ վճարվող գումարի հետ կապված բացասական զգացմունքների վրա, կամ հերթերի բացակայությունը և ընդհանուր դյուրինությունժնը: Այժմ մենք փորձել ենք բացահայտել առցանց սպառման առանձնահատկությունները և որոշ հոգեբանական բնութագրեր, որոնք կախված են որոշակի վճարային միջոցների նախասիրություններից:

References

Bar-Anan Y., Liberman N., Trope Y. The association between psychological distance and construal level: evidence from an implicit association test //Journal of Experimental Psychology: General. – 2006. – Т. 135. – №. 4. – С. 609. https://doi.org/10.1037/0096-3445.135.4.609

Bogodistov Y., Dost F. Proximity begins with a smile, but which one? Associating non-Duchenne smiles with higher psychological distance //Frontiers in psychology. – 2017. – Т. 8. – С. 1374. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01374

Bogodistov Yevgen, Moormann Jürgen, Hoos Leo, Käfer Jonas Cash vs. Card vs. Mobile Payment: Psychological Mechanisms for Means of Payment: Summary of research results, 2021 DOI:10.13140/RG.2.2.17823.18088

Feinberg R. A. Credit card s as spending facilitating stimuli: A conditioning interpretation //Journal of consumer research. – 1986. – Т. 13. – №. 3. – С. 348-356. https://doi.org/10.1086/209074

Hirschman E. C., Holbrook M. B. Hedonic consumption: Emerging concepts, methods and propositions //Journal of marketing. – 1982. – Т. 46. – №. 3. – С. 92-101. https://doi.org/10.2307/1251707

Incekara-Hafalir E., Loewenstein G. The impact of credit cards on spending: a field experiment //Available at SSRN 1378502. – 2009. DOI:10.2139/ssrn.1378502

Prelec D., Loewenstein G. The red and the black: Mental accounting of savings and debt //Marketing science. – 1998. – Т. 17. – №. 1. – С. 4-28. DOI:10.1287/mksc.17.1.4

Prelec D., Simester D. Always leave home without it: A further investigation of the credit-card effect on willingness to pay //Marketing letters. – 2001. – Т. 12. – С. 5-12.

Raghubir P., Srivastava J. Monopoly money: The effect of payment coupling and form on spending behavior //Journal of experimental psychology: Applied. – 2008. – Т. 14. – №. 3. – С. 213. https://doi.org/10.1037/1076-898X.14.3.213

Raghubir P., Srivastava J. The denomination effect //Journal of Consumer Research. – 2009. – Т. 36. – №. 4. – С. 701-713. https://doi.org/10.1086/599222

Runnemark E., Hedman J., Xiao X. Do Consumers Pay More Using Debit Cards than Cash? An Experiment. – Working Paper, 2014. – №. 2014: 21. https://doi.org/10.1016/j.elerap.2015.03.002

Soman D. Effects of payment mechanism on spending behavior: The role of rehearsal and immediacy of payments //Journal of Consumer Research. – 2001. – Т. 27. – №. 4. – С. 460-474. https://doi.org/10.1086/319621

Soman D. The effect of payment transparency on consumption: Quasi-experiments from the field //Marketing Letters. – 2003. – Т. 14. – С. 173-183. DOI:10.1023/A:1027444717586

Trope Y., Liberman N. " Construal-level theory of psychological distance": Correction to Trope and Liberman (2010). – 2010. https://doi.org/10.1037/a0018963

Downloads

Published

2023-05-30

How to Cite

Հայրապետյան Դ., & Պետրոսյան Ն. (2023). ՖԻՆԱՆՍԱԿԱՆ ՎԱՐՔԻ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԿԱՆԽԻԿՈՎ, ՔԱՐՏԵՐՈՎ ԵՎ ՀԱՎԵԼՎԱԾՆԵՐՈՎ. Արդի հոգեբանություն, 6(1(12), 49–57. https://doi.org/10.46991/SBMP/2023.6.1.049

Issue

Section

Articles