ՈՒՍԱՆՈՂԻ ՀՈԳԵԲԱՆԱԿԱՆ ԲԱՐԵԿԵՑՈՒԹՅԱՆ ՍԱՆԴՂԱԿԻ ՀԱՅԵՐԵՆ ՏԱՐԲԵՐԱԿԻ ՏԵՂԱՅՆԱՑՈՒՄ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/SBMP/2022.5.2.003

Keywords:

սթրես, հոգեբանական բարեկեցություն, հոգեկան առողջություն, սուբյեկտիվ բարեկեցություն, վալիդություն, ադապտացիա, պատերազմ, համաճարակ:

Abstract

Հոդվածը նվիրված է ուսանողների հոգեբանական բարեկեցության երևույթի գնահատման գործիքակազմի ընտրությանը և դրա տեղայնացման գործընթացի նկարագրությանը: Աշխատանքում քննարկվում են բարեկեցության ուսումնասիրման հայեցակարգային դրույթներ, հայ և արտասահմանյան հեղինակների տեսական մոտեցումներ և հետազոտական տվյալներ։ Փորձարարական մասում ներկայացված են հոգեբանական բարեկեցության ուսումնասիրման գործիքակազմի ընտրության փուլերը, մեթոդիկաների ընտրության և դրանց տեղայնացման առանձնահատկությունները: Հետազոտական տվյալների վերլուծությունը ցույց է տալիս հայկական և ռուսական բուհերի ուսանողներին բնորոշ տարբերակիչ առանձնահատկությունները, որոնց հիման վրա տեղի է ունեցել գործիքակազմի ընտրությունը և համապատասխան վալիդիզացիայի փուլերը: Հետազոտական փուլերը վերլուծվել են հաշվի առնելով պատերազմական և հետպատերազմական խնդիրները հայկական և ռուսական կողմերի մոտ։ Ներկայացված են մի շարք տարբերակիչ առանձնահատկություններ, որոնք ռուսական պատերազմով պայմանավորված հետազոտական մյուս փուլ երում փոփոխվել են։

References

Հարությունյան Ն. Ա Ուսանողի բարեկեցության սոցիալ-հոգեբանական որոշ առանձնահատկությունները կրթական միջավայրում, Արդի հոգեբանություն գիտական հանդես, 2021, N2(9), էջ 189-198: https://doi.org/10.46991/SBMP/2021.4.2.189

Дубровина, И. В. Психологическое благополучие школьников: учебное пособие для бакалавриата и магистратуры / И. В. Дубровина. — Москва: Издательство Юрайт, 2018. — 140 с, с.14-16.

Самохвалова А.Г., Тихомирова Е.В., Вишневская О.Н., Шипова Н.С., Асриян Э.В. Особенности психологического благополучия русских и армянских студентов // Социальная психология и общество, 2022. Том 13. № 2. с. 123–143. doi:10.17759/sps.2022130209.

Самохвалова, А. Г., Тихомирова, Е. В., Вишневская, О. Н., Шипова, Н. С., Асриян, Э. В. Структурно-функциональная модель психологического благополучия современных студентов. Российский психологический журнал, 2021, 18(4), с. 47–63. https://doi.org/10.21702/rpj.2021.4.4

Asriyan E.V., Karapetyan N.I., Samokhvalova A.G. Comparative Analysis of the Level of Psychological Well-Being Among RF and RA Students, Wisdom, vol. 21, no. 1, pp. 39-43, Mar. 2022, Modern Psychology Scientific Bulletin 2022, N2(11) 9 https://www.wisdomperiodical.com/index.php/wisdom/article/view/686/438

Avanesyan H.M., Asriyan E.V. Personal Potential In Overcoming The Socio-Psychological Consequences Of War And Pandemic, Modern Psychology Scientific Bulletin 2021, N2(9), pp. 51-55: https://doi.org/10.46991/SBMP/2021.4.2.051

Bradburn N.M. The structure of psychological wellbeing. Chicago: Aldine Pub. Co., 1969. 320 p.

Diener E, Oishi S, & Lucas R. E. (2003) Personality, culture, and subjective well-being: Emotional and cognitive evaluations of life. Annual Review of Psychology, 54, pp. 403-425. https://doi.org/10.1146/annurev.psych.54.101601.145056

Huppert F.A. Psychological Well-being: Evidence Regarding its Causes and Consequences, https://doi.org/10.1111/j.1758-0854.2009.01008.x

Serobyan A. K. Grigoryan A.K, Khachatryan N. G. Gender Differences Of Cognitive And Motivational Predictors Of Student’s Psychological Well-Being https://doi.org/10.46991/SBMP/2022.5.1.107

Shevelenkova T., Phesenko P. (2005) Oprosnik issledovaniya psihologicheskogo blagopoluchiya lichnosti (Questionnaire of study of the psychological well-being of the personality, in Russian). Retrieved from https://psylab.info/?????_????????????????_????????????_????

http://surl.li/cuwbp-Шкала психологического благополучия Рифф․

Downloads

Published

2022-09-28

How to Cite

Ասրիյան Է., Կարապետյան Ն., & Սամոխվալովա Ա. . (2022). ՈՒՍԱՆՈՂԻ ՀՈԳԵԲԱՆԱԿԱՆ ԲԱՐԵԿԵՑՈՒԹՅԱՆ ՍԱՆԴՂԱԿԻ ՀԱՅԵՐԵՆ ՏԱՐԲԵՐԱԿԻ ՏԵՂԱՅՆԱՑՈՒՄ. Արդի հոգեբանություն, 5(2(11), 3–10. https://doi.org/10.46991/SBMP/2022.5.2.003

Issue

Section

Articles