THE PROBLEM OF STUDYING TERMINOLOGICAL VOCABULARY IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.8672

Keywords:

Terminal layer of words, university education, term-forming prefixes, suffixes, terminal elements

Abstract

      This article is devoted to the substantiation of the need to teach terminal vocabulary and the development of its methodology in higher educational institutions.

      The goal of the article is that in the system of higher education, attaching importance to the problems of teaching professional terminology, to develop a methodology for their effective teaching, which will improve the process of mastering terminal vocabulary by students in this specialty. The article attempts to present these problems and indicate ways to effectively provide professional vocabulary in the learning process.

      Being the fastest growing and changing part of the vocabulary of any language, the problem of teaching scientific words in the system of higher professional education is important and relevant. The scientific novelty of the article proposed by us on the specialization of the ways of the emergence of terminal vocabulary, etymology, spelling is the identification of the problem of consistent and purposeful teaching of spelling, specifics and means of term formation, semantic fields and the indication of effective ways of learning.

References

Առաքելյան Հ. Թ. և ուրիշներ, Լատիներեն լեզու և բժշկական տերմինաբանություն, Երևան, 2008:

Գալստյան Ա., Լեզվաբանական տերմինների ուսումնասիրության մի քանի

հարցեր, Ջահուկյանական ընթերցումներ, Երևան, 2011:

Հովսեփյան Լ., Բառակազմության տիպեր, եղանակներ և միջոցներ,

Ջահուկյանական ընթերցումներ-2009, Երևան, 2009:

Պետրոսյան Հ. Ց., Տերմինագիտության հիմունքներ, դասագիրք, Երևան, 2010:

Սուքիասյան Ա. Մ. և ուրիշներ, Ժամանակակից հայոց լեզու, Երևան, 2017:

Downloads

Published

2023-01-04

How to Cite

Mikayelyan, K. (2023). THE PROBLEM OF STUDYING TERMINOLOGICAL VOCABULARY IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Education in the 21st Century, 8(2), 86–93. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.8672

Issue

Section

Teaching and upbringing