ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱԿԱՆ ՀԱՄԱԼՍԱՐԱՆԻ ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԻ ՆԵՐԱՌԱԿԱՆ ԻՐԱՎԱՍՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅՈՒՆ
DOI:
https://doi.org/10.46991/ai.2023.1.50Keywords:
մասնագիտական \ u200b \ u200bիրավասություն, ներառական իրավասություն, ուսանող, ապագա ուսուցիչ, Բարձրագույն մանկավարժական կրթությունAbstract
Այս հոդվածում քննարկվում է մանկավարժական համալսարանի ուսանողների ներառական իրավասության ձևավորման խնդիրը: Խնդրի վերաբերյալ գիտական \ u200b \ u200bգրականության վերլուծությունը հնարավորություն տվեց բացահայտել ուսանողների ' ապագա ուսուցիչների ներառական իրավասության էությունը, բացահայտեց դրա արդիականությունը և ցույց տվեց, որ բավարար ուշադրություն չի դարձվում դրա ձևավորմանը:
Ուսումնասիրության նպատակն է որոշել մանկավարժական համալսարանի ուսանողների ներառական իրավասության ձևավորման մակարդակը նրանց մասնագիտական \ u200b \ u200bվերապատրաստման գործընթացում:
Ելնելով նպատակից ՝ ուսումնասիրության կազմակերպման և անցկացման ընթացքում լուծվել է որոշակի խնդիրների սպեկտր:
Առաջին խնդիրն էր ուսումնասիրել ժամանակակից հոգեբանական և մանկավարժական գրականությունը ներառական կրթության և դրա իրականացման համար ուսուցիչների վերապատրաստման վերաբերյալ: Առաջին խնդրի լուծումը ներառում էր նաև "ներառական իրավասություն"հասկացության էությունը բացահայտելու առկա տեսական մոտեցումների վերլուծություն: Դիտարկվել են ժամանակակից գիտնականների տեսակետները դրա մեկնաբանության վերաբերյալ, կարևորվել են կառուցվածքային բաղադրիչները: Այս ուսումնասիրության մեջ ներառական իրավասությունը սահմանվել է որպես ուսուցչի մասնագիտական \ u200b \ u200bիրավասության բաղադրիչ և համարվել է որպես ինտեգրատիվ անձնական կրթություն, ինչը նրան թույլ է տալիս իրականացնել մասնագիտական \ u200b \ u200bև մանկավարժական գործառույթներ ՝ հաշվի առնելով ներառական պրակտիկայի առանձնահատկությունները: ներառական իրավասությունը ներառում է այնպիսի գործառույթներ, ինչպիսիք են. Մանկավարժական համալսարանի ուսանողների ներառական իրավասության բաղադրիչներն են մոտիվացիոն, անձնական, ճանաչողական և գործունեությունը:
Ուսանողների ներառական իրավասության ներկայիս մակարդակը որոշելու համար որոշվել են ապագա ուսուցիչների Այս մասնագիտական \ u200b \ u200bորակի մակարդակները և չափանիշները (մոտիվացիոն-անձնական, ճանաչողական և գործունեության): ուսանողների ներառական իրավասության մակարդակը որոշելու համար մշակվել են հետևյալ չափանիշները.
Ուսումնասիրության ընթացքում պարզվել է, որ ուսանողների մեծամասնությունը բավարար չափով չի ձևավորել ներառական իրավասություն: Ապագա ուսուցիչները լուրջ դժվարություններ են ունենում նորմատիպային զարգացում ունեցող երեխաների և հաշմանդամություն ունեցող երեխաների համատեղ ուսուցում կազմակերպելու հարցում: Հետևաբար, անհրաժեշտ է դառնում մանկավարժական անձնակազմի համալսարանական վերապատրաստման պրակտիկայում ներառական իրավասության ձևավորման գործընթացի մոդելի մշակում և իրականացում:
References
Герасименко Ю.А. Профессионально-личностная готовность педагога к работе в условиях инклюзивного образования // Педагогическое образование в России. 2015. № 6 С. 145-150.
Алехина С.В. Подготовка педагогических кадров для инклюзивного образования // Педагогический журнал Башкортостана. 2013. №1(44). С. 26-32.
Емельянова Т.В. Компетентностный «портрет» будущего педагога инклюзивного образования // Вестник гуманитарного института ТГУ. 2014. №1 (15). С. 13-17.
Хафизуллина И.Н. Формирование инклюзивной компетентности будущих учителей в процессе профессиональной подготовки: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.08. Астрахань, 2008. 23 с.
Юрченко Ю.В. Инклюзивная компетентность субъектов образовательного процесса: к вопросу о понятии и структуре // Казанский педагогический журнал 2020. №3. С.207-214
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Olga Gruzdova, Natalya Shcherbakova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.