ՕՊՏԻԿԱ-ԳՐԱՖԻԿԱԿԱՆ ԽԱՆԳԱՐՈՒՄՆԵՐ ՏԵՍՈՂԱԿԱՆ ՊԻՏԱԿԱԳՐՎԱԾ ԿՐՏՍԵՐ ԴՊՐՈՑԱԿԱՆՆԵՐԻ ՆԱՄԱԿՈՒՄ

Authors

  • Քրիստինե Ազարյան Խ․ Աբովյանի անվան Հայկական Պետական մանկավարժական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i4.10907

Keywords:

տեսողության խնդիրներ ունեցող երեխա, տարրական դասարանների աշակերտներ, օ- տիկ-գրաֆիկական գրելու խանգարումներ, կանխարգելում, ուղղում, ուսուցիչ, դիտող նոր ընկալում, միջոցներ, մեթոդներ, մանկավարժական մոտեցումներ

Abstract

Այս հոդվածում քննարկվում են տեսողության խանգարումներով գրելու հիմնական օպտիկա-գրաֆիկական խանգարումները կրտսեր դպրոցականներ. Հայտնի է, որ տեսողության խանգարումը զգալիորեն բարդացնում է խաղը, Երեխաների ֆիզիկական, ճանաչողական, կրթական, աշխատանքային և այլ տեսակի գործունեության, նրանց կողմնորոշման մեջ մակրո և միկրո տարածություններ. Ուստի գրելու մեջ տեսողության դերը դժվար թե գերագնահատվի։ Տեսողական կառավարումը շատ կարևոր դեր է խաղում գրաֆիկական նորմերի, կանոնների և գրելու պայմանները տեսողության խնդիրներ ունեցողների տեսողական հմտությունների ձևավորման և զարգացման գործում 140 ուսանողները. Այս կապակցությամբ տեսողական գրության մեջ օպտիկական-գրաֆիկական խանգարումների ուսումնասիրությունը Հատուկ մանկավարժության զարգացման համար հիմք կծառայեն նախադպրոցականների հաշմանդամություն ունեցող երեխաները նպատակաուղղված աշխատանքների կազմակերպման և իրականացման կիրառման մոտեցումներն ու ժամկետները տեսողության խանգարումներով տարրական դասարանների աշակերտների գրաֆիկական գրավոր խանգարումների կանխարգելում և ուղղում: Հայտնի է, որ տեսողության խնդիրներ ունեցողների գրաֆիկական հմտությունների ձևավորումն ու զարգացումը Ուսանողները պետք է սկսել առաջին դասարանից, քանի որ ավելի դժվար է ուղղել կամ վերացնել օպտիկական գրաֆիկը գրելու խանգարումներ բարձր դասարաններում. Այսպիսով, բոլոր աշխատանքների հաջողությունը կախված է նրանից տարրական դպրոցի ուսուցիչների տեղեկատվական մակարդակը իրենց աշակերտների գրավոր գրավոր խանգարումների մասին, կանխարգելման և շտկման համար դրանց կիրառման միջոցները, մեթոդները և պայմանները աշխատանքները։ Սա սահմանում է տեսողության խնդիրներ ունեցողների օպտիկական-գրաֆիկական գրելու խանգարումների ուսումնասիրության անհրաժեշտությունը տարրական դասարանների աշակերտների համար և մշակել հատուկ մանկավարժական մոտեցումներ և պայմաններ այս խանգարումների կանխարգելում և ուղղում:

References

Ազարյան Ռ. Ն., Տեսողության խանգարում ունեցող անձանց կրթության կազ-

մակերպման հիմունքներ/ Հատուկ մանկավարժություն: Դասագիրք մանկավարժական

բուհերի ուսանողների համար, Երևան, 2016, էջ 125-189:

Մկրտչյան Հ. Ռ., Թույլ տեսնող կրտսեր դպրոցականների գրավոր խոսքի խան-

գարումների շտկողական աշխատանքների օպտիմալացումը/ մանկ. գիտ. թեկնածու ա-

տենախոսության սեղմագիր, Երևան, 2005,18 էջ:

Алимова Л. М., Опыт работы по выявлению нарушений устной и письменной речи

у учащихся общеобразовательных школ//Дефектология, М., 1980, N2, с. 61-63.

Ананьев Б. Г., Анализ трудностей в процессе овладения детьми чтением и письмом.

Известия. АПН РСФСР, вып. 70, 1955, с. 165-169.

Бондаренко А. И., Пути преодоления нарушений письма в процессе обучения

родному языку. Автореф. Дисс.канд. пед. наук, М., 1980, с. 17.

Грушевская М. С., Результаты массового изучения письма младших школьников//

Дефектология, 1981, N3, с. 32-37.

Гурьянов Б. В., Психология обучения письму, М., Изд-во, АПН РСФСР, 1959, с. 89.

Денискина В. З., Азарян К. А., Подходы к оказанию информационной помощи ро-

дителям, воспитывающим ребенка с нарушением зрения//Образование в XXl веке», Между-

народный научно-методический рецензированный журнал, Ереван, 2020, N1, с. 85-91.

Дорофеева Т. А., Особенности использования органов чувств в учебной деятельно-

сти младших школьников с нарушением зрения // Дефектология, М., 2002, N1, с. 14-19.

Земцова М. И., Особенности зрительного восприятия при глубоком нарушении

зрения у детей.-Специальная педагогика, N1(121), 1967, с. 16-21.

Корнев А. Н., Нарушение чтения и письма у детей, СПб., 2003, с. 11-38.

Плаксина Л. И., Развитие зрительного восприятия//В сб. «Программы для специаль-

ных образовательных учреждений, lVвида, М., 1997, с. 44-67.

Психолого-педагогическая характеристика детей с нарушениями зрения. //В кн.

«Специальная педагогика»/Под ред. Л. В. Мардахаева, Е. А, Орловой, М., 2012, с. 121-134.

Kuchumava T. A., Burlakova M. K., Psycho-linguistic aspect of speech disorders in

subcortex layers. // Conference 26-28. 06 Porio, 1997, pp. 78-84.

Published

2023-09-12

How to Cite

Ազարյան Ք. (2023). ՕՊՏԻԿԱ-ԳՐԱՖԻԿԱԿԱՆ ԽԱՆԳԱՐՈՒՄՆԵՐ ՏԵՍՈՂԱԿԱՆ ՊԻՏԱԿԱԳՐՎԱԾ ԿՐՏՍԵՐ ԴՊՐՈՑԱԿԱՆՆԵՐԻ ՆԱՄԱԿՈՒՄ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 2(4), 134–141. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i4.10907

Issue

Section

Հատուկ մանկավարժություն