ՈՒՍՈՒՑԻՉՆԵՐԻ ԻՐԱԶԵԿՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅԱՆ ԽՆԴԻՐԻ ՄԱՍԻՆ, ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԸ ԵՎ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆՆԵՐԸ ՔՆՆԱՐԿՎԱԾ ԽՆԴԻՐՆԵՐՈՒՄ

Authors

  • Մարինա Մկրտչյան Խ․ Աբովյանի անվան Հայկական Պետական մանկավարժական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i4.10956

Keywords:

կույր, տեսողության խանգարումներ ունեցող, տեսողության խանգարումներ ունեցող երեխաներ, Հեռ., ուսանողներ, բակալավրիատներ, երկրաչափական պատկերներ և հասկացություններ, ձևավորում զարգացում և զարգացում, սոցիոլոգիական հարցում

Abstract

Սույն հոդվածը բացահայտում է տարբեր ուսուցիչների իրազեկվածության ուսումնասիրության հնարավորությունը դպրոցների տեսակները (հատուկ, ինտեգրված, մասսայական), ուսանողներ և մանկավարժ բուհերի (ապագա ուսուցիչների) քննարկվող հարցերում, մասնավորապես, առնչվող տեսողական երեխաների մոտ երկրաչափական պատկերացումների և սահմանումների ձևավորում և զարգացում արժեզրկումներ. Այս ուսումնասիրության հաջողությունը կախված է նշված ուսուցիչների տեղեկացվածության մակարդակից դպրոցների, մանկավարժական բուհերի ուսանողների և բակալավրիատի առանձնահատկությունների մասին այդ երեխաների զարգացումը, դրանց կիրառման միջոցները, մեթոդներն ու պայմանները այս հարցերը։ Հայտնի է, որ տեսողության խանգարումը զգալիորեն բարդացնում է խաղային, ֆիզիկական, ճանաչողական, այդ երեխաների կրթական, աշխատանքային և այլ տեսակի գործունեություն: Կույր և տեսողության խնդիրներ ունեցող ուսանողներին բնորոշ է պասիվությունը, ինտրովերտությունը, անբավարարությունը գործունեություն։ Հետևաբար, դիտարկվող խնդրի բազմաթիվ ասպեկտների ուսումնասիրությունը և զարգացումը մոտեցումներ ուսուցիչների, ուսանողների և բակալավրիատների իրազեկվածության մակարդակի զարգացմանը մանկավարժական բուհերի քննարկվող հարցերում, մասնավորապես՝ ձևավորման հետ կապված և տեսողության խանգարումներ ունեցող երեխաների մոտ երկրաչափական պատկերացումների և հասկացությունների զարգացում Այս հարցերում իրազեկվածության մակարդակի ընդլայնմանն ուղղված մոտեցումների մշակումը կծառայի որպես հիմք՝ այս աշխատանքի ձևակերպումը բարելավելու դիտարկվող դպրոցների տեսակներում։ Հատուկ գիտամեթոդական գրականության մեջ սա ուսումնասիրելու կարևորությունը խնդիրն ընդգծված է; սակայն այն անբավարար է զարգացած տեսական և գործնական առումներով դա իր հերթին սահմանում է այս ուսումնասիրության արդիականությունը, դրա տեսական և գործնական նշանակությունը։

References

Ազարյան Ռ. Ն., Տեսողության խանգարում ունեցող անձանց կրթության կազ-

մակերպման հիմունքներ, Հատուկ մանկավարժություն: Դասագիրք մանկավարժական

բուհերի ուսանողների համար, Երևան, 2016, էջ 125-189:

Азарян Р. Н., Мкртчян М. А. Социологическое исследование уровня информиро-

ванности учителей в вопросах формирования геометрических представленний у детей с

нарушением зрения // Научно-методический журнал «Проблемы специального образова-

ния», Ереван, 2014, № 1, с. 21-26.

Гальперин П. Я., Психология мышления и учения о поэтапном, формировании

умственных действий // Использование мышления в советской психологии, М., 1966, с. 236-

Дорофеева Т. А., Особенности использования органов чувств в учебной деятель-

ности младших школьников с нарушением зрения // Дефектология, М., 2002, N1, с. 14-19.

Земцова М. И., Учителю о детях с нарушением зрения, М., 1973, с. 185.

Литвак А. Г., Тифлопсихология, М.: «Просвещение», 1985.

Мареева Р. А., Воспитание и обучение слепых детей, М., 1979.

Солнцева Л. И., Развитие компенсаторных процессов у слепых детей дошкольного

возраста, М., 1980. с. 75-80.

Zejis M., Social Campaigns in visually impaired People in Poland. Warszawa Academy

of Special Education Press, 2007, pp. 180-194.

Published

2023-09-12

How to Cite

Մկրտչյան Մ. (2023). ՈՒՍՈՒՑԻՉՆԵՐԻ ԻՐԱԶԵԿՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅԱՆ ԽՆԴԻՐԻ ՄԱՍԻՆ, ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԸ ԵՎ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆՆԵՐԸ ՔՆՆԱՐԿՎԱԾ ԽՆԴԻՐՆԵՐՈՒՄ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 2(4), 166–172. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i4.10956

Issue

Section

Հատուկ մանկավարժություն