ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱԿԱՆ ՊՐՈՖԻԼԻԶԱՑԻԱ ԲԵԼԱՌՈՒՍԱԿԱՆ ԴՊՐՈՑՆԵՐՈՒՄ․ ՍՈՑԻՈՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԵՎ ԿՐԹԱԿԱՆ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ

Authors

  • Ալեքսանդրա Պոզնյակ Բելառուսի պետական ​​մանկավարժական համալսարան Մաքսիմ Տանկի անվան

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i3.10957

Keywords:

Բանալի բառեր՝ պրոֆիլավորում, մանկավարժական պրոֆիլավորում, մանկավարժական պարապմունքներ, շարունակական մանկավարժական կրթություն:

Abstract

Ուսուցիչների վերապատրաստումը Բելառուսի Հանրապետության կայուն սոցիալական և տնտեսական զարգացման ազգային ռազմավարության առաջնահերթ ուղղություններից է: Ի վերջո, բելառուսական հասարակության մարդկային կապիտալի որակը կախված է մանկավարժական կրթության որակից: Ցավոք, 20-21-րդ դարերի սկզբին մեր երկրում ուսուցչի մասնագիտության հեղինակությունն այնքան ցածր չէր, որքան խորհրդային տարիներին։ Բելառուսի Հանրապետությունում ուսուցիչների վերապատրաստումը զարգացման նոր խթան ստացավ 21-րդ դարի երկրորդ տասնամյակում: Դրա վկայությունն է ռազմավարական նշանակություն ունեցող փաստաթղթերի մշակումը, որոնք որոշում են երկրում շարունակական մանկավարժական կրթության համակարգի նորացման ու զարգացման միտումներն ու ուղղությունները։ Նախ, սա 2015-2020 թվականների ուսուցիչների կրթության զարգացման հայեցակարգն է և հայեցակարգի իրականացման գործողությունների ծրագիրը, որը հաստատվել է Բելառուսի Հանրապետության կրթության նախարարի կողմից [3, 6]:Հայեցակարգի արդյունավետ իրականացման համար հանրապետությունում ստեղծվել է շարունակական մանկավարժական կրթության կրթական, գիտական ​​և նորարարական կլաստեր (UNIK NPO) [5]։ Կլաստերի առաջնահերթ խնդիրներից էր ներգրավելը մոտիվացված, ակադեմիական հաջողակ երիտասարդի մասնագիտություն՝ ակտիվ քաղաքացիական և կյանքի դիրքով: Իսկ 2015 թվականին Բելառուսի Հանրապետության դպրոցներում հանրակրթական հանրակրթության երրորդ փուլի մասնագիտացված վերապատրաստման ներդրումը կարևոր գործոն ծառայեց մասնագիտացման երևույթի նկատմամբ հետաքրքրության աշխուժացման և նորացված հետազոտությունների էության և առանձնահատկությունների ոլորտում: նախնական մասնագիտական ​​ուսուցում և մանկավարժական կողմնորոշման մասնագիտացված ուսուցում հանրակրթական հանրակրթության փուլում.Դպրոցական կրթության փուլում ապագա ուսուցիչներ փնտրելու և ընտրելու գաղափարը, իհարկե, հեռու է նորությունից։ Վաղ պատանեկան տարիքում անձնական ինքնորոշման էության և նշանակության մասին հայեցակարգային դրույթներ պարունակվում են Ս.Լ. Ռուբինշտեյնի, Կ.Ա. Աբուլխանովա-Սլավսկայայի, Մ.Ռ. Գինզբւրգի, Է. Էրիկսօնի եւ այլնի գործերում: Անհատականության խնդրին, նրա ինքնորոշմանը և ինքնորոշմանը նվիրված հետազոտության առաջատար գաղափարը ինքնորոշման գաղափարն է որպես սոցիալականացման անկախ փուլ, որի ընթացքում անհատը սկսում է գիտակցել փնտրելու անհրաժեշտությունը: կյանքի նպատակներն ու իմաստը, ցույց է տալիս պատրաստակամություն կյանքում ինքնուրույն կյանքի գործունեության համար, որը հիմք է հանդիսանում իր ցանկությունների, գոյություն ունեցող որակների, կարողությունների և պահանջների փոխկապակցման համար, որոնք դրված են իրեն ուրիշներից և հասարակությունից: Հետազոտողների կարծիքով (Մ. Ռ. Գինցբուրգ, Յա.Լ. Կոլոմինսկի, Ի.Ս. Կոն, Ա.Վ. Մուդրիկ, Է. Էրիքսոն և այլն), կյանքի դպրոցական փուլն է կյանքի հմտությունների ձևավորման ամենանպաստավոր շրջանը, ներառյալ. և մասնագիտական ​​ինքնորոշում։ Դպրոցականների ինքնորոշման ակտիվացման առավել ադեկվատ մեխանիզմը կրթական գործընթացի պրոֆիլավորումն է [4]։ Ներկայումս հանրակրթության մանկավարժական պրոֆիլավորումն իր գործնական իրականացումն է գտնում մանկավարժական ուղղվածության մասնագիտացված դասարանների և խմբերի, այսպես կոչված, մանկավարժական դասարանների գործունեության մեջ: 2015/2016 ուսումնական տարում Բելառուսի բոլոր մարզերում բացվել են մանկավարժական առաջին դասարաններն ու խմբերը։ Նրանք 102-ն էին, 2019/2020 ուսումնական տարում բոլոր մարզերում և Բելառուսի մայրաքաղաքում 438 մանկավարժական դասարաններում սովորում է ավելի քան 4000 ավագ դպրոցի աշակերտ։ Այս հոդվածի թեման այն սոցիալ-մշակութային և կրթական ազդեցությունն է, որը կարող է ապահովել դպրոցում մանկավարժական պրոֆիլավորման կազմակերպումը:   

References

Буркова Н.Г., Педагогические принципы мониторинга в учреждениях среднего профессионального образования / автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / Ин-т теории и истории педагогики РАО. М., 2008, 37 с.

Караванов А.А., Устинов И.Ю., Основные критерии эффективности педагогических систем // Территория науки, 2014. № 5. С. 23-28.

Концепция развития педагогического образования на 2015–2020 годы. DOI: http://bspu.by/klaster/informacionnoe-obespechenie.

Мудрик А.В., Социализация человека / учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений, М., Изд-во Моск. псих.-соц. института, 2011, 736 с.

Научно-методические основы кластерного развития непрерывного педагогического образования / А.И. Жук [и др.], Минск, УИЦ БГПУ, 2019, 184 с.

План мероприятий по реализации Концепции развития педагогического образования на 2015-2020 годы, DOI: http://bspu.by/klaster/informacionnoe-obespechenie.

Published

2023-09-13

How to Cite

Պոզնյակ Ա. (2023). ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱԿԱՆ ՊՐՈՖԻԼԻԶԱՑԻԱ ԲԵԼԱՌՈՒՍԱԿԱՆ ԴՊՐՈՑՆԵՐՈՒՄ․ ՍՈՑԻՈՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԵՎ ԿՐԹԱԿԱՆ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 1(3), 124–137. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i3.10957

Issue

Section

Կրթությունը արտասահմանյան երկրներում