ԱՊԱԳԱ ԿԵՆՍԱԲԱՆՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՑԻՉԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՑՄԱՆ ՏԵՐՄԻՆԱԲԱՆԱԿԱՆ ԵՎ ԱՆՎԱՆԱԿԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԸ

Authors

  • Վիկտորիա Պերերվա Կրիվոյ Ռոգի պետական ​​մանկավարժական համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i3.10994

Keywords:

Բանալի բառեր. մասնագիտական տերմինաբանական իրավասություն; տերմինաբանական համակարգ; նոմենկլատուրա; եզրույթներ; անվանումներ; պրոֆեսիոնալ դասընթաց; ապագա կենսաբանության ուսուցիչ։

Abstract

Հետազոտության նպատակն է վերլուծել տերմինաբանական և նոմենկլատուրային միավորների բնույթն ու դերը ապագա կենսաբանության ուսուցիչների առարկայական գիտելիքների համակարգում, որն իրականացվում է հետևյալ խնդիրների լուծման միջոցով. նոմենկլատուրային համակարգ (կենսաբանական երկուական անվանացանկ); 2) մշակել տերմինաբանության և կենսաբանական անվանացանկի մշակման համակարգ՝ օգտագործելով «Լատին. Բուսաբանական տերմինաբանություն».

Հետազոտության մեթոդաբանությունը հիմնված է տեսական մեթոդների վրա՝ հոգեբանական-մանկավարժական և կենսաբանական գրականության վերլուծություն և համակարգում՝ ապագա կենսաբանության ուսուցչի մասնագիտական-տերմինաբանական կոմպետենտության ձևավորման խնդրի վիճակն ու տեսական հիմնավորումը որոշելու համար: Հոդվածի գիտական ​​նորույթը բաղկացած է անվանական և տերմինաբանական համակարգերի փոխկապակցվածության բացահայտումից՝ որպես ապագա կենսաբանության ուսուցչի մասնագիտական ​​և տերմինաբանական իրավասության հիմք: Եզրակացություններ. Ապագա կենսաբանության ուսուցչի մասնագիտական ​​և տերմինաբանական իրավասության հիմքում ընկած է տերմինային համակարգի և կենսաբանական անվանակարգի յուրացումը: Տերմոհամակարգի միավորը որոշակի վերացական հասկացություն և կատեգորիաներ նշանակող տերմին է. Անվանակարգի միավորը նոմենն է, հատուկ տերմիններ-անուններ, որոնք նշանակում են առանձին, կոնկրետ հասկացություններ: Անվանակարգը դիտարկվում է որպես տերմինների համակարգի բաղկացուցիչ մաս կամ տերմինների և հատուկ անունների միջանկյալ մաս: Կենսաբանական նոմենկլատուրան ներկայացվում է նոմեններով (հատուկ երկինոմներ), որոնք համապատասխանում են տաքսոնների վրա համաշխարհային օրգանական համակարգի հասկացական բաժանման փուլերին։ Անվանակարգը կենսաբանական հետազոտություններում ապահովում է անունների անորոշությունը: Մենք հավատարիմ ենք այն գաղափարին, որ նոմենկլատուրան կենսաբանական տերմինաբանության հատուկ մասն է: Տերմինոլոգիայի և անվանացանկի համար ընդհանուրը տերմինոտարրերն են: «Լատիներեն. Բուսաբանական տերմինաբանություն» հատուկ դասընթացի նպատակը տերմինոէլեմենտների օգտագործումն է: Ելնելով լատիներենի՝ որպես կենսաբանական տերմինաբանության հիմքի ուսումնասիրության առանձնահատկություններից, առանձնահատուկ ուշադրություն է դարձվում բառերի տերմինաբանական նշանակությանը, հունա-լատիներեն տերմինաբանության, ինչպես նաև կենսաբանական տերմինների ստուգաբանության և իմաստաբանության ուսումնասիրությանը: Ներկայացված է հատուկ դասընթացի ինդիկատիվ առարկա: Այն ներառում է կենսաբանական տերմինաբանության և անվանացանկի պատմության ուսումնասիրությունը. ֆիտոնոմների կառուցման սկզբունքները; գիտական ​​երկուական անվանացանկ և միջազգային նոմենկլատուրային ծածկագիր:

References

Головин Б.Н., Лингвистические основы учения о терминах / Б.Н. Головин, Р.Ю. Кобрин. М.: Высшая школа, 1987, 105 с. (на рус.)

Павлова О.І., Термины, профессионализмы и номенклатурные знаки (к проблеме классификации специальной лексики) // Вестник Нац. ун-та «Львовская политехника»: Серия «Проблемы украинской терминологии», 2008, 620, с. 49-54 (на укр.).

Перерва В.В., Дистанционный спецкурс «Латынь. Ботаническая терминология»» как средство становления профессионально-терминологической компетентности учителя биологии // Освитология Oswiatologia: Ukrainsko-Polski Naukiwe Czasopismo, К., 2019, Вып. VIII, с. 81-89 (на укр.)

Устименко П.М., Кодекс фитотаксономической номенклатуры Украины (проект) / П.М. Устименко, Д.В. Дубина // Украинский ботанический журнал, 2015, 72 (2), с. 103-115 – DOI: 10.15407/ukrbotj72.02.103 (на укр.).

Швец Н., Соотношения понятий «термин» і «номен» (на материале английских ихтионимов) // Психолингвистика, 2011, Вып. 8, с. 167-171 (на укр.).

Winston J., Twenty-First Century Biological Nomenclature-The Enduring Power of Names. Integr Comp Biol. 2018 Dec 1;58(6):1122-1131. doi: 10.1093/icb/icy060 (на англ.).

Published

2023-09-13

How to Cite

Պերերվա Վ. (2023). ԱՊԱԳԱ ԿԵՆՍԱԲԱՆՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՑԻՉԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՑՄԱՆ ՏԵՐՄԻՆԱԲԱՆԱԿԱՆ ԵՎ ԱՆՎԱՆԱԿԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԸ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 1(3), 236–247. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i3.10994

Issue

Section

Ուսուցում և դաստիարակություն