ՆՈՐԱՐԱՐԱԿԱՆ ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱԿԱՆ ՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱՆԵՐԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄ ԱՐՏԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/ai.2023.2.159

Keywords:

Կիրովոգրադի մանկապատանեկան արվեստի տարածաշրջանային կենտրոն, Կյանքի խնդիրների գեղարվեստական լաբորատորիա, մանկավարժական նորարարական տեխնոլոգիաներ, երիտասարդ սերունդ, դասախոսական կազմ

Abstract

Հոդվածում արծարծվում է գիտական խնդիր՝ արտադպրոցական ուսումնական հաստա-տությունների կրթական գործընթացում նորարարական մանկավարժական տեխնոլոգիաների ներդրման անհրաժեշտության վերաբերյալ: Արտադպրոցական կրթության մեջ նորարարական մանկավարժական տեխնոլոգիաների կիրառումը բացահայտվում է Կիրովոգրադի մանկապա-տանեկան ստեղծագործության տարածաշրջանային կենտրոնի օրինակով: Լուսաբանված է «Ար-վեստը որպես կյանքի առաջադրանքների լաբորատորիա» նորարարական մանկավարժական տեխնոլոգիայի կիրառման փորձը: Բնութագրված են նորարարական մանկավարժական տեխնո-լոգիայի ձևավորման փուլերը։ Նշված են թեմատիկ ուղղությունները, մասնավորապես՝ «Հոգա-տարություն երիտասարդների առողջության համար», «Ուկրաինական ընտանիքի ավանդույթ-ները արժեքավոր ժառանգություն են երեխայի համար», «Արվեստագետ և քաղաքացի. համատե-ղելու ուղիներ», «Ես և Տիեզերքը», «Կյանքում միշտ տեղ կա ձեռքբերումների համար», «Հոգևոր բանականությունը ողջ կյանքի ընթացքում» և այլն: Նկարագրված են կյանքի առաջադրանքների արվեստի լաբորատորիայի թեմատիկ ոլորտներում երեխաների և երիտասարդների հետ աշխա-տանքը, մասնավորապես դասերի կազմակերպման նպատակները, մեթոդներն ու ձևերը: Թեմա-տիկ լաբորատորիաների առաջարկվող թեմաներով պարապմունքների տևողությունը 45 րոպե է և անցկացվում է դասերի կազմակերպման ճակատային և խմբակային ձևերի միջոցով: Կիրովոգ-րադի մանկապատանեկան ստեղծագործության տարածաշրջանային կենտրոնի դասախոսական կազմի կարծիքով՝ արդյունավետ են ուսանողների հետ աշխատանքի հետևյալ նորարարական ձևերը՝ մինի դասախոսություն, քննարկման դաս, խաղի վրա հիմնված ուսուցում, թեմատիկ քննարկում, էքսպրես ճանապարհորդություն, զրույցի խաղ, դրամատիզացիա, խնդրահարույց իրավիճակների լուծում, վիկտորինա, «Ուղեղային փոթորիկ», «Openwork saw», «Diamond վարկա-նիշ», SWOT վերլուծություն և այլն: Եզրակացվեց, որ մանկավարժական նորարարական տեխնո-լոգիան, որը մշակվել և ներդրվել է Կիրովոգրադի մանկապատանեկան ստեղծագործության տա-րածաշրջանային կենտրոնի թիմի կողմից, նպաստում է մատաղ սերնդի անհրաժեշտ հոգևոր, բարոյական ու հայրենասիրական որակների ձևավորմանը:

References

Art-laboratoriia «Zhyttievykh zavdan» [Art-Laboratory "Life Tasks"] URL: http://ocdut.kr.ua/ours_projects/art_laboratory/

Pro pozashkilnu osvitu. Zakon Ukrainy vid 22.06.2000 № 1841-ІІІ (zi zminamy) [About extracurricular education. Law of Ukraine dated 22.06.2000 No. 1841-ІІІ (as amended]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1841-14#Text

Stratehiia rozvytku Komunalnoho pozashkilnoho navchalnoho zakladu «Kirovohradskyi oblasnyi tsentr dytiachoi ta yunatskoi tvorchosti» na 2021 – 2028 roky [Development strategy of the Communal after-school educational institution "Kirovohrad Regional Center of Children's and Youth Creativity" for 2021-2028]. URL: http://ocdut.kr.ua/about/strategia-rozvytky-zakladu-kocdut/

Formuvannia sotsialnoi kompetentnosti vykhovantsiv PNZ zasobamy «Art – laboratorii zhyttievykh zavdan» (metodychni rekomendatsii) – Kirovohrad: FO-P Aleksandrova Maryna Vʼiacheslavivna [Formation of social competence of pupils of secondary school by means of "Art - laboratories of life tasks" (methodological recommendations)], 2015.152 с.

Tsinnisni oriientyry navchalno-vykhovnoho protsesu u pozashkilnykh navchalnykh zakladakh: metodychnyi posibnyk [Value orientations of the educational process in out-of-school educational institutions: methodical guide] / A. E. Boiko, A. V. Korniienko, O. V. Lytovchenko ta in.; za red. V. V. Machuskoho. K.: TOV «Artmedia print», 2017. 272 с.

Downloads

Published

2023-12-22

How to Cite

Պլաչինդա Տ., Սուրկովա Հ., & Դոլգոպոլովա Ն. (2023). ՆՈՐԱՐԱՐԱԿԱՆ ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱԿԱՆ ՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱՆԵՐԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄ ԱՐՏԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 10(2), 159–165. https://doi.org/10.46991/ai.2023.2.159