ԾԱՆՐ ԱՍՏԻՃԱՆԻ ՄՏԱՎՈՐ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԽԱՆԳԱՐՈՒՄ ՈՒՆԵՑՈՂ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ՀԵՏ ՏԱՐՎՈՂ ԻՆՔՆԱՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ ՀՄՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԵՎ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԱՇԽԱՏԱՆՔՆԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅԱՆ ԽՆԴԻՐԸ ՀԱՏՈՒԿ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՄԱՆԿԱՏՆԵՐՈՒՄ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.9020

Keywords:

ինքնասպասարկում, հմտություններ, մտավոր ծանր հետամնացություն, երեխաներ, խնդիր, ուսումնասիրություն, մասնագիտացված մանկատուն, հետազոտություն, միջոցներ, մեթոդներ

Abstract

Հայտնի է, որ մտավոր զարգացման խանգարում ունեցող ծանր աստիճանը զգալիորեն բարդացնում է այդ երեխաների բոլոր տեսակի գործունեությունը, այդ թվում՝ ինքնասպասարկման ոլորտում։ Մասնագիտացված մանկատան պայմաններում մտավոր զարգացման խանգարում ունեցող ծանր աստիճանի երեխաների մոտ ինքնասպասարկման հմտությունների ձևավորման և զարգացման խնդիրը որոշ չափով բարդանում է։ Առաջին հերթին դա պայմանավորված է նրանով, որ այս երեխաները, ինչպես և այս հաստատությունների մյուս սաները, մշտապես գտնվում են դայակների, մանկավարժների և ուսուցիչների չափից ավելի խնամքի տակ, և ինքնասպասարկման խնդիրները հետին պլան են մղվում:

    Հատուկ գիտամեթոդական գրականութունում անբավարար ուշադրություն է դարձվում մտավոր զարգացման խանգարման ծանր աստիճան ունեցող երեխաների ինքնասպասարկման հմտությունների և կարողությունների ձևավորմանը և զարգացմանը, հատկապես մասնագիտացված մանկատան երեխաներին: Սակայն այս խնդրի լուծումն երեխաների համար շատ կարևոր է առօրյա կյանքում։ Հետևաբար, այս խնդրի բազմաթիվ հարցերի խորը և բազմակողմանի ուսումնասիրությունը և դրանց կիրառման արդյունավետ միջոցների, մեթոդների և մանկավարժական հատուկ պայմանների ուսումնասիրությունը հիմք կդառնան երեխաների այս կոնտինգենտի ինքնասպասարկման ճիշտ ձևավորման և զարգացման համար:

    Վերոնշյալը նշում է այս ուսումնասիրության արդիականությունը, դրա տեսական, գործնական և սոցիալական նշանակությունը:

    Հոդվածում վերլուծվում են մտավոր զարգացման ծանր աստիճան ունեցող մանկատան երեխաների մոտ ինքնասպասարկման հմտությունների ձևավորման և զարգացման խնդրի վերաբերյալ, հատուկ մասնագիտացաված մանկապարտեզի ուսուցիչների ուսումնասիրության արդյունքները: Դիտարկվող հարցերի արտասահմանյան և հայրենական մասնագետների ուսումնասիրության արդյունքների ուսումնասիրության հիման վրա արվում է տեսական վերլուծություն, եզրակացություններ և առաջարկություններ։

References

Список использованной литературы:

Азарян Р. Н., Г. А. Баласанян Г. А. Формирование самообслуживания у умственно отсталых детей в специализированных образовательных учреждениях. // Научно-методический « Проблемы специального образования».-Ереван, .2017, N5, св. 166-170.

Азарян Р. Н. Развитие навыков личной гигиены как средство подготовки к самостоятельной жизни умственно отсталых детей.// В сб. материалов Всесоюзной научн. конф. «Наука и образование в современном обществе».- Новосибирск,-2008, с. 227-234.

Бгажнокова И. М. Проблемы социальной адаптации детей с нарушением интеллекта. // Дефектология, 1997. N1. С. 32-42.

Выготская Г.Л. Проблемы умственной отсталости. Умственно отсталый ребенок.// Под ред. Г. С. Выготского и И.И. Ваношевского.-М.: 1995, с. 390.

Дементьева Н. Ф. Совершенствование организационных форм социальной адаптации умственно отсталых детей в домах-интернатах.- М.: 2014, с. 63.

Кузьминская М. М. подготовка к практической жизни олигофренов в степени имбециальности (бытовая и социальная адаптация).//дефектология, 1977, N5,с. 84-92.

Малер А,Р. Цикаго Г. В. Воспитание и обучение детей с тяжелой интеллектуальной недостаточностью.//Учебное пособие для студентов высших педагогических учебных заведений.-М.: 2003, с. 205-209.

Мишин В. С. К проблеме воспитания и обучения детей с тяжелой степенью умственной отсталости.// Дефектология, 2018. N3. С.44-52.

Саркисян А. С. Изучение практики воспитания самообслуживания у детей с легкой и умеренной степенью умственной отсталости в условиях школьного обучения.// В журнале « Педагогическая мысль».- Ереван, 2018. N2. С.68-73.

Саруханян К. А. Развитие умений и навыков самообслуживания у учащихся специальной(вспомогательной) школы.// В журнале « Педагогическая мысль».- Ереван, 2006. N3-4. С.168-175.

Odom S. L., Meevoy M. A. Integration of young children with handicaps.1998, p. 241-267.

Preuss E . Integration in Germany. Information from EASE. 1990. N2. С. P.29-32..

Published

2023-01-04

How to Cite

Բալասանյան Գ. (2023). ԾԱՆՐ ԱՍՏԻՃԱՆԻ ՄՏԱՎՈՐ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԽԱՆԳԱՐՈՒՄ ՈՒՆԵՑՈՂ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ՀԵՏ ՏԱՐՎՈՂ ԻՆՔՆԱՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ ՀՄՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԵՎ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԱՇԽԱՏԱՆՔՆԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅԱՆ ԽՆԴԻՐԸ ՀԱՏՈՒԿ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՄԱՆԿԱՏՆԵՐՈՒՄ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 8(2), 140–148. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.9020

Issue

Section

Հատուկ մանկավարժություն