Ամբոխի կառավարման իրիտացիոն տեխնոլոգիաները (Հայաստանի «թավշյա հեղափոխության» օրինակով)

Authors

  • Յուլիանա Մելքումյան Երևանի պետական ​​համալսարան
  • Լիլիթ Վարդանյան Երևանի պետական ​​համալսարան

Keywords:

«թավշյա հեղափոխություն», ամբոխ, իրիտացիոն տեխնոլոգիաներ, սոցիալական վարակում, սոցիալական նմանակում, ներշնչում

Abstract

Հեղափոխությունը ենթադրում է հասարակության սոցիալ-տնտեսական և քաղաքական համակարգի արմատական ​​վերափոխումներ: 1989 թվականից՝ Չեխոսլովակիայում տեղի ունեցած վերափոխումներից հետո, «թավշյա հեղափոխություն» հասկացությունը մտավ գիտական ​​շրջանառության մեջ՝ ենթադրելով քաղաքական նպատակներին հասնելու պայքարի ոչ բռնի մեթոդներ: Սովորաբար, այս մեթոդները ներառում են հրապարակային ելույթներ, ցույցեր, երթեր, հավաքներ և այլ զանգվածային գործողություններ: Հեղափոխական գործողությունների արդյունավետությունը ուղիղ համեմատական ​​է դրանց մասնակիցների թվին: Ուստի նպատակին հասնելու համար անհրաժեշտ է ապահովել, որ գործողություններին հնարավորինս մեծ թվով մարդիկ մասնակցեն: Ուստի հեղափոխական գործողությունների կազմակերպիչները ձգտում են զանգվածների հետաքրքրել՝ ներգրավելով և դրդելով նրանց մասնակցել միջոցառումներին: Մարդկանց մեծ բազմությունը սովորաբար կոչվում է ամբոխ: Բազմության կառավարումը և զանգվածային հաղորդակցությունը պահանջում են հմտություններ և մանրամասն գործիքներ: Հոդվածը վերաբերում է բազմության կառավարման իրիտացիոն տեխնոլոգիաներին: Գործողությունների ռիթմիկորեն կրկնվող և դինամիկ զարգացող հաջորդականության պատճառով դրանք առաջացնում են համակարգում խաթարումներ և նորմայից ընդունելի շեղումներ, ինչը, սակայն, չի ենթադրում օրենքի խախտում: Իրիտացիոն տեխնոլոգիաներն ակտիվացնում են հասարակության մեջ սոցիալական իմիտացիայի, վարակման և ներշնչման գործընթացները: Իրիտացիոն տեխնոլոգիաների օգտագործման վառ օրինակ էր «թավշյա հեղափոխությունը», որը տեղի ունեցավ Հայաստանում 2018թ. գարնանը և պատմության մեջ մտավ ոչ բռնի, ցնցումներից զերծ, սպիտակ, սիրո և համերաշխության հեղափոխության սահմանումներով: Իրիտացիոն տեխնոլոգիաների հմուտ օգտագործումն ապահովեց իսկապես աննախադեպ թվով մարդկանց մասնակցությունը քաղաքացիական անհնազանդության գործողություններին: Հոդվածում ներկայացված է հեղափոխական գործողությունների պարբերականացումը, կարևորում է յուրաքանչյուր փուլում օգտագործվող տեխնոլոգիաները, հիմնավորում է թիրախավորման, գործողությունների, բանավոր հաղորդակցությունների, հաղորդագրությունների, կարգախոսների և ձայնային ազդանշանների իրիտացիոն բնույթը, որոնք օգտագործվում են հեղափոխական գործողությունների ժամանակ:

Author Biographies

Յուլիանա Մելքումյան, Երևանի պետական ​​համալսարան

Սոցիոլոգիական գիտությունների թեկնածու, ԵՊՀ սոցիալական աշխատանքի և սոցիալական տեխնոլոգիաների
ամբիոնի դոցենտ: Հասցե` 0025, ք.Երևան, Ալեք Մանուկյան 1, Էլ. փոստ՝ yulianamelkumyan@ysu.am

Լիլիթ Վարդանյան, Երևանի պետական ​​համալսարան

ԵՊՀ հասարակայնության հետ կապերի մագիստրոս: Էլ. հասցե՝ lilit.vardanyan977@gmail.com

Downloads

Published

2020-12-18

How to Cite

Մելքումյան Յուլիանա, and Վարդանյան Լիլիթ. 2020. “Ամբոխի կառավարման իրիտացիոն տեխնոլոգիաները (Հայաստանի «թավշյա հեղափոխության» օրինակով)”. Բանբեր Երևանի համալսարանի. Միջազգային հարաբերություններ, Քաղաքագիտություն 11 (3 (33):46-62. https://journals.ysu.am/index.php/bulletin-ysu-int-rel-pol/article/view/Vol.33_No.3_2020_pp.46-62.

Issue

Section

Քաղաքագիտություն