ԾՆՈՂՆԵՐԻ ԻՐԱԶԵԿՈՒՄԸ ՏԵՍՈՂՈՒԹՅԱՆ ԽԱՆԳԱՐՈՒՄ ՈՒՆԵՑՈՂ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ՖԻԶԿԱԿԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐՑՈՒՄ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.8571

Keywords:

տեսողության խնդիրներ ունեցող երեխաներ, չտեսնող և թույլ տեսողություն ունեցողներ, ծնողներ, իրազեկում, ընտանիք, ֆիզիկական դաստիարակություն, առողջապահական աշխատանք, շտկող և զարգացնող պարապմունքներ, հետազոտություն, խնդիր

Abstract

     Տեսողության խանգարումներ ունեցող երեխաների, այդ թվում՝ ֆիզիկական դաստիարակության ընդհանուր համակարգում անչափ մեծանում է ընտանիքի դերը։ Միևնույն ժամանակ, հայտնի է, որ երեխայի տեսողության խորը և մասնակի խանգարումները մեծապես բարդացնում և դժվարացնում են ընտանեկան միջավայրում առողջապահական, ամրապնդող, շտկող-զարգացնող և բազմաթիվ այլ միջոցառումների կազմակերպումն ու անցկացումը։  Հետևաբար, այս աշխատանքի ճիշտ և արդյունավետ ձևակերպումը մեծապես կախված է ծնողների իրազեկվածության մակարդակից չտեսնող և թույլ տեսողություն ունեցող երեխաների ֆիզիկական դաստիարակության հարցերում:

    Գիտամեթոդական գրականության մեջ ընդգծվում է ընտանիքի դերն ու նշանակությունը տեսողության խանգարումներ ունեցող երեխաների դաստիարակության, կրթության և զարգացման գործում, ծնողների տեղեկացվածության մակարդակն այս հարցերում։ Միևնույն ժամանակ, հատուկ գրականության մեջ և պրակտիկայում, պատշաճ ուշադրություն չի դարձվում ֆիզիկական դաստիարակության ոլորտում տեսողության խանգարում ունեցող երեխաների ծնողների իրազեկվածության մակարդակի ձևավորման և զարգացման խնդիրները:

    Այսպիսով, հետազոտության արդյունքները ցույց են տալիս, որ մի կողմից հարցում արված ծնողները հասկանում են իրենց երեխաների ֆիզիկական դաստիարակության կազմակերպման և անցկացման կարևորությունը ընտանեկան միջավայրում, իսկ մյուս կողմից, նրանց անկեղծ խոստովանությամբ, ճնշող մեծամասնությունը այդ հարցերում չունեն համապատասխան գիտելիքներ և իրազեկվածության մակարդակ։ Մինչդեռ ծնողների իրազեկվածության ժամանակին ձևավորումն ու զարգացումը շատ կարևոր է տեսողության խանգարումներ ունեցող երեխաների ֆիզիկական դաստիարակության խնդիրների վերաբերյալ լիարժեք և համակողմանի զարգացման համար ։

    Հիմնվելով հոդվածի ներկայացված նյութի վրա, կատարվում է արդյունքների տեսական վերլուծություն, արվում են եզրակացություններ և գործնական առաջարկություններ։

References

Азарян Р. Н. Зрение ребенка. Методическое пособие.».-Ереван, 2008,с. 48;

Земцова М. И. Учитель о детях с нарушением зрения .-М.;1973;

Литвак А. Г. Тифлопсихология. //Просвещение,-М.: 1985, с. 207;

Мареева Р. А. Воспитание обучение слепых детей в семье.-М.: 1979;

Особенности психологической помощи детям с нарушением зрения. Методические рекомендации.// Под ред. Л. И. Солнцевой. ,-М.: 2001, с. 96;

Плаксина Л. И. Содержание медико-педагогической помощи детям с нарушением зрения., -М.: 1999;

Подколозина Е. И. Тифлопедагогическая диагностика дошкольников с нарушением зрения.//Вестник тифлологии, 2014, N2,с. 12-34.

Психолого-педагогическая характеристика детей с нарушением зрения. В кн. «Специальная педагогика»//Под ред. Л. В. Мардахаевой, Е. А. Орловой. ,-М.: 2012, с.120-132;

Солнцева Л. И. Развитие компенсаторных процессов у слепых детей дошкольного возраста. ,-М.: 1980, с.75-80;

Zejnis M. Social Campaings for visually impaired people in Poland .Warszawa. Academy of Special Education. Press, 200, p.180-194.

Published

2023-01-04

How to Cite

Սամիլիչև Ա. (2023). ԾՆՈՂՆԵՐԻ ԻՐԱԶԵԿՈՒՄԸ ՏԵՍՈՂՈՒԹՅԱՆ ԽԱՆԳԱՐՈՒՄ ՈՒՆԵՑՈՂ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ՖԻԶԿԱԿԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐՑՈՒՄ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 8(2), 165–174. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.8571

Issue

Section

Հատուկ մանկավարժություն