ԲԵՌՆՎԱԾՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌՈՒՑՈՒՄԸ ՀԱՏՈՒԿ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ԲԱԺԱՆՄՈՒՆՔԻ ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԻ ՖԻԶԻԿԱԿԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՒՄ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/ai.2023.1.170

Keywords:

ուսանողներ, հատուկ կրթության բաժին, դաստիարակություն, ֆիզիկական ակտիվություն, զարգացման խանգարումների ձևեր և աստիճան, ծանրաբեռնվածության կարգավորում

Abstract

Հոդվածում քննարկվում են հոգնածության այն հիմնական հատկանիշները, գործոնները և ցուցանիշները, որոնք պետք է հաշվի առնել հատուկ ուսումնական բաժանմունքի ուսանողների հետ ֆիզիկական պարապմունքների կազմակերպման և անցկացման ընթացքում։ Այդ բաժանմունքի ուսանողներին բնորոշ են զարգացման տարբեր խանգարումներ, որը բավականին դժվարացնում է նրանց շարժողական հնարավորությունները և ֆիզիկական կուլտուրայի ծրագրի ուսումնական նյութերի յուրացումը։ Այդ պատճառով ֆիզիկական կուլտուրայի պարապմունքների ծրագրավորման ժամանակ անհրաժեշտ է հաշվի առնել հատուկ բաժանմունքի ուսանողների սեռը, զարգացման խանգարման ձևը, բնույթը և աստիճանը, ուղեկցող հիվանդությունների առկայությունը, ֆիզիկական պատրաստվածությունը և այլ բազմաթիվ գործոններ։

       Այս կապակցությամբ, հատուկ ուսումնական բաժանմունքի ուսանողների ֆիզիկական կուլտուրայի պարապմունքների կազմակերպման և անցկացման արդյունավետ ուղիների որոշումը, համապատասխան ֆիզիկական բեռնվածության կազմակերպումը միշտ եղել է մասնագետների ուշադրության կենտրոնում։ Ուսանողների ֆիզիկական դաստիարակության խմդիրների վերաբերյալ հատուկ գիտա-մեթոդական գրականությունում ընդգծվում է պաշտպանական միջոցների և պահուստների մոբիլիզացիայի կիրառման հարցերի ուսումնական կարևորությունը հատուկ բաժանմունքի ուսանողների հետ անցկացվող ֆիզիկական կուլտուրայի պարապմունքներում բեռնվածության պլանավորման ժամանակ։

        Ֆիզիկական կուլտուրայի ուսումնական պարապմունքների ժամանակ դոզավորված բեռնվածությունը և դիֆերենցված մոտեցումը հատուկ ուսումնական բաժանմունքի ուսանողների նկատմամբ նախատեսում է որոշ սահմանափակումներ՝ կտրուկ թեքումներ, ցատկեր, ծանրություններով վարժություններ, երկարատև անշարժ վարժություներ, երկարատև մկանային  լարվածություն և այլն։ Այդ պատճառով հատուկ ուսումնական բաժանմունքի ուսանողների ֆիզիկական դաստիարակության դասախոսներին խորհուրդ է տրվում օգտվել այդ ուսանողների հետևյալ արտաքին նշաններից և հոգնածության աստիճանից․ մաշկի գույն (ոչ շատ կարմրություն, նշանակալի կարմրություն, կտրուկ կարմրություն), շնչառություն (հաճախակիացած, անհավասար հաճախակիացած, խորը ներշնչումներ, շնչարգելությունը), շարժումներ (մարմնի ճոճում, չկոորդինացված շարժումներ), ուշադրություն (հրահանգների կատարման անճշտություներ, ընկալվում է միայն բարձրագույն հրահանգը), ինքնազգացողություն (ոչ մի բողոք չկա, բողոք հոգնածության մասին, սրտխփոց, շնչարգելություն, գլխացավի բողոք, սրտխառնոց և փսխում)։

 

Author Biography

Բարսեղյան Արման, Վանաձորի Հ. Թումանյանի անվան պետական համալսարան

մանկ. գիտ. թեկնածու, դոցենտ

References

Азарян Р.Н., Виды нарушений зрения и причины возникновения// «Специальная педагогика», Учебник для студентов педагогических вузов, Ереван, 2016, с. 136-141.

Артемов П. К., Физическое воспитание студентов специального учебного отделения. - М, 1997, 175 с.

Барсегян А.А., Организация и содержание физического воспитания студентов специального учебного отделения. Методическое пособие, Ереван, 2008, с. 18.

Еремина А.А., Медведева Б.А., Образование лиц с нарушением умственного развития.// «Специальная педагогика» под ред. Н.М. Назаровой, М. 2010, с. 205-227.

Курамшин Ю.Ф., Методы обучения двигательным действиям и развитию физичес¬ких качеств: теория и технические применения. //Учебное пособие, СПб., 1998, с. 245

Тарасенко М.Н., Пономарева В.В., Физическое воспитание студентов вузов в спе¬циальном учебном отделении. Учебное пособие для высших учебных заведений, М., «Высшая школа», 1976, с. 150.

Тевосян X.А., Организация занятий по физическому воспитанию студентов специального медицинского отделения. Учебно-методическое пособие. Ереван, 2015, с. 55.

Downloads

Published

2023-06-23

How to Cite

Բարսեղյան Ա. (2023). ԲԵՌՆՎԱԾՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌՈՒՑՈՒՄԸ ՀԱՏՈՒԿ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ԲԱԺԱՆՄՈՒՆՔԻ ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԻ ՖԻԶԻԿԱԿԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՒՄ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 9(1), 170–175. https://doi.org/10.46991/ai.2023.1.170

Issue

Section

Հատուկ մանկավարժություն