PROBLEMS OF THE INSTITUTIONAL ACCREDITATION OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF THE RA IN THE CONTEXT OF THEIR INTEGRATION INTO THE EHEA
DOI:
https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i3.10848Keywords:
Key words. Quality assurance, EHEA toolkit, institutional accreditation, problems of the accreditation process.Abstract
In this article accreditation of higher education institutions (HEIs) is considered as one of the most significant and applicable mechanisms for ensuring the quality of higher education. The article also analyzes issues related to the enhancement of quality assurance processes, both from theoretical and practical perspectives. Particularly, the problems of the institutional accreditation of HEIs of the RA are discussed in terms of the practical use of the EHEA tools. The problems presented in this article are viewed as obstacles that prevent the continuous improvement, sustainable development of the HEIs and the full integration of the RA into the EHEA.
References
Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարան, Արցախի պետա-կան համալսարան, Բարձրագույն կրթություն. հիմնախնդիրներ և հեռանկարներ. Աշ-խատաժողովի նյութեր, Երևան, «Տնտեսագետ» հրատարակչություն, 2017։
Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոն, ՀՀ բու-հերի համակարգային խնդիրները. հավատարմագրում անցած ՄՈՒՀ-երի փորձագի-տական զեկույցների համեմատական վերլուծություն, Երևան, 2018։
Council for Higher Education Accreditation. Accreditation Serving the Public Interest. Washington DC. 2015. p. 2.
European Commission. ECTS User’s Guide. Luxembourg: Publications Office of the European Union. 2015.
European Commission, EACEA, Eurydice, The European Higher Education Area in 2018: Bologna Process Implementation Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. 2018.
European Consortium for Accreditation. Accreditation in the Higher Education Area. 2005. p. 4.
Organisation for Economic Coperation and Development. 2019. Education at a Glance 2019: OECD Indicators. OECD Publishing. Paris.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.