ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ԱՔՍԻՈԼՈԳԻԶԱՑՄԱՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐԸ ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳՈՒՄ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.8647

Keywords:

մասնագիտական դաստիարակություն, աքսիոլոգիզացիա, աքսիոլոգիական մոտեցում, մանկավարժական արժեքներ, արժեքային գիտակցություն, արժեքային վերաբերմունք, արժեքային ուղղվածություն, արժեքային կողմնորոշում, արժեքային վարքագիծ, չափանիշներ

Abstract

Անոտացիա։ Սույն հոդվածում դիտարկվում է ուսանողների մասնագիտական դաստիարակության խնդիրը մանկավարժական կրթական համակարգում։ Խնդրի վերաբերյալ գիտական ​​գրականության վերլուծությունը թույլ տվեց ի հայտ բերել մասնագիտական ​​ դաստիարակության էությունը, բացահայտեց դրա արդիականությունը և ցույց տվեց, որ անբավարար ուշադրություն է դարձվում նման դաստիարակության արժեքային կողմին և աքսիոլոգիզացիայի չափանիշներին:

Ուսումնասիրության նպատակն է ներկայացնել և հիմնավորել ուսանողների մասնագիտական ​​ դաստիարակության աքսիոլոգիզացիայի հիմնական չափանիշները:

Ելնելով նպատակից՝ սահմանվեցին ուսումնասիրության խնդիրները. դիտարկել աքսիոլոգիական մոտեցումը, սկզբունքները, որոնք բացահայտում են դրա էությունը և ապահովում ուսանողների մասնագիտական ​​ դաստիարակության աքսիոլոգիզացիան, կարևորել և բացահայտել արժեքային գիտակցության, արժեքային կողմնորոշման, արժեքային վերաբերմունքի, արժեքային ուղղվածության և արժեքային վարքագծի էությունը ապագա ուսուցիչների մասնագիտական ​​ դաստիարակության աքսիոլոգիզացիայի մեջ՝ որպես աքսիոլոգիզացիայի չափանիշներ, բացահայտել մանկավարժական արժեքների դերը մասնագիտական ​​ դաստիարակության գործընթացի աքսիոլոգիզացիայի մեջ, սոցիոլոգիական հարցման միջոցով բացահայտել ուսանողների վերաբերմունքը մանկավարժական արժեքների վերաբերյալ, ապագա ուսուցիչներին կողմնորոշել մասնագիտական ​​գործունեության արժեքային ուղղվածությանը, որը հիմնված է արժեհամակարգի ձևավորման և զարգացման վրա, ցույց տալ և հիմնավորել աքսիոլոգիզացիայի դերը մասնագիտական դաստիարակության մեջ՝ որպես բուհում ապագա ուսուցիչների վերապատրաստման արդյունավետության բարձրացման կարևոր միջոց։

Մասնագիտական ​​ դաստիարակության աքսիոլոգիզացիայի ընթացքում ուսանողների մոտ պետք է ձևավորվեն՝ մանկավարժական արժեքներ, արժեքային գիտակցություն, արժեքային վերաբերմունք, արժեքային ուղղվածություն, արժեքային կողմնորոշումներ, արժեքային վարքագիծ։ Հակառակ դեպքում կարող ենք փաստել, որ աքսիոլոգիզացիա չի եղել։ Հետևաբար, դրանք մասնագիտական ​​ դաստիարակության աքսիոլոգիզացիայի չափանիշներ են, ցուցիչներ։

Ուսանողների վերաբերմունքը տարբեր արժեքների հանդեպ պարզվել է սոցիոլոգիական հարցման միջոցով՝ ՇՊՀ-ի բարձր կուրսի ուսանողների և Գյումրի քաղաքի դպրոցների ուսուցիչների շրջանակներում, ովքեր ունեն երեք տարուց ոչ ավել աշխատանքային ստաժ։ Ստացված արդյունքները թույլ կտան ավելի արդյունավետ կազմակերպել մանկավարժական արժեքների ձևավորման և ուսանողների մասնագիտական դաստիարակության աքսիոլոգիզացիայի գործընթացները` ապագա մասնագիտական ​​գործունեությանը ավելի լավ պատրաստվելու համար:

Հեռանկարում. այս ուսումնասիրության արդյունքները կարտացոլվեն ապագա ուսուցիչների՝ աքսիոլոգիական հիմունքներով մասնագիտական ​​ դաստիարակության բովանդակությունը, ձևերը, մեթոդներն ընտրելու մեթոդական ուղեցույցում:

References

СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННОЙ ЛИТЕРАТУРЫ

Гессен С.И., Основы педагогики. Введение в прикладную философию: Учеб. пособие для вузов/ отв. ред. и сост. П.В. Алексеев. М.: “Школа- Пресс”, 1995- 447 с.

Ивин А.А., Аксиология. Научное издание/ А.А. Ивин. - М., Высш. шк., 2006- 390 с.

Каган М.С., Философская теория ценности. СПБ.: ТОО ТК “Петрополис”, 1997- 204 с.

Леонтьев Д.А., Жизненный мир человека и проблема потребностей// Психологический журнал.-Т. 13 № 2, 1992- с. 47-53.

Мардоян Р.А., Педагогическая аксиология/ Р.А. Мардоян- Гюмри: Эльдорадо, 2012- 305 с.

Рубинштейн С.Л., Основы общей психологии: в 2 т., Т. 2. - М.: Педагогика, 1989- 328 с.

Фромм Э.З., Психоанализ и этика. - М.- Республика, 1993- 465 с.

LIST OF USED LITERATURE

Hessen S.I., Basics of Pedagogy. Introduction to Applied Philosophy: study guide for HEIs / resp. ed. and comp. P.V. Alekseev. M.: “School-Press”, 1995 - 447 p.

Ivin A.A., Axiology. Scientific publication / A.A. Ivin. - M., Higher school, 2006 - 390 p.

Kagan M.S., Philosophical Theory of Value. St. Petersburg: LLP TK “Petropolis”, 1997-204 p.

Leontiev D.A., Human Lifeworld and the Problem of Needs/ / Psychological journal.-V. 13 No. 2, 1992- p. 47-53.

Mardoyan R.A., Pedagogical Axiology / R.A. Mardoyan-Gyumri: Eldorado, 2012 - 305 p.

Rubinstein S.L., Basics of General Psychology: in 2 volumes, V. 2. - M .: Pedagogy, 1989 - 328 p.

Fromm E.S., Psychoanalysis and Ethics. - M. - Respublika, 1993 - 465 p.

Published

2023-01-04

How to Cite

Մարդոյան Ռ. (2023). ՈՒՍԱՆՈՂՆԵՐԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ԱՔՍԻՈԼՈԳԻԶԱՑՄԱՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐԸ ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳՈՒՄ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 8(2), 193–203. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.8647

Issue

Section

Մանկավարժության գիտաճյուղեր