PRECONDITIONS FOR PEDAGOGICAL ANTHROPOLOGICAL THOUGHT IN THE EPIC "SASNA TSRER"
DOI:
https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i6.11081Keywords:
Keywords: Pedagogical anthropological patterns, ambivalence, preconditions for the development of the scientific branch.Abstract
The development of each branch of science requires preconditions for formation, which have different methodological bases. The preconditions for the development of pedagogical anthropological thought were formed in the folklore of the Armenian people. They give an opportunity to see what the development process was like and to predict the development prospectives.
References
Սասունցի Դավիթ, համահավաք բնագիր, Երևան, 1990:
Աբեղյան Մ., Հայ ժողովրդական վեպը, Թիֆլիս, 1908:
Սողոմոնյան Գ., Ժամանակակից մարդաբանական ճգնաժամի դրսևորման առանձնա-հատկությունները, ԵՊՀ, «Բանբեր. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն», 2016,1/19/, էջ 18-33:
Коджаспирова Г. М., Педагогическая антропологи, М., 2005.
Максакова В. И., Педагогическая антропология, М., 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.