PRECONDITIONS FOR PEDAGOGICAL ANTHROPOLOGICAL THOUGHT IN THE EPIC "SASNA TSRER"

Authors

  • Arevik Ghazaryan Yerevan State University

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i6.11081

Keywords:

Keywords: Pedagogical anthropological patterns, ambivalence, preconditions for the development of the scientific branch.

Abstract

The development of each branch of science requires preconditions for formation, which have different methodological bases. The preconditions for the development of pedagogical anthropological thought were formed in the folklore of the Armenian people. They give an opportunity to see what the development process was like and to predict the development prospectives.

References

Սասունցի Դավիթ, համահավաք բնագիր, Երևան, 1990:

Աբեղյան Մ., Հայ ժողովրդական վեպը, Թիֆլիս, 1908:

Սողոմոնյան Գ., Ժամանակակից մարդաբանական ճգնաժամի դրսևորման առանձնա-հատկությունները, ԵՊՀ, «Բանբեր. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն», 2016,1/19/, էջ 18-33:

Коджаспирова Г. М., Педагогическая антропологи, М., 2005.

Максакова В. И., Педагогическая антропология, М., 2004.

Published

2023-10-03

How to Cite

Ghazaryan , A. (2023). PRECONDITIONS FOR PEDAGOGICAL ANTHROPOLOGICAL THOUGHT IN THE EPIC "SASNA TSRER". Education in the 21st Century, 2(6), 220–227. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i6.11081

Issue

Section

Scientific branches of pedagogy