ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԴԱՆԻԱՅԻ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՀԱՄԵՄԱՏԱԿԱՆ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/ai.2023.1.205

Keywords:

բարձրագույն կրթության համակարգ, կենտրոնական և տեղական ինքնավարություն, համալսարան, ֆինանսավորում, ակադեմիական ազատություն, Բոլոնիայի գործընթաց, կրեդիտային համակարգ

Abstract

Սույն հոդվածում հանգամանորեն ուսումնասիրվում են Հայաստանի Հանրապետության (ՀՀ) և Դանիայի բարձրագույն կրթության համակարգերը` բացահայտելով դրանց նմանություններն ու տարբերությունները կառավարման, ֆինանսավորման, կառուցվածքի ոլորտներում: Այստեղ նաև ներկայացվում են բուհ ընդունվելու եղանակներն ու գործող գնահատման ձևերը:

Սույն հոդվածի նպատակն է հանգամանորեն ուսումնասիրել ՀՀ և Դանիայի բարձրագույն կրթության համակարգերը և կատարել համեմատական վերլուծություն՝ բացահայտելու այս երկու երկրներում բարձրագույն կրթության կառավարման ոլորտում բնորոշ առանձնահատկությունները: Այս հետազոտության արդյունքները ներկայացրել ենք հոդվածում մի շարք աղյուսակների տեսքով, որտեղ ստացված տվյալները ցույց են տալիս ՀՀ և Դանիայի բուհերի կառավարման և ֆինանսավորման, գնահատման և ընդունելության համակարգերի նմանություններն ու տարբերությունները, և մատնանշում են նաև այս երկրներում բարձրագույն կրթության համակարգերի կառուցվածքների տարբերակիչ առանձնահատկությունները: ՀՀ և Դանիայի բարձրագույն կրթության համակարգերի կառավարման համեմատական​​վերլուծության արդյունքում եկանք այն եզրահանգման, որ այս երկրներում բարձրագույն կրթության կառավարումն իրականացնում են ինչպես պետական, այնպես էլ ներբուհական մարմինները. որի կազմակերպումն իրականացվում է կենտրոնական և տեղական ինքնակառավարման մարմինների տեսքով։ Այնուամենայնիվ, այս կառավարման մարմինները տարբերվում են իրենց անուններով: Ե՛վ ՀՀ, և՛ Դանիայի բուհերում գործում է «ակադեմիական ազատություն», որն առավել զարգացած է Դանիայում։ Այս երկու երկրների բուհերում ընդունելության և ուսանողների գնահատման համակարգերը նույնպես տարբերվում են։

Այսպիսով, ՀՀ և Դանիայի բարձրագույն կրթության համակարգերի կառավարման համեմատական ​​վերլուծության արդյունքում մեր կողմից բացահայտված նմանություններն ու տարբերությունները, առավելություններն ու թերությունները հնարավորություն կտան մեզ հետագայում կիրառելու Դանիայի բարձրագույն կրթության համակարգի դրական կողմերը՝ մեր երկրում բարձրագույն կրթության համակարգի որակը բարելավելու նպատակով:

Author Biography

Մերի Ավետիսյան , Երևանի պետական համալսարան

Մանկավարժական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ

References

Капранова В.А., Сравнительная педагогика. Школа и образование за рубежом, учебное пособие, Минск, «Новое знание», 2004г., 221стр.

Навоян А., Реформы образования в Армении, UNESCO, 2009г., 10 стр.

Сугробова Е.Н., Высшее образование в Дании, Наука и образование. Научное издание МГТУ им. Н.Э.Баумана, 2005, 7 стр.

Հարությունյան Կ., Դավթյան Ն., Սարգսյան Գ, Կրթությունը Հայաստանում, Երևան, Աստղիկ գրատուն, 2003, 69 էջ

Միրզախանյան Ա., Կրթությունը, աղքատությունը և տնտեսական ակտիվությունը Հայաստանում UNDP (ՄԱԶԾ); Երևան – 2002, իրավավիճակային վերլուծության զեկույց, 96 էջ

Վարդումյան Ս., Հովհաննիսյան Ալ., Վարելլա Գ., Ժամանակակից մանկավարժական մո¬տե¬ցումներ. Մասնագիտական կրթություն և մասնագիտական զարգացում, ձեռնարկ ման-կավարժների և կրթության կազմակերպիչների համար, «Նոյան Տապան», Երևան, 2005, 312 էջ

Особенности образовательной системы Дании https://learning.ua/blog/201903/osoblyvosti-osvitnoi-systemy-danii/ru/ / 12.12.2022

Система высшего образования в Дании https://www.ustudy.ru/programs/poluchit-vysshee-obrazovanie-v-danii.html /25.12.2022

Страны Болонского процесса

https://trends.rbc.ru/trends/education/6295da569a7947202c6b2a0f / 15.02.2023

University of Copenhagen https://about.ku.dk/management/ / 10.03.2023

Downloads

Published

2023-06-23

How to Cite

Ավետիսյան Մ. (2023). ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԴԱՆԻԱՅԻ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՀԱՄԵՄԱՏԱԿԱՆ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 9(1), 205–212. https://doi.org/10.46991/ai.2023.1.205

Issue

Section

Մանկավարժության գիտաճյուղեր

Most read articles by the same author(s)