25 ՈՐԱԿԻ ԱՊԱՀՈՎՄԱՆ ԵՎՐՈՊԱԿԱՆ ԵՎ ԱԶԳԱՅԻՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐԻ ՀԱՄԱԴՐՄԱՆ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ՀՀ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳՈՒՄ
DOI:
https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i4.10871Keywords:
Եվրոպական բարձրագույն կրթության տարածք (ԵԲԿՏ), ԵԲԿՏ գործիքներ, ՈԱԵՉՈՒ, ՀՀ որակի ապահովման չափանիշներ և չափորո- շիչներ, ինստիտուցիոնալ հավատարմագրում:Abstract
Եվրոպական բարձրագույն կրթության տարածքի
(ԵԲԿՏ) գրավչության բարձրացման գործում շարունակում են արդիական մնալ
կրթության որակի ապահովմանն առնչվող հիմնախնդիրները, մասնավորա-
պես ԵԲԿՏ անդամ երկրներում եվրոպական չափանիշներին համապատաս-
խան որակի ներքին և արտաքին ապահովման գործընթացների իրականացու-
մը՝ միևնույն ժամանակ հաշվի առնելով յուրաքանչյուր երկրի ազգային (պե-
տական) մոտեցումները։ Բոլոնիայի գործընթացի շրջանակներում որակի
ապահովումն առանցքային կարևորություն ունեցող ուղղություններից է. այն
միտված է խթանելու մասնագիտական որակավորումների փոխճանաչումն ու
դյուրացնելու ակադեմիական շարժունությունը՝ այդպիսով նպատակ ունենա-
լով համադրելի դարձնել ԵԲԿՏ անդամ երկրների բարձրագույն կրթության հա-
մակարգերը, բարձրացնել որակի ապահովման համակարգերի հաշվետվողա-
կանությունն ու թափանցիկությունը, արդյունավետությունն ու մրցունակու-
թյունը, ինչպես նաև ապահովել նշված համակարգերի ճանաչելիությունը:
Հաշվի առնելով բարձրագույն կրթության որակի ապահովման համակար-
գերի արդյունավետ գործառման և հետագա կատարելագործման հարցերում
ԵԲԿՏ գործիքներից մեկի՝ Բարձրագույն կրթության որակի ապահովման եվրո-
պական չափորոշիչների ու ուղենիշների (ՈԱԵՉՈԻ)1 առանցքային դերակա-
տարությունը՝ սույն հոդվածում ուսումնասիրվում են 2005 և 2015 թթ. ՈԱԵՉՈՒ
առանձնահատկությունները, ՀՀ որակի ապահովման չափանիշների հա-
մադրելիությունը 2015 թ. ՈԱԵՉՈՒ-ին։
References
Բուդաղյան Ա., Սարգսյան Յու., Հայաստանի բարձրագույն կրթության բարե-
փոխումների առկա վիճակը և հեռանկարները Բոլոնիայի գործընթացի համատեքս-
տում. Զեկույց, Բարձրագույն կրթության ռազմավարական հետազոտությունների ազ-
գային կենտրոն, Երևան, «Փրինթինֆո», 2012։
Խաչատրյան Ռ., Մովսիսյան Տ., Բարձրագույն կրթության որակի ապահովման
համակարգ. hավատարմագրումը որպես որակի արտաքին ապահովման մեխանիզմ,
«Բանբեր», 2(51), Երևան, «Լինգվա», 2020, էջ 143:
Խաչատրյան Ռ., Մովսիսյան Տ., ՀՀ բուհերի ինստիտուցիոնալ հավատարմա-
գրման հիմնախնդիրները ԵԲԿՏ-ին ինտեգրման համատեքստում, «Կրթությունը 21-րդ
դարում», 1(3), Երևան, 2020, էջ 22։
Հայաստանի պետական տնտեսագիտական համալսարան, Արցախի պետա-
կան համալսարան, Բարձրագույն կրթություն. հիմնախնդիրներ և հեռանկարներ. Աշ-
խատաժողովի նյութեր, Երևան, «Տնտեսագետ» հրատարակչություն, 2017։
ՀՀ կառավարության ծրագիրը հաստատելու մասին որոշում, (08.02.2019),
N 65 – Ա: https://www.gov.am/files/docs/3133.pdf:
ՀՀ կառավարության 2019 թվականի փետրվարի 8-ի N 65-Ա որոշմամբ հավա-
նության արժանացած՝ ՀՀ կառավարության ծրագրի 2019 թվականի կատարման ըն-
թացքի և արդյունքների մասին զեկույց, 2020, էջ 22։ https://www.gov.am/files/docs/-
pdf:
Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոն, ՀՀ բու-
հերի համակարգային խնդիրները. հավատարմագրում անցած ՄՈՒՀ-երի փորձագի-
տական զեկույցների համեմատական վերլուծություն, Երևան, 2018:
Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոն, ՀՀ մաս-
նագիտական կրթության փորձաքննության անցկացման ձեռնարկ, Երևան, 2015, էջ 28:
Մասնագիտական կրթության որակի ապահովման ազգային կենտրոն, ՀՀ
մասնագիտական կրթության համակարգում որակի ապահովման ուղենիշներ, չափա-
նիշներ և չափորոշիչներ (աշխատանքային նյութեր), Երևան, 2010, էջ 22:
European Association for Quality Assurance in Higher Education. ENQA report on
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area. Helsinki,
rd edition, 2009.
European University Association. Graz Declaration 2003 Forward from Berlin: the Role
of the Universities, 2003, p. 9.
Making the Most of Our Potential: Consolidating the European Higher Education Area։
Bucharest Communiqué, 2012.
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). Quality
Assurance and Accreditation: A Glossary of Basic Terms and Definitions. 1st edit. Bucharest,
, p. 89.
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area
(ESG), Belgium, 2015.
Бутакова М. М., Соколова О. H., Кузнецова О. В., Менеджмент в организа-
циях профессионального образования: учебное пособие. Москва: КноРус, 2019, c. 81.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.