ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԲՈՒԼՂԱՐԻԱՅԻ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՀԱՄԵՄԱՏԱԿԱՆ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ
DOI:
https://doi.org/10.46991/ai.2023.2.241Keywords:
բարձրագույն կրթություն, կառավարման մարմիններ, ընդունելություն, գնահատում, Բոլոնիայի հռչակագիր, համալսարաններAbstract
Մեր հոդվածը նվիրված է Հայաստանի Հանրապետության (ՀՀ) և Բուլղարիայի բարձրագույն կրթության համակարգերի դիտարկմանը և համեմատությանը, հաշվի առնելով կրթության ոլորտում ընդունելության և կառավարման, ֆինանսավորման և կառուցվածքի բնորոշ հատկությունները: Հոդվածում նշվում են տարբեր բարեփոխումների միջոցով կրթության մակարդակը բարձրացնելու և այդ ոլորտում ավելի բարձր արտադրողականության հասնելու օպտիմալ մեթոդներն ու ուղիները:
Սույն հոդվածի նպատակն է մանրամասն ուսումնասիրել Հայաստանի Հանրապետության և Բուլղարիայի բարձրագույն կրթության համակարգերը և կատարել դրանց համեմատական վերլուծությունը՝ բացահայտելով նմանություններն ու տարբերությունները: Մեր ուսումնասիրության արդյունքները հոդվածում արտահայկտված են ներկայացված մի շարք աղյուսակներում, որոնց համաձայն հնարավոր է տարբերակել այս երկու երկրների բնորոշ հատկանիշները։
Կատարելով Հայաստանի Հանրապետության և Բուլղարիայի բարձրագույն կրթության համեմատական վերլուծություն՝ եկանք այն եզրակացության, որ բարձրագույն կրթության կառավարումը երկու երկրներում էլ իրականացվում է պետական և ներբուհական մակարդակներով, որոնք առաջնորդվում են կենտրոնական և տեղական իշխանությունների կողմից, սակայն տարբերվում են իրենց անուններով: Երկու երկրներն էլ Բոլոնիայի գործընթացի մասնակիցներ են. Բուլղարիան ստորագրել է Բոլոնիայի հռչակագիրը 1999 թվականին, իսկ Հայաստանի Հանրապետությունը՝ 2005 թվականին։
Ե՛վ Հայաստանի Հանրապետությունում, և՛ Բուլղարիայում գործում են պետական և ոչ պետական (լիցենզավորված) բուհեր։ Հայաստանում բարձրագույն ուսումնական հաստատությունները ներկայացված են համալսարաններով, ինստիտուտներով, ակադեմիաներով և կոնսերվատորիայով, մինչդեռ Բուլղարիայում գործում են համալսարաններ, մասնագիտացված բարձրագույն դպրոցներ և քոլեջներ:
Այս երկու երկրների բարձրագույն կրթության համակարգերի մյուս տարբերություններն են՝ բուհ ընդունվելու ձևերը, կառուցվածքը և դրանց գնահատման համակարգերը։
Եվ այսպես, ուսումնասիրելով և համեմատելով Հայաստանի Հանրապետության և Բուլղարիայի բարձրագույն կրթության համակարգերի կառավարման վերաբերյալ ստացված արդյունքները, հնարավոր է օգտագործել մի երկրի դրական կողմերը մեկ այլ երկրի կրթության բարելավման և բարձր արտադրողականության համար։
References
Список использованной литературы:
Навоян А., Реформы образования в Армении, UNESCO, 2009г., 10 стр.
Հարությունյան Կ., Դավթյան Ն., Սարգսյան Գ, Կրթությունը Հայաստանում, Երևան, Աստղիկ գրատուն, 2003, 69 էջ
Միրզախանյան Ա., Կրթությունը, աղքատությունը և տնտեսական ակտիվությունը Հայաստանում UNDP (ՄԱԶԾ); Երևան – 2002, իրավավիճակային վերլուծության զեկույց, 96 էջ
Высшее образование в Болгарии https://allterra.ru/program/vysshee-obrazovanie-v-bolgarii/ / 25.08.2023
ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО БОЛГАРИИ, Закон о высшем образовании http://bulgaris.ru/AGPovishemobraz/ovishemobraz020.html /20.08.2023
Интересные и полезные публикации/Система оценок в странах мира https://vektor-tv.ru/light/sistema-otsenok-v-stranakh-mira / 22.07.2023
МИНИСТЕРСТВО ИНОСТРАННЫХ ДЕЛ РЕСПУБЛИКИ АРМЕНИЯ, Учеба в Армении, https://www.mfa.am/ru/study-in-armenia/ / 20.07.2023
Образование в Болгарии https://www.unipage.net/ru/education_bulgaria / 25.07.2023
Образование в Болгарии в 2023 году https://visasam.ru/emigration/ucheba/obrazovanie-i-obuchenie-v-bolgarii.html / 25.07.2023
Система образования в Болгарии https://zaochnik.ru/blog/sistema-obrazovanija-v-bolgarii/ / 20.07.2023
Страны Болонского процесса (Countries of the Bologna Process)
https://trends.rbc.ru/trends/education/6295da569a7947202c6b2a0f / 20.07.2023
ՀՀ ՕՐԵՆՔԸ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԵՎ ՀԵՏԲՈՒՀԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ, գլուխ 5, հոդված 24, ընդունված՝ 14.12.2004 թ. https://www.irtek.am/views/act.aspx?aid=150067&m=%27%27&sc= / 09.06.2023
ՀՀ ՕՐԵՆՔԸ ԿՐՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ, գլուխ 1, հոդված 3, ընդունված՝ 14.04.1999 թ. https://www.arlis.am/documentview.aspx?docID=99183 / 09.06.2023
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Mary Avetisyan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.