ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԲՈՒԼՂԱՐԻԱՅԻ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՀԱՄԵՄԱՏԱԿԱՆ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/ai.2023.2.241

Keywords:

բարձրագույն կրթություն, կառավարման մարմիններ, ընդունելություն, գնահատում, Բոլոնիայի հռչակագիր, համալսարաններ

Abstract

Մեր հոդվածը նվիրված է Հայաստանի Հանրապետության (ՀՀ) և Բուլղարիայի բարձրագույն կրթության համակարգերի դիտարկմանը և համեմատությանը, հաշվի առնելով կրթության ոլորտում ընդունելության և կառավարման, ֆինանսավորման և կառուցվածքի բնորոշ հատկությունները: Հոդվածում նշվում են տարբեր բարեփոխումների միջոցով կրթության մակարդակը բարձրացնելու և այդ ոլորտում ավելի բարձր արտադրողականության հասնելու օպտիմալ մեթոդներն ու ուղիները:

Սույն հոդվածի նպատակն է մանրամասն ուսումնասիրել Հայաստանի Հանրապետության և Բուլղարիայի բարձրագույն կրթության համակարգերը և կատարել դրանց համեմատական ​​վերլուծությունը՝ բացահայտելով նմանություններն ու տարբերությունները: Մեր ուսումնասիրության արդյունքները հոդվածում արտահայկտված են ներկայացված մի շարք աղյուսակներում, որոնց համաձայն հնարավոր է տարբերակել այս երկու երկրների բնորոշ հատկանիշները։

Կատարելով Հայաստանի Հանրապետության և Բուլղարիայի բարձրագույն կրթության համեմատական ​​վերլուծություն՝ եկանք այն եզրակացության, որ բարձրագույն կրթության կառավարումը երկու երկրներում էլ իրականացվում է պետական ​​և ներբուհական մակարդակներով, որոնք առաջնորդվում են կենտրոնական և տեղական իշխանությունների կողմից, սակայն տարբերվում են իրենց անուններով: Երկու երկրներն էլ Բոլոնիայի գործընթացի մասնակիցներ են. Բուլղարիան ստորագրել է Բոլոնիայի հռչակագիրը 1999 թվականին, իսկ Հայաստանի Հանրապետությունը՝ 2005 թվականին։

Ե՛վ Հայաստանի Հանրապետությունում, և՛ Բուլղարիայում գործում են պետական ​​և ոչ պետական ​​(լիցենզավորված) բուհեր։ Հայաստանում բարձրագույն ուսումնական հաստատությունները ներկայացված են համալսարաններով, ինստիտուտներով, ակադեմիաներով և կոնսերվատորիայով, մինչդեռ Բուլղարիայում գործում են համալսարաններ, մասնագիտացված բարձրագույն դպրոցներ և քոլեջներ:

Այս երկու երկրների բարձրագույն կրթության համակարգերի մյուս տարբերություններն են՝ բուհ ընդունվելու ձևերը, կառուցվածքը և դրանց գնահատման համակարգերը։

Եվ այսպես, ուսումնասիրելով և համեմատելով Հայաստանի Հանրապետության և Բուլղարիայի բարձրագույն կրթության համակարգերի կառավարման վերաբերյալ ստացված արդյունքները, հնարավոր է օգտագործել մի երկրի դրական կողմերը մեկ այլ երկրի կրթության բարելավման և բարձր արտադրողականության համար։

References

Список использованной литературы:

Навоян А., Реформы образования в Армении, UNESCO, 2009г., 10 стр.

Հարությունյան Կ., Դավթյան Ն., Սարգսյան Գ, Կրթությունը Հայաստանում, Երևան, Աստղիկ գրատուն, 2003, 69 էջ

Միրզախանյան Ա., Կրթությունը, աղքատությունը և տնտեսական ակտիվությունը Հայաստանում UNDP (ՄԱԶԾ); Երևան – 2002, իրավավիճակային վերլուծության զեկույց, 96 էջ

Высшее образование в Болгарии https://allterra.ru/program/vysshee-obrazovanie-v-bolgarii/ / 25.08.2023

ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО БОЛГАРИИ, Закон о высшем образовании http://bulgaris.ru/AGPovishemobraz/ovishemobraz020.html /20.08.2023

Интересные и полезные публикации/Система оценок в странах мира https://vektor-tv.ru/light/sistema-otsenok-v-stranakh-mira / 22.07.2023

МИНИСТЕРСТВО ИНОСТРАННЫХ ДЕЛ РЕСПУБЛИКИ АРМЕНИЯ, Учеба в Армении, https://www.mfa.am/ru/study-in-armenia/ / 20.07.2023

Образование в Болгарии https://www.unipage.net/ru/education_bulgaria / 25.07.2023

Образование в Болгарии в 2023 году https://visasam.ru/emigration/ucheba/obrazovanie-i-obuchenie-v-bolgarii.html / 25.07.2023

Система образования в Болгарии https://zaochnik.ru/blog/sistema-obrazovanija-v-bolgarii/ / 20.07.2023

Страны Болонского процесса (Countries of the Bologna Process)

https://trends.rbc.ru/trends/education/6295da569a7947202c6b2a0f / 20.07.2023

ՀՀ ՕՐԵՆՔԸ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԵՎ ՀԵՏԲՈՒՀԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ, գլուխ 5, հոդված 24, ընդունված՝ 14.12.2004 թ. https://www.irtek.am/views/act.aspx?aid=150067&m=%27%27&sc= / 09.06.2023

ՀՀ ՕՐԵՆՔԸ ԿՐՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ, գլուխ 1, հոդված 3, ընդունված՝ 14.04.1999 թ. https://www.arlis.am/documentview.aspx?docID=99183 / 09.06.2023

Published

2023-12-22

How to Cite

Ավետիսյան Մ. (2023). ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԲՈՒԼՂԱՐԻԱՅԻ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐԻ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՀԱՄԵՄԱՏԱԿԱՆ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 10(2), 241–248. https://doi.org/10.46991/ai.2023.2.241

Most read articles by the same author(s)