ՀԱՄԱԿԱՐԳԱՅԻՆ ՄՈՏԵՑՈՒՄ ԿՈՆՖԼԻԿՏՆԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՄԱՆԸ

Authors

  • Արմենուհի Աշիկյան Երևանի պետկան համալսարան

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i5.10763

Keywords:

Կոնֆլիկտ, կոնֆլիկտային իրավիճակ, կառուցողական կոնֆ-լիկտ, ապակառուցողական կոնֆլիկտ, շահերի, դիրքորոշումների, արժեհամակարգի բախում, համոզմունքների, ընկալումների հակասություն, հակամարտություն։

Abstract

Մարդկության ծագմանն ու զարգացմանը զուգընթաց ծագել և զարգացել են կոնֆլիկտներն ու վեճերը։ Մարդն իր ողջ կյանքի ընթացքում չի կարող զերծ մնալ կոնֆլիկտներից, հակասություններից, քանի դեռ կա զարգացում, փոփոխություն, առաջընթաց։ Բախումները, անկասկած, խաթարում են կյանքի բնա-կանոն ընթացքը, մարդկային փոխհարաբերությունները՝ առաջացնելով լարվածու-թյուն, ցնցումներ, որոնք բացասաբար են անդրադառնում մարդու առողջության, հոգե-կանի վրա։ Ուստի կոնֆլիկտները բոլոր ժամանակներում բոլորի կողմից դիտարկվել են որպես անցանկալի երևույթ, որից խուսափել և վախեցել են շատերը։
Կոնֆլիկտները՝ որպես հասարակական երևույթներ, ընդգրկում են կյանքի բոլոր ոլորտները, այդ թվում՝ նաև կրթության ոլորտը, որի ուսումնասիրմամբ և բացահայտ-մամբ զբաղվում է մանկավարժական կոնֆլիկտաբանությունը։ Հոդվածում քննարկել ենք կոնֆլիկտի ոչ միայն ապակառուցողական, այլև կառուցողական նշանակությունը՝ ներկայացնելով յուրաքանչյուր ժամանակաշրջանի դրսևորումներն ու կարգավորման եղանակները, առաջ քաշելով այն պնդումը, որ ճշմարտությունը ծնվում է վեճերի, պայ-քարի արդյունքում, և աշխարհում տեղի ունեցող փոփոխությունների և զարգացում-ների շարժիչ ուժը բախումներն ու հակասություններն են։

References

Анцупов А. Я., Шипилов А. И., Конфликтология: Уч. Для Вузов, Питер, 2008.

Анцупов А. Я., Баклановский С. В., Конфликтология в схемах и комментариях,: Уч. Посо-бие СПБ, Питер, 2007.

Василюк Ф. Е., Проблемы Критической Ситуации, Минск, Харвест, 1999.

Глущенко Б. Б., Менеджмент, Г. Железнодорожный, Моск. Обл., Тоо Нпц Криля, 1998.

Гренев Н. Н., Управление Конфликтами, М., 2001.

Емельянов С. М., Практикум По Конфликтологии,Спб, Питер, 2001.

Кибанов А. Я., Управление Персоналом Организации: Учеб, М: Инфра-М., 1997.

Козер Л., Функции Социального Конфликта, Перевод С Англ. О.А.Назаровой, М., 2000.

Максимцева И. А., Управление Человеческими Ресурсами, М.: Юраит, 2012.

Проблема Конфликта В Западной Социологии /Отв. Ред. А. Г. Здравомислова, Нижний Новгород, 1994.

Психологический словарь, Академия пед. наук СССР, Научно-исследовательский институт общей и педагогической психологии, М., «Педагогика».

Բաբլոյան Ա., Գործնական կոնֆլիկտաբանություն, ուսումն, դաս. նյութեր, Երևան, 2015։

Ն. Հարությունյան և ուրիշներ, Մանկավարժական բառարան, գիրք Գ, Երևան, «Զան-գակ» հրատ., 2018:

Նալչաջյան Ա., Հոգեբանական բառարան, Երևան, «Լույս» հրատ., 1984։

Փիլիսոփայական բառարան, թարգմ.՝ Վ. Խ. Բաղդասարյան, Երևան, 1975։

Downloads

Published

2023-09-12

How to Cite

Աշիկյան Ա. (2023). ՀԱՄԱԿԱՐԳԱՅԻՆ ՄՈՏԵՑՈՒՄ ԿՈՆՖԼԻԿՏՆԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՄԱՆԸ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 1(5), 191–198. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v1i5.10763

Issue

Section

Մանկավարժության գիտաճյուղեր

Most read articles by the same author(s)