ՄԱՍՆԱԳԻՏԱՑՎԱԾ ՄԱՆԿԱՏԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՆԵՐԻ և ՈՒՍՈՒՑԻՉՆԵՐԻ ԻՐԱԶԵԿՎԱԾՈՒԹՅԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԸ ՄՏԱՎՈՐ ՀԵՏԱՄՆԱՑՈՒԹՅԱՆ ԾԱՆՐ ԱՍՏԻՃԱՆ ՈՒՆԵՑՈՂ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԻՆՔՆԱՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ՀԱՐՑԵՐՈՒՄ
DOI:
https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i4.10908Keywords:
ծանր աստիճանի մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաներ, ինքնուրույն սպասարկող, մանկավարժներ, ուսուցիչներ, զարգացման մակարդակ, մասնագիտ մանկատունAbstract
Հոդվածում ներկայացված են մանկավարժների և ուսուցիչների իրազեկվածության մակարդակի ուսումնասիրության արդյունքները մասնագիտացված մանկատան գործունեության տարբեր ոլորտներում ինքնասպասարկման հմտությունների զարգացման մասին ծանր մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաներ. Հարցումները, հարցազրույցներն ու հարցաշարերը ցույց են տվել, որ ճնշող մեծամասնությունը Հարցված մասնագետների (87.2%) կարևոր է համարում հմտությունների ձևավորումն ու զարգացումը և մասնագիտացված մանկատան ծանր մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների ինքնասպասարկման կարողությունները. Վրա Մյուս կողմից, հարցվածների միայն 52.3%-ն է կարծում, որ ունի իրազեկվածության բավարար մակարդակ ուսումնասիրված հարցերին, հարցված մանկավարժների և ուսուցիչների 69.2%-ը գործնականում ծանոթ չէ հատուկ մեթոդական գրականություն և առաջատար մասնագետների աշխատանքային փորձը երեխաների այս խմբի մեջ ինքնասպասարկման զարգացում. Հետեւաբար, հմտությունները կրթելու պրակտիկայում և երեխաների հետ աշխատելու ընթացքում գործունեության տարբեր ոլորտներում ինքնասպասարկման հմտությունների, Հարցված մանկավարժները և հատուկ ուսուցիչները հիմնվում են անձնական փորձի և գիտելիքների վրա, բայց ոչ ժամանակակից մեթոդական զարգացումներն ու առաջատար մասնագետների առաջավոր փորձը։ Այս հետազոտության արդյունքները հնարավորություն են տվել որոշել հիմնական ուղղությունները մակարդակի և տեղեկացվածության ընդլայնման, տեսական ձեռքբերման կազմակերպչական աշխատանքներ մասնագիտացված մանկատան դաստիարակների և ուսուցիչների գիտելիքներն ու գործնական հմտություններն ու կարողությունները 148 ուղղված է ծանր մտավոր խնդիրներ ունեցող երեխաների ինքնասպասարկման հմտությունների ձևավորմանը և զարգացմանը հետամնացություն։References
Ազարյան Ռ. Ն., Մտավոր զարգացման խանգարումներ ունեցող երեխաների
կրթադաստիարակչական գործընթացի բովանդակությունն ու առանձնահատկություն-
ները: Հատուկ մանկավարժություն, դասագիրք մանկավարժական բուհերի ուսանողնե-
րի համար, Երևան, 2016, էջ 190-229:
Азатян Т. Ю., Развитие пространственной ориентировки у умственно отсталых
детей. Монография, Ереван, 2013, 178 с.
Дети с нарушениями интеллектуального развития // В кн. В. А. Титова
«Дефектология» конспект лекций, М., 2014, с. 249-260.
Исаев А. Н., Умственная отсталость у детей и подростков, Санкт-Петербург, 2003,
с.
Маллер А. Р., Цикото В., Воспитание и обучение детей с тяжелой интеллектуаль-
ной недостаточностью. Учебное пособие для студентов высших педагогических учебных
заведений, М., 2003, 315 с.
Поваляева М. А., Коррекционная педагогика. Взаимодействие специалистов.-
Ростов-на -Дону, Изд-во «Феникс», 2002, с. 153-168.
Саркисян А. С., Изучение практики воспитания самообслуживания у детей с
легкойи умеренной степенью умственной отсталости в условиях школьного обучения.// В
журнале «Педагогическая мысль», Ереван, 2018, N2, с. 68-73.
Саруханян К. А., Развитие умений и навыков самообслуживания у учащихся спе-
циальной (вспомогательной) школы // «Педагогическая мысль», Ереван, 2006, N 3-4, с. 168-
Энциклопедия специального образования./ Под редакцией Р. Н. Азаряна, Ереван,
, с. 312.
Юшкова Е. Ю., Трудоспособность как одна из категорий ограниченной
жизнедеятельности при олигофрении в зависимости от типа дефекта//Медико-социальная
экспертиза и реабилитация, М.,1999, N3, с. 14-17.
Яйлоян А. В., Баласанян Г. А., Клинико-психолого-педагогическая характеристика
умственной отсталости //Международный научно-методический рецензированный журнал.
«Образование в XXI веке», Ереван, 2020, N1(3), с. 96-100.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.