ԾՆՈՂՆԵՐԻ ԻՐԱԶԵԿՈՒԹՅՈՒՆԸ ՄՏԱՎՈՐ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԽԱՆԳԱՐՈՒՄ ՈՒՆԵՑՈՂ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐՑՈՒՄ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.9007

Keywords:

մտավոր հետամնաց երեխա, ընտանիք, դաստիարակություն, զարգացում, ծնողներ, իրազեկում, խնդիր, հետազոտություն, շտկող-զարգացնող աշխատանք

Abstract

Հոդվածում ներկայացված են ծնողների իրազեկության մակարդակի ուսումնասիրու­թյունները մտավոր զարգացման խանգարում ունեցող երեխաների դաստիարակության հարցում։ Հետազոտության արդյունքների ուսումնասիրության հիման վրա իրականացվել է դիտարկվող հարցերի տեսական վերլուծություն, արվել են եզրակացություններ ու առաջարկություններ։

Հայտնի է, որ երեխայի մտավոր խանգարումները խանգարում են խաղին, ճանաչողական, կրթական, շարժողական և այլ գործունեությանը։ Հետևաբար ծնողների՝ դաստիարակության հարցում նրանց իրազեկության մակարդակով իմացությունը նշված երեխաների զարգացման առանձնահատկությունների մասին հիմք կհանդիսանա նրանց հետ ուսումնական, շտկող-զարգացնող և այլ տեսակի աշխատանքի ճիշտ ու արդյունավետ կազմակերպմանը ընտանեկան միջավայրում։

Ուսումնասիրությունների արդյունքները ցույց են տալիս, որ, մի կողմից, մտավոր զար­գացման խանգարում ունեցող երեխայի ծնողները հասկանում են ժամանակին ճիշտ օգնու­թյուն ցուցաբերելու ու ընտանիքին աջակցելու կարևորությունը, մյուս կողմից՝ բացակայությունը. Այս երեխաների խնամքի, դաստիարակության ու զարգացման վերաբերյալ ծնողների իրա­զեկությունը դժվարացնում է ժամանակին որակյալ խորհրդատվությունների անցկացումն ու դաստիարակ­չական-շտկող-զարգացնող աշխատանքի կազմակերպումը ընտանեկան միջավայրում:

Քննարկվող խնդրի կարևորության հետ կապված՝ մենք, հիմնվելով հետազոտության արդյունքների վրա, առանձնացրել ենք մտավոր զարգացման խանգարում ունեցող երեխաների տեղեկատվական օգնություն տրամադրող ընտանիքի հետ աշխատանքի հետևյալ առաջնահերթ ոլորտները:

References

Ազարյան Ռ․Ն․ Մտավոր զարգացման խանգարումներ ունեցող երեխաների կրթադաստիարակչական գործընթացի բովանդակությունն ու առանձնահատկությունները․ Երևան, 2016, էջ 190-229։

Грабов Н. Н. Очерки по олигофренной педагогике.- М.:Учпедгиз.1961,с. 28-35;

Зобранная С. Д. Психолого-педагогическая диагностика умственного развития детей. .-М.1995,с. 178;

Лисина М. И. Общение со взрослыми у детей первых 7-лет жизни//в кн. «Хрестоматия по детской психологии: от младенца до подростка. .-М.:МПСИ.2005,с. 148-168;

Мамайчук И. И. Психологическая помощь детям с проблемами в развитии. .-М.:Речь.2002,с. 220;

Мастюкова Е. М. Семейное воспитание детей с отклонениями в развитии.-М.:Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, 2003,с. 408;

Спиваковская А. С. «Как быть родителями». - М.: Изд-во ЭКСМО-ПРЕСС. 2000, с. 512;

Ткачева В. В. Семья ребенка с отклонениями в развитии. Диагностика и консультирование.-М. : ГНОМ-ПРЕСС.2008,с. 144;

Ткачева В. В. Технологии психологической помощи семьям детей с отклонениями в развитии. //Учебное пособие. - М.: ГНОМ-ПРЕСС.2007,с. 318;

Яйлоян А. В. Клинико-психолого-педагогическая характеристика умственной отсталости. Международный научно-методический рецензированный журнал «Образование в XIX веке». -Ереван, 2020, N1(3), с. 96-100.

Published

2023-01-04

How to Cite

Ազարյան Ռ., & Յայլոյան Ա. (2023). ԾՆՈՂՆԵՐԻ ԻՐԱԶԵԿՈՒԹՅՈՒՆԸ ՄՏԱՎՈՐ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԽԱՆԳԱՐՈՒՄ ՈՒՆԵՑՈՂ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐՑՈՒՄ. Կրթությունը 21-րդ դարում, 8(2), 174–181. https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.9007

Issue

Section

Հատուկ մանկավարժություն

Most read articles by the same author(s)