ԾՆՈՂՆԵՐԻ ԻՐԱԶԵԿՈՒԹՅՈՒՆԸ ՄՏԱՎՈՐ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԽԱՆԳԱՐՈՒՄ ՈՒՆԵՑՈՂ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐՑՈՒՄ
DOI:
https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v8i2.9007Keywords:
մտավոր հետամնաց երեխա, ընտանիք, դաստիարակություն, զարգացում, ծնողներ, իրազեկում, խնդիր, հետազոտություն, շտկող-զարգացնող աշխատանքAbstract
Հոդվածում ներկայացված են ծնողների իրազեկության մակարդակի ուսումնասիրությունները մտավոր զարգացման խանգարում ունեցող երեխաների դաստիարակության հարցում։ Հետազոտության արդյունքների ուսումնասիրության հիման վրա իրականացվել է դիտարկվող հարցերի տեսական վերլուծություն, արվել են եզրակացություններ ու առաջարկություններ։
Հայտնի է, որ երեխայի մտավոր խանգարումները խանգարում են խաղին, ճանաչողական, կրթական, շարժողական և այլ գործունեությանը։ Հետևաբար ծնողների՝ դաստիարակության հարցում նրանց իրազեկության մակարդակով իմացությունը նշված երեխաների զարգացման առանձնահատկությունների մասին հիմք կհանդիսանա նրանց հետ ուսումնական, շտկող-զարգացնող և այլ տեսակի աշխատանքի ճիշտ ու արդյունավետ կազմակերպմանը ընտանեկան միջավայրում։
Ուսումնասիրությունների արդյունքները ցույց են տալիս, որ, մի կողմից, մտավոր զարգացման խանգարում ունեցող երեխայի ծնողները հասկանում են ժամանակին ճիշտ օգնություն ցուցաբերելու ու ընտանիքին աջակցելու կարևորությունը, մյուս կողմից՝ բացակայությունը. Այս երեխաների խնամքի, դաստիարակության ու զարգացման վերաբերյալ ծնողների իրազեկությունը դժվարացնում է ժամանակին որակյալ խորհրդատվությունների անցկացումն ու դաստիարակչական-շտկող-զարգացնող աշխատանքի կազմակերպումը ընտանեկան միջավայրում:
Քննարկվող խնդրի կարևորության հետ կապված՝ մենք, հիմնվելով հետազոտության արդյունքների վրա, առանձնացրել ենք մտավոր զարգացման խանգարում ունեցող երեխաների տեղեկատվական օգնություն տրամադրող ընտանիքի հետ աշխատանքի հետևյալ առաջնահերթ ոլորտները:
References
Ազարյան Ռ․Ն․ Մտավոր զարգացման խանգարումներ ունեցող երեխաների կրթադաստիարակչական գործընթացի բովանդակությունն ու առանձնահատկությունները․ Երևան, 2016, էջ 190-229։
Грабов Н. Н. Очерки по олигофренной педагогике.- М.:Учпедгиз.1961,с. 28-35;
Зобранная С. Д. Психолого-педагогическая диагностика умственного развития детей. .-М.1995,с. 178;
Лисина М. И. Общение со взрослыми у детей первых 7-лет жизни//в кн. «Хрестоматия по детской психологии: от младенца до подростка. .-М.:МПСИ.2005,с. 148-168;
Мамайчук И. И. Психологическая помощь детям с проблемами в развитии. .-М.:Речь.2002,с. 220;
Мастюкова Е. М. Семейное воспитание детей с отклонениями в развитии.-М.:Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, 2003,с. 408;
Спиваковская А. С. «Как быть родителями». - М.: Изд-во ЭКСМО-ПРЕСС. 2000, с. 512;
Ткачева В. В. Семья ребенка с отклонениями в развитии. Диагностика и консультирование.-М. : ГНОМ-ПРЕСС.2008,с. 144;
Ткачева В. В. Технологии психологической помощи семьям детей с отклонениями в развитии. //Учебное пособие. - М.: ГНОМ-ПРЕСС.2007,с. 318;
Яйлоян А. В. Клинико-психолого-педагогическая характеристика умственной отсталости. Международный научно-методический рецензированный журнал «Образование в XIX веке». -Ереван, 2020, N1(3), с. 96-100.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ռոբերտ Ազարյան
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.