ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԵՎ ԲԵԼԱՌՈՒՍԻ ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՄԱՆ ՀԱՄԵՄԱՏԱԿԱՆ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ
DOI:
https://doi.org/10.46991/educ-21st-century.v2i2.10781Keywords:
Բարձրագույն կրթություն, կառավարման համակարգ, կառավարման մոդել, գլոբալիզացիա, կրթական բարեփոխումներ, բոլոնյան գործընթաց:Abstract
Տարբեր երկրների կրթության համակարգերի ուսումնասիրությունը, նրանց կառավարման համեմատական վերլուծությունը լուծում է երկու կարևոր խնդիր՝ ճանաչողական և առաջավոր փորձի փոխանակման:
Սույն հոդվածում մեկնաբանվում են բարձրագույն կրթության կառավարման աշխարհում երեք ամենատարածված և կիրառվող մոդելները, որից հետո տրվում է Հայաստանի և Բելառուսի բարձրագույն կրթության կառավարման համեմատական վերլուծություն՝ բոլոնյան գործընթացի համատեքստում:
Հիմնախնդիրը: Վերջին ժամանակներում չափազանց կարևոր ու արժեքավոր և խիստ արդիական են աշխարհի տարբեր երկրների կրթության համակարգերի համապարփակ ուսումնասիրությունները, քանի որ դրանք լայն հնարավորություններ են ստեղծում առաջավոր փորձի փոխանակմանը՝ նպաստելով Համեմատական մանկավարժության զարգացմանը:
Հետազոտության նպատակը: Սույն հետազոտության նպատակն է համեմատական վերլուծության ենթարկել ԵԱՏՄ անդամ երկու երկրների՝ Հայաստանի և Բելառուսի բարձրագույն կրթության կառավարման համակարգերը՝ ներկայացնելով նմանություններն ու տարբերությունները, ձեռքբերումներն ու խնդիրները:
Հիմնախնդրի վերաբերյալ գրականության վերլուծություն: Աշխարհի տարբեր երկրների բարձրագույն կրթության կառավարման վերաբերյալ կան եվրոպական, ռուս և հայ մանկավարժ-գիտնականների բազմաթիվ ուսումնասիրություններ, որոնք անդրադարձել են ինչպես առանձին երկրների, այնպես էլ տարբեր երկրների բարձրագույն կրթության կառավարման համակարգերին՝ տալով դրանց համեմատական վերլուծությունը: Նրանց թվում կնշեինք՝ Резник С.Д., Филиппов В.М., Бермус А.Г., Нестеров А.П., Скотт П., Alberto Amaral, Glen A. Jones and Berit Karseth, Vulfson B. L., Michaela M. & Shreya P., Ն. Հարությունյան, Ա. Գրիգորյան, Յու. Սարգսյան, Ա. Բուդաղյան և այլք: Նրանցից յուրաքանչյուրի խոսքը նորովի մոտեցում է հիմնախնդրին:
Հետազոտության նորույթը: Առաջին անգամ Հայաստանում կատարվում է մեծ ու համապարփակ ուսումնասիրություն ԵԱՏՄ անդամ չորս երկրների՝ Հայաստանի, Ռուսաստանի Դաշնության, Բելառուսի և Ղազախստանի բարձրագույն կրթության կառավարման համեմատական վերլուծություն՝ վեր հանելով նմանություններն ու տարբերությունները, ձեռքբերումներն ու խնդիրները: Սույն հոդվածում տրվում է միայն Հայաստանի և Բելառուսի բարձրագույն կրթության կառավարման համեմատական վերլուծությունը:
References
Օգտագործված գրականության ցանկ
Հարությունյան Ն., Գրիգորյան Ա., Կրթության զարգացման և որակավորման խնդիր¬ները, «Մանկավարժական միտք», Երևան, 2013, 1-2:
Սարգսյան Յու., Բուդաղյան Ա., Բոլոնիայի գործընթացը Հայաստանում. Ուղե¬ցույց, Երևան, «Անտարես», 2008, 74 էջ:
Бермус А.Г., Модернизация образования: философия, политика, культура, М., 2008, 382 с.
Нестеров А.П., Система образования Республики Беларусь в цифрах, Минск, 2018, 64 с.
Резник С.Д., Филиппов В.М., Управление высшим учебным заведением, М., 2011, 767 с.
Система высшего образования Беларуси: состояние, проблемы и направления реформирования, Минск, 2014, 35 с.
Скотт П., Глобализация и университет, Вестник высшей школы, 2009, №4.
Amaral Alberto, Glen A. Jones and Berit Karseth, Governing Higher Education: National Perspectives on institutionаl Governance, the Netherlands, 2002.
Altbach Philip G. and Jamil Salmi (Ed.) The Road to Academic Excellence. The Making of World-Class Research Universities. Washington: The World Bank, 2011, 339 p.
Michaela M. & Shreya P., Quality management in higher education: Developments and drivers, Results from an international survey, Paris, France, 2017.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.